Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-01, 20:05   #1
Duffman
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 184
Kasein - Ditt favoritpulver och recept?

Hej alla kunniga Kolloiter. Lika bra att erkänna, jag har slarvat lite och försöker komma igång med träningen igen efter ett uppehåll pga skada.

Jag skulle behöva deffa ner mig och funderar över kasein. Tidigare har jag kört vassle och testat ett par olika kasein. Kaseinet jag testat var helt hopplöst att få att fluffa och smakade dessutom riktigt illa.

Vad har DU för favorit kasein - och hur doserar du vatten och eller mjölk och pulvret så det blir bra?

Stort tack för svar. Nu ska det med styrka och långpromenader, pannben, podcasts samt ett vettigt kaloriunderskott gås ner typ 13 kilo på 16 veckor.
Duffman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 13:04   #2
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Rent kasein brukar vara onödigt dyrt så jag köper vanligtvis helmjölksprotein. Double Pro choklad är fortfarande gott (de hade godare recept förr men det duger bra fortfartande, särskilt med lite snabbkaffepulver i) och annars gillar jag Casein från MMSports, kanelbullesmaken. Köper inte något annat längre än dessa två faktiskt.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 13:30   #3
JimmyOlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2017
Ort: Kristianstad
Inlägg: 31
Helsåld på Body Science Kanelbulle (använder även denna smak för Whey100 i gröten).
60g + 2-2½ dl vatten, rör om till en slät smet sen in i kylen.

Blir ofta att den får stå i kylen i 1-2h då jag gör den i samband med maten efter träning och äter puddingen innan läggdags.
__________________
Instagram
JimmyOlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 18:32   #4
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Body Science Casein Double Chocolate är favoriten.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 19:06   #5
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Tyngre vaniljdrömmar trumfar alla tycker jag.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 17:40   #6
Raesmus
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 57
Kör MM Sports Double Rich Chocolate. Har testat alla deras, och nu blev det 4 påsar av den eftersom den är godast.

Käkar den varje kväll, till 40g casein kör jag i 135g vatten och låter stå 10 minuter i kylen, så blir det riktigt bra konsistens. Ha gärna i en nypa salt också för smakens skull!

Ibland om jag behöver få upp protein + kolhydrater kör jag 40g kasein och typ 200g vatten, sen öser jag i 30-50g müsli till mellanmål. Det blir också riktigt gott!
Raesmus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)