Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-12, 00:20   #31
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 00:35   #32
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Seriöst, hur många av dessa muslimer tror ni är hårt trogna? Det är som att säga att hela Sverige är extrema kristna för svenskar kallas kristna... Inte direkt känslan jag får när jag går ut i stockholm och träffar variösa medborgare.
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 00:35   #33
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Om nu alla Somalier är analfabeter hur läser dom då koranen?

__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 00:58   #34
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes Visa inlägg
Jag är mer orolig för att idioti rent generellt vinner i längden, oavsett om den förpackas som islam, kreationism, new age eller annat.
+1

Jag tror inte religionen är något hot utan hur (mycket av) den (som) tolkas (som bokstavligt). Här är det andra faktorer som påverkar än vilken religion man råkar säga sig tillhöra.

Även om Islam kommer att dominera om 50 år så tror jag ändå att det är en värld som är mer agnostisk än den vi har idag och därmed även mindre fundamentalistisk.
Om nu inte utvecklingen skulle börja gå bakåt vilket man förstås kan argumentera för.

Om man får lov att använda egna erfarenheter tycker jag att de muslimer man träffar har en väldigt varierande religiös övertygelse, precis som kristna. Trenden jag ser är att unga muslimer är mindre religiösa än deras föräldrar och förmodligen kommer nästföljande generation i sin tur vara än mindre religiös. Ungefär samma trend som hos kristna här i Sverige, fast mycket mer dramatisk.

Jag personligen hade hellre bott i en värld med fler muslimer, om det innebär att den religiösa övertygelsen överlag är lindrigare än en kristen sådan med större religiös övertygelse. Helt enkelt en mindre religiös värld där man tillåts ifrågasätta saker utan att få hela sin community emot sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2012-09-12 klockan 01:02.
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 00:59   #35
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Loke Visa inlägg
Men det finns ju inget som tyder på det du säger. 5% av sveriges befolkning är muslimer, har de ens något parti? Hur många röster fick det? Skulle sveriges muslimer lyckas enas i ett parti som ens en femtedel av dem röstade på så skulle jag bli mäkta imponerad. Dessa tankar faller alltid på att man överskattar hur homogen gruppen man talar om är. Jag tror det är mer sannolikt att extrema kristna och extrema muslimer samlas i någon form av konservativt moralismparti än att någon stor del av muslimerna gör det.
Hur många av dessa extrema muslimer har rösträtt i Sverige?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 04:55   #36
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Ta över världen? Knappast. Dra ner vissa delar ned i dyn, möjligtvis.

För övrigt så anser jag att Fredrik Reinfeldt är ond.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 05:59   #37
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Om nu alla Somalier är analfabeter hur läser dom då koranen?


För övrigt så anser jag att Karthago bör förstöras.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 06:07   #38
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Jag tror att diskriminering från den sekulära, vita majoriteten (eller minoriteten om det vill sig) kommer hålla radikal islam utanför maktens borg och därför kommer den inte få fotfäste i Sverige.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2012-09-12 klockan 06:09.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 06:08   #39
Poxeman
Collecting stars
 
Poxemans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Floda
Inlägg: 5 759
Citat:
Ursprungligen postat av supercharge Visa inlägg
Europas mångkulturförsök, vilket är en konstgjord idé - snarare än ett absolut behov - för länder som Sverige, och som kommit till först de senste decennierna, är däremot helt annorlunda. Europas länder importerar i princip en religiös och kulturell, relativt enhetlig minoritet från tredje världen. Och när denna minoritet växer, istället för att vara en utspridd färgpalett av många minoriteter, så kommer den också i allt högre utsträckning att ställa krav. Det blir två stora grupper istället för en.
Så du anser att muslimer från Somalia, Balkan och Afghanistan är relativt enhetliga?
Du skriver många ord men det håller inte riktigt ihop.
__________________
Collect some stars to shine for you, but start today, there is only a few.
En Ironman på väg mot nya äventyr...
Citat:
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 06:30   #40
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Hur många av dessa extrema muslimer har rösträtt i Sverige?
Det enda som krävs är ju medborgarskap och det enda skälet till att inte ha svenskt medborgarskap är ju att man inte är intresserad av att rösta. Så alla som är intresserade av demokratisk förändring har eller kommer mycket snart ha svenskt medborgarskap. Vilken andel det är vet jag inte, men jag tror den är låg. Vad är det du tänker på?
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 08:11   #41
tjabolabo
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 0
I riksdagsvalet 2010 hade partiet Moderaterna placerat den extrema islamisten Abdirisak Waberi på femte(!) plats på sin riksdagslista, varpå han sedermera självklart fick en plats i riksdagen.

