Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-02-06, 19:01   #16
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Visades de i svt eller endast i play?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 20:17   #17
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Klassisk styrkelyft är med på sommarveckan.
Ah. Det hade jag inte koll på.



Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 20:17   #18
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Citat:
Ursprungligen postat av Leifallan Visa inlägg
Visades de i svt eller endast i play?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visades på SVT och på egen playkanal.

Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 21:23   #19
Guckenn
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Lund
Inlägg: 755
Citat:
Ursprungligen postat av gunhamn Visa inlägg
Greppade stången lite längre ut närmre vikterna med högerhanden vilket borde göra att jag får mer tyngd i vänster, som var den som jag tappade. Sedan rev jag upp en riktig valk med och har haft väldigt lite tung träning sista månaden pga ett strulande knä. Med detta sagt så tycker jag att 375-380 borde finnas men för att närma mig 400ingen så måste greppet bli starkare
Jag blev mest överraskad eftersom lyftet i sig såg lätt ut, sedan så damp stången ner. Din böj såg riktigt bra ut, blir det 370 till EM?
Guckenn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-07, 20:51   #20
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Nopes, det var färre förra året. i SL skiljde det bara en lyftare men i bänken var det 48 i år mot förra årets 33.

Jag är osäker på om SM-veckan är rätt forum för (utrustad) styrkelyft.
Vad tänker du är rätt forum för den utrustade lyftningen?
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-07, 22:36   #21
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Vad tänker du är rätt forum för den utrustade lyftningen?
Vi har ju sm-tävlingar som inte ingår i sm-veckorna. Det som går förlorat är lite mediatäckning. Det man vinner är att tävlingen arrangeras på platser där det finns SL-föreningar lokalt, tävlingen pågår på rimliga tider och inte anpassat efter när svtplay har sändningstid till övers, det går att hitta boende till tävlande och funktionärer i närområdet utan att hotellen har maxat priserna osv.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-08, 10:55   #22
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Vi har ju sm-tävlingar som inte ingår i sm-veckorna. Det som går förlorat är lite mediatäckning. Det man vinner är att tävlingen arrangeras på platser där det finns SL-föreningar lokalt, tävlingen pågår på rimliga tider och inte anpassat efter när svtplay har sändningstid till övers, det går att hitta boende till tävlande och funktionärer i närområdet utan att hotellen har maxat priserna osv.
Känns som att fördelarna överväger nackdelarna. Jag tänker framför allt utifrån att deltagarantalet är lågt som det är och att tävlingen skulle få högre status om det ökade, vilket det kanske gör om det arrangeras på en plats där det finns boenden och grejer mer lättillgängligt.
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-08, 11:04   #23
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Känns som att fördelarna överväger nackdelarna. Jag tänker framför allt utifrån att deltagarantalet är lågt som det är och att tävlingen skulle få högre status om det ökade, vilket det kanske gör om det arrangeras på en plats där det finns boenden och grejer mer lättillgängligt.
Valde folk att inte delta p.g.a. att det fetstilta var dåligt? Hur många lyftare stannade hemma p.g.a. detta om du får höfta? För en oinsatt låter det som en marginell och försumbar faktor, men så är jag ju oinsatt också.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-08, 11:29   #24
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Valde folk att inte delta p.g.a. att det fetstilta var dåligt? Hur många lyftare stannade hemma p.g.a. detta om du får höfta? För en oinsatt låter det som en marginell och försumbar faktor, men så är jag ju oinsatt också.
Att SM med utrustning alltid går på en vinter-ort tror jag kan spela in. Söderhamn var ovanligt långt söderut. Nästa år är det Skellefteå.
Jag tror inte att en individ avstår från att tävla, men om en förening som står för kostnaderna för sina lyftare drabbas ju om det kostar mer och/eller krävs logistik med extra bilar osv för att man inte får plats på orten. Det kan i sin tur leda till att de blir mer restriktiva med sina uttagningar.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-09, 09:49   #25
Mackanlarsson
Registered User
 
Mackanlarssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 3 297
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Att SM med utrustning alltid går på en vinter-ort tror jag kan spela in. Söderhamn var ovanligt långt söderut. Nästa år är det Skellefteå.
Jag tror inte att en individ avstår från att tävla, men om en förening som står för kostnaderna för sina lyftare drabbas ju om det kostar mer och/eller krävs logistik med extra bilar osv för att man inte får plats på orten. Det kan i sin tur leda till att de blir mer restriktiva med sina uttagningar.
Håller med dig till fullo Mini, man knäcker klubbarna och på så viss blir det för få tävlande i och med att utrustnings SM alltid går på vintern och då blir det långt upp i landet bättre vore om utrustnings sm fick va fristående från Sm veckan . så sm får en annan spridning
Mackanlarsson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)