Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-19, 15:47   #36331
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Wait, wait, waaaaait a sekund här! Betyder det att jag äntligen kan se ut som en frostjätte som Tor och Odin slogs mot?
Ja, bild-googla argyria och bli häpnad.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:47   #36332
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Silver är användbart ibland, har något fler nackdelar än fördelar används det generellt inte. Ingen lär väl applådera och önska cellgiftbehandling som en cure all, men nog fan är det många som hellre tar riskerna än att ev. dö av cancer. Men silver är ingen silverkula (höhö) vilket jag tolkar att G.W påstår. Men man är inte heller dum i huvudet om man tror att silver har sina användningsområden, som mattilainen verkar tro.
Är inte mattilainen sjuksköterska? Jag förstår inte den häftiga reaktionen.

Att hålla sår fria från infektioner kanske är mer värt än ev. påverkan av silvers toxicitet.
https://www.apotea.se/mepilex-ag-10x...RoCf-EQAvD_BwE

https://www.vgregion.se/s/skaraborgs...ar/mepilex-ag/

https://www.sbu.se/contentassets/7c2...sar_201002.pdf
Läser man lite resultatutfall ser det allt ut ha god effekt i mina ögon, även fast det kanske inte är starkt nog bevisat för att påstå "detta är garanterad sanning" så är inte heller kostnaderna så pass starkt bevisade, heller. Jag skulle iaf hellre använda silverförband än inte på mig själv om jag löpte risk för infektion.

EDIT: såg inte hela diskussionen handlar det om att äta kolloidalt silver? Verkar inte riktigt lika opti användningsområde som såromläggning xD
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2018-12-19 klockan 15:51.
BelowAverage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:51   #36333
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Ja, bild-googla argyria och bli häpnad.


Håhå!
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:54   #36334
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Silver är användbart ibland, har något fler nackdelar än fördelar används det generellt inte. Ingen lär väl applådera och önska cellgiftbehandling som en cure all, men nog fan är det många som hellre tar riskerna än att ev. dö av cancer. Men silver är ingen silverkula (höhö) vilket jag tolkar att G.W påstår. Men man är inte heller dum i huvudet om man tror att silver har sina användningsområden, som mattilainen verkar tro.
Är inte mattilainen sjuksköterska? Jag förstår inte den häftiga reaktionen.

Att hålla sår fria från infektioner kanske är mer värt än ev. påverkan av silvers toxicitet.
https://www.apotea.se/mepilex-ag-10x...RoCf-EQAvD_BwE

https://www.vgregion.se/s/skaraborgs...ar/mepilex-ag/

https://www.sbu.se/contentassets/7c2...sar_201002.pdf
Läser man lite resultatutfall ser det allt ut ha god effekt i mina ögon, även fast det kanske inte är starkt nog bevisat för att påstå "detta är garanterad sanning" så är inte heller kostnaderna så pass starkt bevisade, heller. Jag skulle iaf hellre använda silverförband än inte på mig själv om jag löpte risk för infektion.
Det stora problemet är rent silver. Drömmen är väl i sammanhanget att hitta en molekyl som ger silvrets egenskaper men som även kroppen kan rensa ut på egen hand.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:56   #36335
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg


Håhå!
Lite tråkigt att antingen gå som papa smurf eller zombie vid varje halloween, kanske.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:57   #36336
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
På trettonhundratalet då pesten härjade så klarade sig adeln ofta från att smittas. Det tillskrivs det faktum att man använde sig av silverbestick, silvertallrikar och silverbägare. Den vägen fick man i sig silverjoner i tillräcklig mängd för att få hjälp med att döda de bakterier som orsakade pesten. Man gav även sina barn en silvernapp eller en silversked att suga på. Silverjonerna som nöttes av, gav barnen ett naturligt skydd mot bakterierna som spred pesten. Det är från denna sed som begreppet "Att vara född med silversked i mun" kommer. I Kina finns urgamla traditioner som bl.a. rekommenderar folk att alltid ha ett silverföremål hemma, ifall att någon skulle bli biten av en rabiessmittad hund. I så fall skall man gnugga silverföremålet i såret och den vägen klara sig från smittan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 16:07   #36337
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Silver är användbart ibland, har något fler nackdelar än fördelar används det generellt inte. Ingen lär väl applådera och önska cellgiftbehandling som en cure all, men nog fan är det många som hellre tar riskerna än att ev. dö av cancer. Men silver är ingen silverkula (höhö) vilket jag tolkar att G.W påstår. Men man är inte heller dum i huvudet om man tror att silver har sina användningsområden, som mattilainen verkar tro.
Är inte mattilainen sjuksköterska? Jag förstår inte den häftiga reaktionen.

