Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-19, 18:51   #3601
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av kimone Visa inlägg
Hur är aminosyraprofilen för Forte24? Hittar inget på XXL's hemsida om det
Det är vanligt vassleproteinkoncentrat, så det skiljer sig inte märkvärdigt från andra pulver med vassleproteinkoncentrat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-19, 18:54   #3602
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Gött!! Ska köpas


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-19, 19:14   #3603
kimone
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 62
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Det är vanligt vassleproteinkoncentrat, så det skiljer sig inte märkvärdigt från andra pulver med vassleproteinkoncentrat.
Ok! Tack
kimone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-19, 20:08   #3604
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag blev varnad för att jag länkade skiten så hoppas det är värt det

Senast redigerad av Bärsärk den 2018-03-19 klockan 20:11.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 16:10   #3605
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit Visa inlägg
Chokladen är riktigt bra tycker jag. Med mjölk smakar det O'boy!
Har du andra märken att jämföra med?? Billigt som satan ju borde bunkra upp om det smakar bra
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 16:19   #3606
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Jag tycker att Forte24 är topp 3-4 av chokladprotein jag har testat iallafall. Kraftig chokladsmak. För mig så utklassar det t.ex MM sports, Myprotein och Star Nutrition.

Bra näringsvärde, rätt så kraftig chokladsmak med bra sötma, lättblandat, billigt.

Dom jag rankar högre är ON Double Rich Chocolate/Mutant ISO Chocolate Brownie, och möjligtvis, Dymatize Chocolate Fudge.

Hade jag inte haft kvar ~6 kg Myprotein Chocolate smooth (som jag är lagom less nu då den inte är så god) utöver alla mina andra påsar/burkar, så hade jag beställt några kilon.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-20 klockan 16:22.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 17:42   #3607
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jag tycker att Forte24 är topp 3-4 av chokladprotein jag har testat iallafall. Kraftig chokladsmak. För mig så utklassar det t.ex MM sports, Myprotein och Star Nutrition.

Bra näringsvärde, rätt så kraftig chokladsmak med bra sötma, lättblandat, billigt.

Dom jag rankar högre är ON Double Rich Chocolate/Mutant ISO Chocolate Brownie, och möjligtvis, Dymatize Chocolate Fudge.

Hade jag inte haft kvar ~6 kg Myprotein Chocolate smooth (som jag är lagom less nu då den inte är så god) utöver alla mina andra påsar/burkar, så hade jag beställt några kilon.
Hållbarheten är ju bra på proteinpulver så varför inte köpa i alla fall?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 17:44   #3608
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jag tycker att Forte24 är topp 3-4 av chokladprotein jag har testat iallafall. Kraftig chokladsmak. För mig så utklassar det t.ex MM sports, Myprotein och Star Nutrition.

Bra näringsvärde, rätt så kraftig chokladsmak med bra sötma, lättblandat, billigt.

Dom jag rankar högre är ON Double Rich Chocolate/Mutant ISO Chocolate Brownie, och möjligtvis, Dymatize Chocolate Fudge.

Hade jag inte haft kvar ~6 kg Myprotein Chocolate smooth (som jag är lagom less nu då den inte är så god) utöver alla mina andra påsar/burkar, så hade jag beställt några kilon.
Satt i morse och tänkte beställa några kg whey 100 från MM double rich chocolate, då de har erbjudande plus att jag har en kod, men du föredrar alltså Forte??

Du har inte testat jordgubb eller vaniljen?
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 18:00   #3609
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Hållbarheten är ju bra på proteinpulver så varför inte köpa i alla fall?
Kan använda pengarna till något annat om jag vill, plus att det tar upp plats. Jag sitter redan inne med kanske 13-14 kg totalt, så det räcker ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Satt i morse och tänkte beställa några kg whey 100 från MM double rich chocolate, då de har erbjudande plus att jag har en kod, men du föredrar alltså Forte??

