Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-01, 09:29   #121
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Är riktigt sleten sen joggingen igår, men ville klämma in en kort pass innan tvättiden började

KV: 123kg

Morgonstyrka

Pull Ups/Dips -Superset
3/4
4/4
4/3.99999999 (lyckades inte låsa ut dipsen)
4/0 (axlarna orkade inte hålla mig uppe)

Sen 3 set hängande i en stång så länge jag orkade. Spoilers: det var inte länge
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-02, 08:51   #122
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Morgonsimmande

15 längder dvs 375m.

Hade sjukgymnast imorse så fick dra ner på simtiden för att hinna plugga ordentligt.

Kanske blir teknikträning på hinderbanan ikväll
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-03, 21:41   #123
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Ligger helt låst med nackspärr idag.

Fint ska de va!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-04, 20:37   #124
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Jogging

Kvällsjoggingen blev lite ändrad, himmelen öppnade sig över Helsingborg och det blåste som satan så bekvämligheten tog över så jag körde ett säkert kort och sprang på löpband istället. Fick veta efteråt att det var smart tänkt för en annan kompis hade försökt springa rundan vi hade tänkt oss och hon hade fått ge upp pga regnet

Målet var att ta sig igenom 8km, hur man än ville, gå, krypa, intervaller, jogga, osv.

Det var en rejäl pärs, fötterna bråkade som vanligt och sprang jag för länge så märkte jag hur de svällde upp.

I slutändan hamnade jag på 68 minuter för 8km. Det är den nivån jag ligger på, och det var till och med på ett löpband Inte alls bra, men jag verkar ha hållit ihop så jag får vara glad för det, nu kan det bara bli bättre!
Äsh du kom ju i mål och gick inte sönder det är mycket bättre än alternativen att gå sönder och inte gå i mål

Förövrigt är det nog ganska beroende på vem man är men löpband är bra dryga att stå och mata distans på pavsett tempo,är liksom lättare att motivera sig ute där man kan sätta upp kortsiktiga mål hela tiden på ett helt annat sätt.

Hoppas nackspärren släpper omedelbart!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-05, 12:03   #125
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Äsh du kom ju i mål och gick inte sönder det är mycket bättre än alternativen att gå sönder och inte gå i mål

Förövrigt är det nog ganska beroende på vem man är men löpband är bra dryga att stå och mata distans på pavsett tempo,är liksom lättare att motivera sig ute där man kan sätta upp kortsiktiga mål hela tiden på ett helt annat sätt.

Hoppas nackspärren släpper omedelbart!
Sant det!

Det jag har märkt är att jag har lättare för att springa på löpband än ute, jag tror jag är lite av en mes utan att märka det. Jag springer, får ont, har inte riktigt koll på hur långt jag sprungit och... så dör det.
Är likadan med styrketräning, vet jag inte vad jag ska göra så går det oftast åt helvete

Nackspärren är kvar men blir bättre, som tur är. Har otroligt mycket plugg nu så försöker komma på hur jag ska kunna hinna simma på morgnarna och träna på kvällarna under de kommande veckorna, men tror att det kommer gå bra.

Än en gång - Fan vilken skillnad simningen har gjort för mig, mår mycket bättre redan, både själsligt och fysiskt sedan jag började med det, och formen har faktiskt gått åt det bättre med. Lite mindre mage, lite mer v-form.

Har redan börjat leka med hur jag vill träna efter loppet, men nu gäller det att ha ögonen på loppet, inte på horisonten
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-06, 22:42   #126
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Dagens Koloträning

Nackspärren är kvar, men vem bryr sig om något sådant när man får ett mess från Exdiaq som berättade att RassK var på ingång och de skulle träna på ett av utegymmet i närheten.

Sagt och gjort, kort därefter stod jag i skogen med två biffar och efter lite lek cirkeltränade vi. Träningen blev i huvudsak fem rundor av Pull ups, Hängande benlyft, Dips, och Dipsgång.

