Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-24, 07:12   #1
LeBraun23
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 90
Borge Fagerli's nya program - någon som testat?

Borge har nyligen släppt ett nytt träningsupplägg och måltids/dietplan via Self Sustainable Development - någon som har hoppat på det och kan ge feedback på hur programmet ser ut? Känns ganska steep med 150 dollar jämfört med ex Daniel Richters program för en hundring.

https://www.sustainableselfdevelopment.com/ssdprogram
LeBraun23 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 09:45   #2
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Jag ser inte vitsen med att köpa ett program överhuvudtaget. Personlig coaching visst, men träningsinfo finns gratis varsomhelst. Är ju inget magiskt med detta. 150 är ju idiotiskt. En tjuga kan man säkert hosta upp för ett sånt paket.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 10:11   #3
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 006
Håller helt med, visst har jag köpt program då och då när omdömet sviktat, men I 100% av fallen är det sådant jag redan visste innan eller kunde hitta efter 10 sek sökande på internet.

Ska jag gissa hur programmet ser ut är det hel- eller halvkropps pass med 3 olika pass, tungt runt 5 rep (3 set), medeltungt 8-10 rep (2 set) och Myo-reps (1 set).
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 10:28   #4
LeBraun23
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 90
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Jag ser inte vitsen med att köpa ett program överhuvudtaget. Personlig coaching visst, men träningsinfo finns gratis varsomhelst. Är ju inget magiskt med detta. 150 är ju idiotiskt. En tjuga kan man säkert hosta upp för ett sånt paket.
Håller med. Undrar om inte Borge går bet här. Han är ju en person som jag skulle kunna stödja med 10 dollar bara för att - jag tror det finns några tusen sådana där ute.

Han har ju arbetat med Energy Blueprint-killen Ari Whitten mycket på senare - så tror att han blivit smittat av hans äckligt säljiga koncept - man får mail där det är uppenbart att allt är en hets att bara köpa så mycket som möjligt tillinbillade vrakpriser.

Tror Daniel Richters modell är vinnande i längden - han drar väl troligtvis in mest pengar på affiliate-samarbeten också.
LeBraun23 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 10:42   #5
alexy
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 36
Men helvete, jag skrev ut en lång recension av programmet och sedan loggades jag ut = allt försvann. Suck!!!

Okej kort sammanfattning istället. Träningsuppläget är i princip en 10-12 veckors modifierad HST cykel där man börjar med pump eller metabolit-träning (och Borges patenterade myo-reps) och sedan övergår i ren styrketräning med fokus på den mekaniska aspekten. Och i andan av deras sustainable self-development grejj är detta ganska låg volym, ungefär 5-10 set per muskelgrupp per vecka.

Om du är vegan kommer inte näringsmodulen funka så bra. Borge menar på att vi fungerar bäst med en kost baserad runt animaliska produkter där man sedan titrerar in kolhydrater efter behov, med en ratio på ungefär 70% kött/ägg/mejeri och 30% växter. Mycket information om keto/zero carb vilket jag kan förstå fungerar bra för vissa individer och mål - dock inget jag är intresserad av.

Jag tyckte jag det var värt dom 70 dollarna jag spenderade (fick rejält rabatterat vid pre-sale). Man får träningsupplägg i excel, kalkylator för macros och kalorier, och ungefär 20 videos med Borges filosofi kring träning/kost/biorhythm. Efter du har betalat för programmet blir du även presenterad med en upsale att gå med i deras VIP facebook grupp för 10-20 dollar per månad eller vad det nu var. Förstod inte riktigt syftet och känns överlag som en rätt kass deal men men.

Värt 150 dollar? Kanske inte för alla. Om du inte vill spendera dessa pengar kan jag sammanfatta denna metod med: ät paleo och ät dina kalorier under dagtid, samt träna enligt HST principer med ungefär 5-10 set per vecka.
alexy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 11:19   #6
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Det här med träningsprogram på nätet är big business.

Det finns ett program för att klara/förbättra muscle up. Detta är från crossfit naturligtvis. Vet inte hur många veckor programmet är på men det kostar 500 och 1000 stycken har köpt programmet. 500 000:- således

Och då är det här inte från en superkänd programmerare över hela världen utan en svensk som gjort sig känd i crossfit-sverige och lite utomlands.

Lättförtjänta pengar.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 11:31   #7
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Om man följer Abel Csabais podd eller på YT får man även även bra häng på vad konceptet är... Han har Fagerli som coach och ständig gäst... I länken är det en uppdatering efter två veckor med "programmet"... Tycker själv att det låter intressant och tänker prova en period

https://www.youtube.com/watch?v=6lTjt6t5Zd0&t=1046s
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)