Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-06-09, 12:47   #2146
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Jag har testat deras vanilj och jordgubb och tycker att de smakar bra. Ingen skillnad mot de "normala" märkena.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 12:50   #2147
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Om innehållsförteckningen stämmer, vilket man får förutsätta, så det är det så bra ett koncentrat blir.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 09:38   #2148
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Sedan jag för första gången smakade PureSwe mjölkchoklad så har den varit min favorit - fram tills nu. Ger den 4/5.

Beställde en påse av Bodylabs nya smak chocolate milkshake och har druckit den cirka 4 gånger nu. Vet inte vad det är med Bodylab och deras produkter men jag verkligen älskar dom. Tycker smaken påminner om någon sorts chokladdryck (typ pucko eller nåt sånt) och älskar att dricka den tillsammans med mina kvälls/morgonmackor den får 4.5/5.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 14:09   #2149
martinmartin
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 219
Jag slog precis till på GGs storpackserbjudande på Whey-80, 8 kg för 767 kr. Under 96 kr kg känns för bra för att missa. Det fick bli den vanliga Double Rich chokladen och så vågade jag mig på att prova Caramel Latte. Någon som har testat den?
__________________
Hjälper Bengtburk med träning, kost, skola och självkänsla.
martinmartin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-11, 16:22   #2150
Grotesk
Hissen går inte alls
 
Grotesks avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 983
Provade nyligen Cinnamon Bun Whey-80 och jag tycker den gör sig bra i gröten.
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-11, 16:43   #2151
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Ingen som provat topformulas wheyprotein? Fann inget när jag sökte i tråden.

Går just nu att köpa 3 st á 1kg för 198kr vilket blir 66kr per kg.
Jag la också en beställning häromdagen, choklad och vanilj. Svårt att matcha det priset, lägre än MyProtein t om. Får hoppas smaken duger och de inte myglat med innehållet
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-12, 19:33   #2152
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Jag la också en beställning häromdagen, choklad och vanilj. Svårt att matcha det priset, lägre än MyProtein t om. Får hoppas smaken duger och de inte myglat med innehållet
Samma här. Mintchoklad och Päron/Vanilj blev det, hoppas skiten går att dricka i alla fall .
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-13, 14:04   #2153
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Top Formula Whey

Efter första smakprovet..

Vanilj
Smaken är inte dålig men visst har man smakat godare vaniljprotein. Den känns lite.. intetsägande helt enkelt.

Choklad
Samma med denna. Upplevde den inte lika söt som andra chokladprotein, vilket inte behöver vara dåligt, men den gör inga underverk för smaklökarna. Lite för svag kakaosmak också.

Sammanfattningsvis, godkänt men inte mer. Lite "man får vad man betalar för" i detta fall. MyProtein Impact Whey smakar bättre men med 3 för 2 dealen blir priset riktigt konkurrenskraftigt. Priset är #1 för mig när jag handlar vassle så mycket möjligt att jag köper Top Formula igen för samma pris.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.

Senast redigerad av vicarious den 2016-06-13 klockan 14:12.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-13, 14:08   #2154
Udd3n
Registered User
 
Udd3ns avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: ::1 sweet ::1
Inlägg: 323
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg
Samma här. Mintchoklad och Päron/Vanilj blev det, hoppas skiten går att dricka i alla fall .
Jag köpte Päron/Vanilj och Skogsbär.. Ska hämta ut paketet senare. Har inga höga förväntningar men är nog drickbart för 66kr/kg.
Udd3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-13, 17:51   #2155
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
(Ser det ok ut skickar jag iväg en beställning på vanilj, jordgubb och vanilj+päron. Recenserar sedan.)
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Efter första smakprovet..

Vanilj
Smaken är inte dålig men visst har man smakat godare vaniljprotein. Den känns lite.. intetsägande helt enkelt.

Choklad
Samma med denna. Upplevde den inte lika söt som andra chokladprotein, vilket inte behöver vara dåligt, men den gör inga underverk för smaklökarna. Lite för svag kakaosmak också.

Sammanfattningsvis, godkänt men inte mer. Lite "man får vad man betalar för" i detta fall. MyProtein Impact Whey smakar bättre men med 3 för 2 dealen blir priset riktigt konkurrenskraftigt. Priset är #1 för mig när jag handlar vassle så mycket möjligt att jag köper Top Formula igen för samma pris.
Hämtat mina och provsmakat också. Jag är dock en riktig noob angående proteinpulver (käkade senast 2008, uppehåll tills nu) så jag tänker inte betygsätta!

Top Formula Whey, jordgubb: smakar lite väl mycket syntetiskt, sötningsmedel och sötsliskigt. Ungefär som lättsaft/lättdricka, ännu mer sliskigt än fun light jordgubb (den tycker jag är helt ok). Jag förstår att de smakar så pga sötningsmedel; men tycker det blev lite väl mycket gentemot de andra proteinpulver jag provat.