Abdirisak, som även är ordförande i Svenska Islamiska Förbundet, propagerar bl.a. aktivt för att kvinnor inte ska ta män i hand, för att alla kvinnor ska ha slöja på sig, för att muslimer enbart ska äta halal-kött (och dessutom "ha rätt till" att få det serverat överallt), för att män och kvinnor inte ska få befinna sig i enrum med varandra, och för att man inte ska få lyssna på "musik som man kan dansa till". Dessutom arbetar han aktivt för att alla muslimer i Sverige ska följa denna "enda korrekta tolkning av islam", som han kallar den.

Låter det för galet för att vara sant att detta skulle vara en beskrivning av en av Moderaternas riksdagsmän i Sverige 2010? Se filmen och bedöm själva, detta är INTE en bluff!

Denna film sammanfattar på tio effektivt klippta minuter denna mans chockerande åsikter och agenda, och är ett MÅSTE för alla som tror att Svenska muslimer, och framför allt deras företrädare i politik och media, i många fall är något annat än extrema.

Hur har det egentligen kunnat hända att vi har en man som detta i Sveriges riksdag år 2010, och varför gör ingen något för att ytterligare uppmärksamma detta faktum och konfrontera Moderaterna som parti med detta?!http://

www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk

Nytillträdd riksdagsledamot blev Waberi suppleant i försvarsutskottet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi
tjabolabo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 08:28   #42
Thelvino
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 19
Tjabolabo: Bra att du så tydligt visar hur ni Sverigedemokrater selektivt redovisar fakta för att försöka spridda era myter och förvirring.

Nu försökte du få det som att moderaterna ser Waberi som deras femte viktigaste person i hela landet. Vilket förstås är helt fel.

Moderaterna har två listor (ibland fler) som man kan rösta på, en där partitoppen är med och sedan en där de "lokala" kandidaterna står på listan.
På moderaternas riksdagslista så står Per Westerberg, talman, Södermanlands län som nummer fem.
I Göteborgs kommun står Waberi på plats fem.
http://www.val.se/val/val2010/valsed...ar.html#id0001

OBS! Försvarar varken Waberi eller Moderaterna men ditt inlägg visar så tydligt hur ni försöker förmedla en bild som inte är korrekt.
Thelvino är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 08:31   #43
tjabolabo
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 0
Om 11 år kommer norska skolbarn vara i minoritet i norska skolor om dagens utveckling forsätter, erfar norska statstelevisionen NRK.

http://www.friatider.se/norska-skolb...oritet-ar-2021

Etniska norrmän kommer att vara i minoritet i sin egen huvudstad år 2040, visar nya siffror från norska SCB som Dagbladet publicerar.

http://www.friatider.se/oslo-norrman...minoritet-2040

http://www.osloby.no/nyheter/.T1-dW4EaOxX

Så här hade kanske ett övertagande sett ut den dagen vi inte vågar säga emot längre.

http://www.youtube.com/watch?v=THrlt...ure=plpp_video

EUROPE vs ISLAM : Decide NOW before it is too late!
http://www.youtube.com/watch?v=h6xdY...eature=related

Syrien har varit ett helt kristet land och nu är det 90-95% Muslimer.
tjabolabo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 08:38   #44
feyin
Busunge
 
feyins avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 519
Någon som är insatt huruvida det är sant att saudiaraberna är ansvarig för att "extremisera" många annars fredliga muslimska länder? Typ malaysia m.m.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
...

Gör dig inte dummare än jag ser ut.
feyin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 09:18   #45
Asdf
Registered User
 
Asdfs avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Lilla london
Inlägg: 484
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Om nu alla Somalier är analfabeter hur läser dom då koranen?

Imamerna i madresa schools dikterar den för dem, dock är det sant att en stor del av världens muslimer aldrig ens läst koranen, förövrigt är den "rätta" varianten av koranen på arabiska, ett språk endast ca 20-25% av alla världns muslimer behärskar, en form av rasism från araberna för att bibehålla sin status över muslimerna

Citat:
Ursprungligen postat av feyin Visa inlägg
Någon som är insatt huruvida det är sant att saudiaraberna är ansvarig för att "extremisera" många annars fredliga muslimska länder? Typ malaysia m.m.
Irshad Manji beskriver en hel del om det i sina böcker, speciellt i den nya bestsellern "Allah liberty love"
__________________
Grub om att länka till en annan webshop : Skulle du skriva "Jäkligt goda burgare på McDonalds!" på Burger Kings forum? Om de nu har något

Asdf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)