Riktigt roligt, de är bägge kunniga och erfarna inom träning och det gav riktigt mycket bara att snacka träning med dem och höra deras åsikter och erfarenheter om saker och ting, fick en väldans nytänding inför loppet som jag inte visste att jag faktiskt behövde

Vi avslutade med lite carry, där bägge brädade mig i storleken på stocken som vi kunde bära ovanför huvudet runt banan

Så allt som allt:
Dips: 5,4,3,3,4
Chins: 4,4,3,3,3
Hängande benlyft: 10, 10, 10, 10, 10
Dipsgång: Brunt
Stock-carry: Den lagom stora
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 13:34   #127
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Morgonsimning

30 längder, dvs. 750m.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-08, 12:29   #128
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Morgonsimning:

20 längder dvs 500m.

Var ganska seg i kroppen, gårdagen var slitsam men fick i alla fall in en del

Kanske blir lite cirkelträning ikväll om plugget tillåter det. Tänker mig något i stil med:

Springa 200m.
Gör Dips+Chins+Stocklyft

repetera tills det rinner blod längs benet.

Eller tills man är nöjd
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-08, 13:15   #129
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Nästa gång blir det Stoltz-Carry! Jävlar vad du simmar.. En annan försöker komma upp i totalvolym på 500m per pass
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 21:08   #130
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Nästa gång blir det Stoltz-Carry! Jävlar vad du simmar.. En annan försöker komma upp i totalvolym på 500m per pass
Om vi tyckte den skeva stocken var obalanserad...

Simning är vägen till himmelen för mig, älskar det!

Dagens cirkel

Sprang 200m
4 Pull Ups
Sprang 200m
4 Dips
Sprang 200m
4 Pull Ups
Sprang 200m
4 Dips
Sprang 200m
4 Pull Ups
Sprang 200m
4 Dips

4 dips
4 pullups
Carry med stock
Stockpress 8xstock
Stockvältning med alldeles för tung stock.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 10:35   #131
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Gårdagens pass

Joggade och gjorde några chins och pressar. Det var inget strukturerat utan var mest ute och coachade min flickvän

Är velig på om jag ska simma idag, har mycket att plugga och är lite sliten, men å andra sidan så mår jag ju guld om jag får simma lite... Kan man kompromissa med att jag skriver tio sidor i dokumentationen till plugget och sen simmar?
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 11:19   #132
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Låter rimligt, i värsta fall kanske du upptäcker att du orkar plugga vidare efter simningen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-13, 09:13   #133
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Låter rimligt, i värsta fall kanske du upptäcker att du orkar plugga vidare efter simningen
Det är bra tänkt! Det blev att jag cyklade istället, ville känna vinden i skägget efter att ha pluggat

Igår körde jag cirkelträning igen och har faktiskt glömt vad siffrorna blev, men jag avslutade passet med att halvmaxa i både Dips och Pull Ups. Halvmaxa för att jag hade egentligen med kvar, men vill slå PB:s långsamt så att jag vet att axlarna är med mig.

KV: 123 kg~
Dips: 7st
Pull Ups: 6st



Jag måste erkänna, jag är jävligt glad över att se att det går. När jag startade journalen var jag innerst inne väldigt orolig över vad jag stod inför för just Dips och Pull Ups, men det gick att få ordning på den biten!

Jag är för övrigt supertaggad inför Action Run sedan jag tränade med RassK och Exdiaq, jag tror jag hade byggt upp mycket ångest över vad jag kan och inte kan, men de lugnade mig väldigt mycket Nu känns det mer som att jag ska ta mig i mål, göra mitt bästa på varje hinder och om jag inte klarar det så är det fine - Jag kommer veta vad jag måste jobba på nästa år
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-13, 09:26   #134
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Fuck, med hälften av din inställning hade du sprungit banan på världsrekord. Inga problem alls att du klarar den.

Go stoltz, for all tall folks.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-13, 17:24   #135
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Fuck, med hälften av din inställning hade du sprungit banan på världsrekord. Inga problem alls att du klarar den.

Go stoltz, for all tall folks.
Äsch, du generar mig!

Dagens simning:

34 längder, dvs 850m.


Som en dröm.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)