Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-03, 15:51   #31
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Det var ju det du skrev?


Men det är bra att du ändrar dig.


Att under en begränsad tid "utsätta" dom för en behandling som ger dom mer muskelmassa som dom förhoppningsvis kan behålla 12 månader eller liknande. Blir billigare, mindre strul med läkarbesök, blodvärden mm jämfört med livet ut behandling.

Tycker inte tanken är helt off.

MVH
/Bruce
Med "det" syftade jag på testot. Altså skrev fel. Dom kommer inte ha många gram kvar efter ett år ifall de kör en kur på 6 veckor. Dessutom så nollar dom ju mer eller mindre sin egen produktion vilket ju inte är så bra. För psykiska bälmåendet är det knappast heller bra
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 16:14   #32
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Så drastiska efterdyningar tror jag inte är att förvänta. Du kan inte projicera dina egna erfarenheter som exdopad på förhållandevis megadoser på gubbar i 75-årsåldern som kör en mycket lätt rökare på 6 veckor.

Men det återstår att se såklart.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 16:34   #33
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Så drastiska efterdyningar tror jag inte är att förvänta. Du kan inte projicera dina egna erfarenheter som exdopad på förhållandevis megadoser på gubbar i 75-årsåldern som kör en mycket lätt rökare på 6 veckor.

Men det återstår att se såklart.

MVH
/Bruce
Nej det kan jag ej. Faktum kvarstår att man på dessa 6 veckor hinner köra egenproduktionen i botten merceller mindre. Om vi säger att man är 65 så lär ju nivån från början vara rätt låg och återhämtningen inte den bästa om man ännu tar i beaktande att man slutar tvärt. Nu vet vi inte hur det går och jag har ingen aning om hur man återhämtar sig om man ens gör det men låt oss säga att det tar 3 månader vilket innebär att du är mer orkeslös än innan kuren.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 17:05   #34
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
En byggare som kör 125 mg i veckan säger nog, "jag är ren nuförtiden".
Under 1g kombinerade preparat på en vecka räknas som "natural" enligt Jason Blaha.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 17:06   #35
jmk
Registered User
 
jmks avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 183
tycker det är dags avskaffa åldrandet helt varför sluta vid hormonbalansering? vad är normalt förresten 29 års snitt? bf12% @ 76 kg? 90 i bänk? Nej alla borde få leva 1000 år helt fri från ålderdom! (sen kan man undra hur många 70+ som läser här, grub?) Sen har jag hört att muskeltillväxten ökar 1400% utav endast intensiv aktivitet & mat källa min mage
mvh johnny
jmk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 17:11   #36
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Att få folk att äta bra och framför allt röra på sig skulle göra gott
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 20:41   #37
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Faktum kvarstår att man på dessa 6 veckor hinner köra egenproduktionen i botten merceller mindre. Om vi säger att man är 65 så lär ju nivån från början vara rätt låg och återhämtningen inte den bästa om man ännu tar i beaktande att man slutar tvärt. Nu vet vi inte hur det går och jag har ingen aning om hur man återhämtar sig om man ens gör det men låt oss säga att det tar 3 månader vilket innebär att du är mer orkeslös än innan kuren.
Jag tror inte du har rätt.

Varför skulle tex det du definerar som "återhämtning" vara sämre hos äldre än hos yngre? Vad stödjer du det på?

Du antar massa saker som inte nödvändigtvis behöver vara sanna.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 04:27   #38
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Ok. Hur som helst så är trt på låg dos bättre i längden än på kurande på ett snäpp högre dos. Är inte trt endå främst ett försök att få patienten att psykiskt må bra vpgs går hand i hand med fysiken
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 08:28   #39
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Återigen, hur vet du det för alla individer?

Kan finnas anledningar att man inte vill sätta en hel population +75-åringar på TRT för att motverka muskelförlust, styrka och övrigt närbesläktat med nedsatt livskvalité för äldre. Här kanske det räcker med mindre interventioner för att erhålla det man är ute efter.

Det är ju det som studien till viss del undersöker. Men det det behövs antagligen mer uppföljande forskning på området för att dra några andra slutsatser är att just detta 6 veckors experiment verkade toppen.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 08:36   #40
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Återigen, hur vet du det för alla individer?

Kan finnas anledningar att man inte vill sätta en hel population +75-åringar på TRT för att motverka muskelförlust, styrka och övrigt närbesläktat med nedsatt livskvalité för äldre. Här kanske det räcker med mindre interventioner för att erhålla det man är ute efter.