EDIT: såg inte hela diskussionen handlar det om att äta kolloidalt silver? Verkar inte riktigt lika opti användningsområde som såromläggning xD
Ja exakt, jag ställer frågan som handlar om just kolloidalt silver och alla underverk det kan göra. Skulle bli lika triggad om någon skriver att ALLA vaccin är dåliga t.ex.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 16:30   #36338
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Det stora problemet är rent silver. Drömmen är väl i sammanhanget att hitta en molekyl som ger silvrets egenskaper men som även kroppen kan rensa ut på egen hand.
Jo. Men det har änsålänge visat sig vara väldigt svårt att hitta saker som är giftiga för bakterier, virus, svampar eller parasiter utan att samtidigt vara giftiga för människor - iaf vad jag vet. Samma anledning som cancer är svårt, det är ju våra egna celler. Änsålänge lyckas man väl knäppa cancer vad jag vet för att såna celler har så hög metabolism att de blir mer känsliga för gifter, jag liknar det vid rovdjur högt upp i näringskedjor där gifter anrikas mycket.

Jag kan iaf inte komma på någon "silverkula" på rak arm. Det närmsta vi kommer är väl saker med lindriga biverkningar. Jag är inte insatt alls i nanoteknologi men jag antar drömmen där vore att faktiskt kunna singla ut vad som nu besvärar oss på ett sätt som biologiska eller kemiska behandlingar inte klarar. Apropå sci-fi där en tanke det ofta leks med är livsformer som inte är kolbaserade - såna skulle man nog hypotetiskt lättare kunna singla ut till 100% med kemiska eller biologiska medel - svårare mot kolbaserade.

Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
På trettonhundratalet då pesten härjade så klarade sig adeln ofta från att smittas. Det tillskrivs det faktum att man använde sig av silverbestick, silvertallrikar och silverbägare. Den vägen fick man i sig silverjoner i tillräcklig mängd för att få hjälp med att döda de bakterier som orsakade pesten. Man gav även sina barn en silvernapp eller en silversked att suga på. Silverjonerna som nöttes av, gav barnen ett naturligt skydd mot bakterierna som spred pesten. Det är från denna sed som begreppet "Att vara född med silversked i mun" kommer. I Kina finns urgamla traditioner som bl.a. rekommenderar folk att alltid ha ett silverföremål hemma, ifall att någon skulle bli biten av en rabiessmittad hund. I så fall skall man gnugga silverföremålet i såret och den vägen klara sig från smittan.
Pest smittade väl t.ex via loppor direkt genom hudens skyddslager, jag har svårt att tänka mig att adeln fick nog mycket silver i sig för att det skulle verka antibakteriellt inom hela deras kropp. Kanske lite? Tror snarare de hade bättre kost och bättre hygien rent allmänt och att om färre dog i pest var det snarare för att färre blev smittade och de hade bättre allmäntillstånd, snarare än enbart silver. Men silver kanske påverkat jag vet inte.

