Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-03, 03:12   #36226
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Där är svaret. Ungefär som med krokodilfile, oxfile och guldpizza.
Och surströmming. Och smör. Och mjöl. Och salt. Det är mycket som inte är gott i sig självt men som blir gott i kombination med annat, oavsett pris.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 09:14   #36227
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Och surströmming. Och smör. Och mjöl. Och salt. Det är mycket som inte är gott i sig självt men som blir gott i kombination med annat, oavsett pris.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Lol vad säger du

xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 09:24   #36228
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Vänta nu, nu är du ändå orättvis? Telia Play finns för både iOS & Android.
Jag har ingen aning om vilket OS Samsungs TV-apparater kör, men smart-tv-OS överlag är ju en avdelning som hade krävt ett stort omtag. Min LG OLED kör WebOS som inte längre får nya appar alls, det slutade utvecklas för en tid sen, mer kommer för nyare versioner av tv-apparaterna, dock!
Så skyll istället på alla dessa vidriga OS i Smart-TV-branschen som verkar ha oerhört kort livstid per modell och köp antingen en AppleTV eller random billig Android-burk, alternativt Chromecast + iOS / Android-enhet att streama från!
Mycket annat må jag skämmas över som anställd på Telia, men inte detta
Ja, streama från surfplatta eller mobil kan man ju förstås göra, men det vore ju trevligt att kunna sköta det direkt från TVn också. Vid frågan till Telias kundservice så verkar ju ingen veta om ens någon plan finns att utveckla någon app till TV med androidbaserade OS, medan det som du nämner finns för Apple. Söker man runt lite så hittar man ju dessa frågeställningar flera år tillbaka i tiden, så det verkar ju inte direkt vara en ny frågeställning och då känns det ju som att någon i alla fall borde veta om det överhuvudtaget är planerat att komma eller inte. Istället får man bara svaret att ingen vet. Alternativt förhandla med HBO Nordic så man kan komma in i deras app direkt med sitt telia-login, eftersom den nu ändå finns via Telia Play.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 09:42   #36229
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Ja, streama från surfplatta eller mobil kan man ju förstås göra, men det vore ju trevligt att kunna sköta det direkt från TVn också. Vid frågan till Telias kundservice så verkar ju ingen veta om ens någon plan finns att utveckla någon app till TV med androidbaserade OS, medan det som du nämner finns för Apple. Söker man runt lite så hittar man ju dessa frågeställningar flera år tillbaka i tiden, så det verkar ju inte direkt vara en ny frågeställning och då känns det ju som att någon i alla fall borde veta om det överhuvudtaget är planerat att komma eller inte. Istället får man bara svaret att ingen vet. Alternativt förhandla med HBO Nordic så man kan komma in i deras app direkt med sitt telia-login, eftersom den nu ändå finns via Telia Play.
Stödjer inte din tv cast? Isf är det väl bara att hoppas att Telias app stödjer det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 10:32   #36230
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Stödjer inte din tv cast? Isf är det väl bara att hoppas att Telias app stödjer det.
Ja som sagt det går ju att streama från mobil och surfplatta. Det är väl det chromecast m.fl. är till för? Så på så sätt så går det ju att lösa.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 11:20   #36231
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Nån mer som märkt att trådvisningsräknaren har slutat funka? Antal visningar ändras har inte ändrats på ett par dagar.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 11:23   #36232
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Nån mer som märkt att trådvisningsräknaren har slutat funka? Antal visningar ändras har inte ändrats på ett par dagar.
Har du postat nåt i träningsdelen då? :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 11:38   #36233
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Har du postat nåt i träningsdelen då? :p
Tänker främst på journaldelen. Är det nåt med hemsidan eller är det min cache eller nåt som spökar?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 16:31   #36234
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
I min värld är det en överprisad bit kött. Inget speciellt utan sällskap, tillfälle och tillbehör. Inte äckligt men int mycket mer än många andra köttbitar.
Finns såklart många andra köttbitar som är goda, eller rentav godare, men mycket handlar också om kvaliten på köttet och om det tillagats med talang.
De flesta är helt talanglösa på kött. Gäller även många ställen där du betalar dyra pengar för en köttbit. Standard är ju att servera en tråkig och smaklös köttbit som går mellan medium och välstekt, tillsammans med en dålig rödvinsreduktion, och sen låtsas att det är något extra fint.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 16:47   #36235
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Varför inte äta något som är gott för sig självt i stället, och sedan blanda med andra saker som också är goda? Eller är det något speciellt med just ostron som gör att det blir gott i kombination med annat? Låter mest som att man försöka maskera den äckliga smaken.
Varför inte blanda pannkakor med sylt och grädde, med hamburgare och korv med bröd, inbakat i en kebabpizza och toppat med pommes?

Ostron har en unik smak och i rätt kombination är det en trevlig smakupplevelse. Inget konstigt med det.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 19:35   #36236
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Tänker främst på journaldelen. Är det nåt med hemsidan eller är det min cache eller nåt som spökar?
Jag vet tex att inlägg i "allmänt" inte räknas in. Just från journaldelen vet jag att min räkning funkar dock (testade precis). Jag hade iof inte haft något emot att min räknare skulle sluta fungera, då slipper jag bli påmind hur mycket nonsens jag häver ur mig
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 19:50   #36237
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Jag vet tex att inlägg i "allmänt" inte räknas in. Just från journaldelen vet jag att min räkning funkar dock (testade precis). Jag hade iof inte haft något emot att min räknare skulle sluta fungera, då slipper jag bli påmind hur mycket nonsens jag häver ur mig
Jag menar inte antalet inlägg man skriver utan antalet trådvisningar som en tråd har.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 21:04   #36238
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jag menar inte antalet inlägg man skriver utan antalet trådvisningar som en tråd har.
Jävlar va slarvigt jag läste då

Ingen aning faktiskt, den kanske uppdaterar intervallvis bara?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 22:46   #36239
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 536
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Är ostron gott?
Måste poppa in i ostrondebatten.

Jag tycker att tillagade ostron är bäst. Har gjort en paj på ostron och purjolök några gånger, fantastiskt gott.
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 15:58   #36240
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
ska jag köra bänk elle4 marklyft efter 10x 30 sek cykelintervaller? (40 min+) äter ketosis för övrigt. 🤔🤔 snibb svar ty 💖
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)