Top Formula Whey, vanilj: håller helt med Vicarious. Väldigt dov smak. Tycker även den har en bismak som yttrar sig ffa i eftersmaken...började tänka på mariekex lol. Blir toppen i gröten när jag inte vill ha för mycket proteinpulversmak.

Top Formula Whey, päron&vanilj: denna var helt klart godast av de 3. Smakar som piggelin! God att dricka och ingen bismak. Smakar fräscht.



Har även provat Myprotein Impact Whey, natural vanilla och natural chocolate. Vet inte vad jag ska skriva men tycker de är goda bägge två. Blev chockad av att de smakade så bra att dricka, blandat med enbart vatten. Använder dock dem i gröt 9 av 10 ggr.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-13, 20:13   #2156
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg

Top Formula Whey, päron&vanilj: denna var helt klart godast av de 3. Smakar som piggelin! God att dricka och ingen bismak. Smakar fräscht.
Underligt, då piggelin har tuttifruttismak och inte päronsmak
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-13, 21:12   #2157
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkperiod Visa inlägg
Underligt, då piggelin har tuttifruttismak och inte päronsmak
http://lajkat.aftonbladet.se/piggeli...r-pa-ditt-liv/

LOL inte bara jag dock
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-13, 21:33   #2158
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg

Haha

On topic: fick hem en påse whey från svenskt kosttillskott idag (kanelbulle), testar den troligtvis imorgon med recension.

Senast redigerad av Bulkperiod den 2016-06-13 klockan 21:34.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-13, 21:48   #2159
Chok Dee
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 94
Tjena har testat alla smaker av Whey 100% från Body Science jag kunde lägga vantarna på under en periodhär kommer min bedömmning till smak från 1-10. 1 sämst / 10 bäst
Kan tillägga att jag provat samtliga både blandat med vatten och mjölk, båda funkade lika bra enligt mig, men mjölken ger en fylligare smak helt enkelt

Apple Pie
1/10 fyfasen jag har inte smakat något värre, möjligen naturdiets trädgårdsgödsel på påse men usch! dock vande jag mig vid smaken mot slutet av påsen.
Strawberry Cheesecake
2/10 allvarligt talat så smakade det som en blandning av Strawberry och kemikalier, lustig smak till en början men kan nog vänja mig vid den efter Apple Pie skiten!
Strawberry
7,5/10 får bra betyg pga en skön smak, dock inte så jätte stark jordgubbssmak som jag förväntade mig, men helt klart värt köpet!
Chocolate
6/10 hade fått bättre betyg om jag inte blivit evigt skadad efter den där påsen med naturdiet i "samma" smak, men fasen hade inte det förflutna spökat hade jag lätt gett den en 7:a!
Double Rich Chocolate
7/10 hade faktiskt en något starkare choklad smak, första supen imponerade inte värst mycket. men efter ett par shakes så vart den faktiskt godare än vanliga Chocolate!
Päronsplitt
10/10 åhhh! enligt mig den bästa av alla. smakar som en smält glass, kanske lite sliskig enligt vissa men jag kissar ner mig så god den var!! GE MIG MEEER !
Natural
smakade jag aldrig då det låter hemskt! fy, kan nog lika gärna äta vax...
Blueberry
5,5/10 Denna vart svår att lägga fingret på om vad den faktiskt smakade, inte äcklig, men inte jätte god heller då den endå har en lite söt smak.
Banana Chocolate
7,5/10 hade inte höga förväntningar, men den hade samma smak som Chocolate + en riktigt god banansmak trots denna pulverform. blev chockad av att den faktiskt smakade så bra!
Vanilla
8,5/10 God vaniljsmak, hade kunnat få en 9:a om det varit liite mer vaniljsmak i det men det kan man lätt komplettera med en nypa vanillin. kortfattat mycket bra smak som funkar i längden!


fick en ny leverans på Strawberry/Blåbär/Vanilj/Päronsplitt !
kommer använda blueberry som ett koplement till de andra smakerna om jag behöver dubbla dosen nån dag eller dylikt!
__________________
Chok Dee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 09:40   #2160
Udd3n
Registered User
 
Udd3ns avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: ::1 sweet ::1
Inlägg: 323
Citat:
Ursprungligen postat av Udd3n Visa inlägg
Jag köpte Päron/Vanilj och Skogsbär.. Ska hämta ut paketet senare. Har inga höga förväntningar men är nog drickbart för 66kr/kg.
Päron/Vanilj var helt ok. 3/5 kanske. Pulvret i sig var väldigt bra då det varken dammade eller var svårblandat.
Udd3n är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)