Det är ju det som studien till viss del undersöker. Men det det behövs antagligen mer uppföljande forskning på området för att dra några andra slutsatser är att just detta 6 veckors experiment verkade toppen.

MVH
/Bruce
Vet inte men studien har väl bara kollat på muskeltillväxt och inte ett uns på livskvalitet? (Har bara läst det Grub klippt in). Inte nödvändigt att det gett någon ökad livskvalitet alls, vad vet vi om +75-åringars önskan med livet..
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 08:46   #41
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av jmk Visa inlägg
tycker det är dags avskaffa åldrandet helt varför sluta vid hormonbalansering? vad är normalt förresten 29 års snitt? bf12% @ 76 kg? 90 i bänk? Nej alla borde få leva 1000 år helt fri från ålderdom! (sen kan man undra hur många 70+ som läser här, grub?) Sen har jag hört att muskeltillväxten ökar 1400% utav endast intensiv aktivitet & mat källa min mage
mvh johnny
Du får ha i betänkande att den här diskussionen främst drivs av personer som antingen vill fortsätta med sitt dopande på så lagligt sätt som möjligt och aggressivt driver sin agenda, eller förhållandevis isolerade människor som försöker hitta "Quick fixes" till det mesta här i livet och är livrädda för att åldras.

Kan se likheter med vissa i den här tråden och folk som mycket engagerat driver tesen att marijuana är lösningen på världens problem och bör legaliseras direkt. Fast utan den flummiga biten utan en "FRÅGORPÅDET?!" tönt attityd.

Det finns säkerligen många andra sätt att höja äldre mäns livskvalitet än att tillföra testosteron, eller så är det mirakelkuren för en "cuck-fri" redig manlig ålderdom där feminismen och libbarna blir ägda.

Jag tycker man kan testa att mikrodosera LSD och Amfetamin när man ändå är på gång, så kanske vi kan höja pensionsåldern till 90. Helt i riktning med att det är farligt, kränkande och onormalt att åldras.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 09:08   #42
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Vet inte men studien har väl bara kollat på muskeltillväxt och inte ett uns på livskvalitet? (Har bara läst det Grub klippt in). Inte nödvändigt att det gett någon ökad livskvalitet alls, vad vet vi om +75-åringars önskan med livet..
Så är det.

När jag pratar livskvalité så menade jag inte flummiga enkäter om 75-åringarna har morgonstånd utan snarare hur många som blir drabbade av komplicerade lårbensbrott, fallolyckor osv.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 09:11   #43
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Du får ha i betänkande att den här diskussionen främst drivs av personer som antingen vill fortsätta med sitt dopande på så lagligt sätt som möjligt och aggressivt driver sin agenda, eller förhållandevis isolerade människor som försöker hitta "Quick fixes" till det mesta här i livet och är livrädda för att åldras.
Kan du inte vara lite konkret istället för att bara svamla svepande?

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 09:19   #44
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Kan du inte vara lite konkret istället för att bara svamla svepande?

MVH
/Bruce
Att du inte har en jävla aning om vad livskvalitet för en åldrande människa är och att du endast är intresserad av dom här diskussionerna för att förbudstänket kring bruk av testosteron skall luckras upp för din egna vinnings skull?

Har så otroligt svårt att ta det här forumet på allvar, men det är väldigt frestande att lägga mer tid på att försöka bemöta personer som dig avseende dom här frågorna...men till och med att gå och skita känns mer relevant än att ge dig det utrymmet.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 09:26   #45
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Att du inte har en jävla aning om vad livskvalitet för en åldrande människa är och att du endast är intresserad av dom här diskussionerna för att förbudstänket kring bruk av testosteron skall luckras upp för din egna vinnings skull?

Har så otroligt svårt att ta det här forumet på allvar, men det är väldigt frestande att lägga mer tid på att försöka bemöta personer som dig avseende dom här frågorna...men till och med att gå och skita känns mer relevant än att ge dig det utrymmet.
Tack för din åsikt.

Jag har ingen vinning i något som helst förbudstänk av testosteron "luckras upp" eller inte. Vare sig ekonomiskt eller känslomässigt. Jag har mitt på det torra sedan länge.

Vi försöker diskutera innehållet i den studie som moderatorn postade, du är mer än välkommen att konkretisera det du anser relevans med den eller om studien är helt att kasta i soptunnan enligt dig.

Det här med att du skall bajsa känns inte riktigt relevant.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)