Var har du läst detta? Det är inget jag nånsin hört om. Och jag brukar uppskatta dig som väldigt skeptisk så det känns inte som du bara skulle köpa sånt här utan anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Ja exakt, jag ställer frågan som handlar om just kolloidalt silver och alla underverk det kan göra. Skulle bli lika triggad om någon skriver att ALLA vaccin är dåliga t.ex.
Skönt du hann se min edit då ja att tugga silver ställer jag mig skeptisk till iaf, det gör man på egen risk. Jag tror knappast silver är lämpligt som något slags "vitamintillskott" eller "cure all-vaccin". Av samma anledning som jag skrev om till vinter, silver slår för brett, det är inte toxiskt bara för bakterier utan människor också. Jag har svårt att se varför det skulle vara bra att alltid kränga silver. Men det går ju mycket sån romantik, folk vill kränga en massa c-vitamin och extra mycket när de är sjuka. Det är ju inte helt ologiskt att äta silver utifrån vissa saker man vet men det är inte direkt rimligt heller.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2018-12-19 klockan 16:32.
BelowAverage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 16:31   #36339
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
På trettonhundratalet då pesten härjade så klarade sig adeln ofta från att smittas. Det tillskrivs det faktum att man använde sig av silverbestick, silvertallrikar och silverbägare. Den vägen fick man i sig silverjoner i tillräcklig mängd för att få hjälp med att döda de bakterier som orsakade pesten. Man gav även sina barn en silvernapp eller en silversked att suga på. Silverjonerna som nöttes av, gav barnen ett naturligt skydd mot bakterierna som spred pesten. Det är från denna sed som begreppet "Att vara född med silversked i mun" kommer. I Kina finns urgamla traditioner som bl.a. rekommenderar folk att alltid ha ett silverföremål hemma, ifall att någon skulle bli biten av en rabiessmittad hund. I så fall skall man gnugga silverföremålet i såret och den vägen klara sig från smittan.
Kanske ska rikta ditt undermåliga trollande mot andra ämnen då folk faktiskt tror på denna alternativmedicin.
Fram till nyligen var rabies 100% dödligt, nu är det >90% dödligt. Kinas överlevare hade nog aldrig blivit smittade.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 16:45   #36340
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
För övrigt blir man inte av med argyria. När huden väl smurfar sig är det permanent.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 16:55   #36341
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Jo. Men det har änsålänge visat sig vara väldigt svårt att hitta saker som är giftiga för bakterier, virus, svampar eller parasiter utan att samtidigt vara giftiga för människor - iaf vad jag vet. Samma anledning som cancer är svårt, det är ju våra egna celler. Änsålänge lyckas man väl knäppa cancer vad jag vet för att såna celler har så hög metabolism att de blir mer känsliga för gifter, jag liknar det vid rovdjur högt upp i näringskedjor där gifter anrikas mycket.
Ja ett intressant spår i framtiden är att cancerceller har visat sig vara just "känsliga" mot långvarig fasta. De kräver mer energi än "vanliga celler". Finns intressant forskning i olika kombinationer.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 18:04   #36342
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg


Var har du läst detta? Det är inget jag nånsin hört om. Och jag brukar uppskatta dig som väldigt skeptisk så det känns inte som du bara skulle köpa sånt här utan anledning.
Bra att du påminde mig, höll på att göra en Axon

Googlade "Kollodialt silver fördelar" och då kom denna sida upp.

https://vitaminer.nu/sv/info/det-fan...a-silvret.html

Verkar seriös med källhänvisningar och allt. Så här beskriver de sig själva(det fetade är min kommentar):

Vi erbjuder endast produkter vi själva vill använda och följer strikta etiska riktlinjer när vi väljer produkter. Detta innebär t.ex. att vi undviker sötningsmedel såsom aspartam, sukralos och acesulfam-K. Vi har ett stort utbud av ekologiska och veganska(ajdå) produkter, vi har produkter som ger effekt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 18:13   #36343
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Bra att du påminde mig, höll på att göra en Axon

Googlade "Kollodialt silver fördelar" och då kom denna sida upp.

https://vitaminer.nu/sv/info/det-fan...a-silvret.html

Verkar seriös med källhänvisningar och allt. Så här beskriver de sig själva(det fetade är min kommentar):

Vi erbjuder endast produkter vi själva vill använda och följer strikta etiska riktlinjer när vi väljer produkter. Detta innebär t.ex. att vi undviker sötningsmedel såsom aspartam, sukralos och acesulfam-K. Vi har ett stort utbud av ekologiska och veganska(ajdå) produkter, vi har produkter som ger effekt!
Ja det är olagligt att sälja det i Sverige och hela EU. Kanske bör tilläggas. Eftersom det kan vara direkt livsfarligt. Bör tilläggas, man får sälja det som rengöringsmedel.

Senast redigerad av Vinter den 2018-12-19 klockan 18:18.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 19:39   #36344
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Ja exakt, jag ställer frågan som handlar om just kolloidalt silver och alla underverk det kan göra. Skulle bli lika triggad om någon skriver att ALLA vaccin är dåliga t.ex.
Apropå vaccin och silver, har/hade inte vissa vaccin innehåller medveten (men väldigt liten) mängd kvicksilver? Hette något på T, minns inte vad silvret dock skulle tillföra i vaccinet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 21:11   #36345
Tomas W
Nambla-SYD
 
Tomas Ws avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Apropå vaccin och silver, har/hade inte vissa vaccin innehåller medveten (men väldigt liten) mängd kvicksilver? Hette något på T, minns inte vad silvret dock skulle tillföra i vaccinet.
Tiomersal, fungerade som konserveringsmedel men används inte längre.
Tomas W är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)