Du har inte testat jordgubb eller vaniljen?
Jo, jag föredrar Forte (chokladen). Jag tycker inte att MM är särskilt gott. Tam chokladsmak och jag tycker inte att deras andra smaker är så grymma heller. Det går ner, men inte bättre än något annat. Senaste gången jag köpte deras vassle var september 2016, säger det mesta

Har tyvärr inte smakat jordgubb eller vanilj. Råkar jag svänga förbi något XXL någon gång så ska jag testa vaniljen. Jordgubb köper jag aldrig, oavsett märke.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 08:20   #3610
thebandit
Registered User
 
thebandits avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Har du andra märken att jämföra med?? Billigt som satan ju borde bunkra upp om det smakar bra
Bra chokladsmak, ungefär som MM Sports double rich chocolade, men sötare. Dock inte lika sliskigt som Scitec.

Bättre än MyProteins chokladsorter, mer choklad och sötare.
thebandit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 11:15   #3611
Friborgaren
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 16
Märke: Body Science

Smak: Whey-100 - Salted Caramel
Betyg: 9/10

Som tidigare nämnt i tråden så smakar det identiskt med godissorten "kolaskruvar", gillar inte godiset direkt men gör sig riktigt bra i proteinpulver-form! Varken för sött eller sliskigt trots rätt så kraftig smak. Rekommenderar varmt.

Märke: Scitec Nutrition

Smak: 100% Casein Complex - Belgian Chocolate
Betyg: 7.5/10

Påminner om BS DBR kasein, men till ett betydligt högre pris vilket drar ner helhetsbetyget. Helt okej smak, men onödigt att betala mer för detta pulver då BS DBR smakar bättre till ett bättre pris. Lättlöslig och bra konsistens som sig bör då det är ett dyrare proteinpulver.

Märke: Tyngre

Smak: Kasein - Kärleksmums
Betyg: 9/10

Fantastiskt gott pulver, bra blandning mellan ljus choklad och kokos där kokossmaken får vara stjärnan. Jobbig konsistens på pulvret men smaken gör det värt "besväret". Rekommenderar varmt om man gillar kokos.

Märke: Tyngre

Smak: Vassle - Kladdkaka
Betyg: 5.5/10

Mja, det här var inte någon höjdare. När jag öppnade burken så slogs jag av en stark lukt av plast och billig kakao. Smaken var så där, relativt stark smak men smakade mest kakao. Gillar man ren kakao så funkar det säkert helt okej.
Friborgaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 11:49   #3612
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Var ett bra tag sedan jag beställde stor-ordrar på nätet, blir mest köp vid behov på ************* i stan. Kör Star Nutritions Whey-80 mintchoklad. Gör sitt jobb. En stabil 7/10.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 18:46   #3613
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Forte24
Pulvret är ganska finkornigt och nästan dammigt. 1dl av detta pulver väger ca 60g, kan vara värt att tänka på när man doserar.

Forte 24 vanilj. Inte så jättegod, men den går ned. Finns en konstig bismak i bakgrunden. Påminner lite om TopFormulas protein. Köpa igen? Nej.

Forte 24 choklad. Denna var bättre. Tankarna går till varm choklad, sån hemmagjord med kakao. Dock finns den där bismaken som vaniljen också hade kvar i bakgrunden. Köpa igen? Ja.

Köpte inte jordgubb, inget fan av den smaken på proteinpulver. Sen sa han som jobbade i butiken att den smaken var skitäcklig
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 19:49   #3614
Fredrik A
Registered User
 
Fredrik As avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 492
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Forte24
Pulvret är ganska finkornigt och nästan dammigt. 1dl av detta pulver väger ca 60g, kan vara värt att tänka på när man doserar.

Forte 24 vanilj. Inte så jättegod, men den går ned. Finns en konstig bismak i bakgrunden. Påminner lite om TopFormulas protein. Köpa igen? Nej.

Forte 24 choklad. Denna var bättre. Tankarna går till varm choklad, sån hemmagjord med kakao. Dock finns den där bismaken som vaniljen också hade kvar i bakgrunden. Köpa igen? Ja.

Köpte inte jordgubb, inget fan av den smaken på proteinpulver. Sen sa han som jobbade i butiken att den smaken var skitäcklig
Gött! Jag har beställt 1 kg vanilj och 3 kg choklad!
__________________
Böj: 404 Not found - Bänk: 130 kg - Mark: 250 kg
Fredrik A är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 20:38   #3615
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Fick hem mitt Forte 2kg choklad, 1kg vanilj och 1 kg jordgubb.

Provat chokladen och den smakar faktiskt riktigt gott! Tillräckligt för att jag ska passa på och bunkra upp mer!
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)