Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-03-27, 07:28   #16
leiap
Registered User
 
leiaps avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
Har nu kört intervallpass utan kreatin av nåt slag. Jag hade ätit lite extra kolhydrater dagen innan (mer än de vanliga 60 grammen alltså) och gav mig ut direkt på morgonen idag.

Jag sprang tills jag fick sånt illamående och flimmer framför ögonen att jag blev tvungen att sluta. Men inte under någon tidpunkt kände av nån som helst mjölksyra! Min kondition är helt ok och jag tog verkligen ut mig.
Misstänker att jag kan tacka min hårda träning på gymmet för detta? Anaerob träning som anaerob träning tänker jag?

I alla fall vore det mycket intressant att prova ett pass med kreatinpyruvate också för att kunna jämföra men just nu finns inga pengar till det. Men om/när jag får möjlighet undrar jag: jag springer helst på morgonen så ska jag ta kreatinpyruvatet kvällen innan eller samma morgon?
leiap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-27, 23:04   #17
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Samma morgon, helst 30-60 minuter innan.

Mvh
Henrik
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 15:39   #18
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jo, det märker jag under gymträning. Då klarar jag ett par extra reps innan mjölksyran sätter in, men inte när det gäller 15+ minuters konditionsträning. Då är det samma visa varje kreatinkur. Det slår aldrig fel.
Bumpar denna för att jag ska testa att träna utan kreatin eftersom jag ska se om jag får mindre mjölksyra när jag tränar kondition.

Hur mycket styrka kan man tänkas tappa av att sluta med kreatin? Jag äter inte rött kött heller, så kreatinnivåerna är inte skyhöga..
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)