Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-10-21, 08:15   #10861
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Nu kanske ni tänker: Har han tränat i 13 år och inte fått bättre resultat än det där?
Well, consistency is key.
Vill också se ut sådär när jag är 33
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 10:50   #10862
Kudoz
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Dieten/Deffen går jävuslkt bra just nu. Skulle påstå återigen att detta är den bästa dieten jag gjort någonsin:


Genomsnittlig viktnedgång: 0,57 kg/vecka (-0,67% av kroppsvikten)
Avg. Kcal: 3430 kcal/dag
Avg. Steg: 19 000/dag

3x3000 kcal (vilodagar)
3x3500 kcal (träningsdagar)
1x4500 kcal (refreedag



Nu kanske ni tänker: Har han tränat i 13 år och inte fått bättre resultat än det där?
Well, consistency is key.
Hur fasen kan du äta så mycket per dag 😲 jag ä 34. 192 å vägde 110. Väger 97 nu. Jag har väldigt fysiskt jobb men ligger på just under 2000 per dag för å loosa typ 1kg per vecka
Kudoz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 11:02   #10863
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Vill också se ut sådär när jag är 33
Du är ljusår för mig Filip. När jag var i din ålder såg jag ut som en påse möglig potatis

Citat:
Ursprungligen postat av Kudoz Visa inlägg
Hur fasen kan du äta så mycket per dag 😲 jag ä 34. 192 å vägde 110. Väger 97 nu. Jag har väldigt fysiskt jobb men ligger på just under 2000 per dag för å loosa typ 1kg per vecka
Jag har spenderat de senaste 10 åren med att bygga upp min ämnesomsättning. Metikulöst, medvetet och konsekvent arbete!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 11:32   #10864
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Du är ljusår för mig Filip. När jag var i din ålder såg jag ut som en påse möglig potatis







Jag har spenderat de senaste 10 åren med att bygga upp min ämnesomsättning. Metikulöst, medvetet och konsekvent arbete!


Vad är anledningen till att du endast kör en refeed-dag denna diet? Din förra körde du väl typ 3? Är det pga kortare varsel inför dietmålet?

Hur bygger man upp sin ämnesomsättning? Högre NEAT, aktivitet och balans/diet-cykler?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 18:06   #10865
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
RassK och Filipb:
Jag känner mig plötsligt oaptitligt fet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 07:38   #10866
Gromp
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Väldigt bra jobbat!
Dag 135/160 för mig, till första tävlingen. Totalt är satsningen 182 dagar
Gått från ca 86 kg till morgonens 76,5 (175 cm kort). Vikten går ned ca 4 hg i veckan med 2500 fyra dagar och 3000 tre dagar. Det närmar sig, och ska bli spännande att se slutresultatet.
Ser jäkligt bra ut!
Gromp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 08:19   #10867
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
En annan ledtråd är medelsiffran på 19k steg/dag. Det är inte småpotatis, och kräver målmedvetet arbete om man har kontorsjobb.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 11:11   #10868
Eveline
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2017
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
En annan ledtråd är medelsiffran på 19k steg/dag. Det är inte småpotatis, och kräver målmedvetet arbete om man har kontorsjobb.
Jag snittar också runt 19 000 steg per dag. En bra dag ligger jag kring 24 000 steg, en lite "sämre" dag ungefär 15.000 steg.
Hur jag gör? Well, jag bor i Stockholm och låtsas som om jag inte har ett SL-kort fast jag har ett. Går alla transportsträckor inom stan och tar en extra kvällspromenad. Sammanlagt tar det mer än tre timmar, men det är det värt. Eftersom jag delar upp det, känns det inte så trist som det låter. Dessutom löser jag massor av problem när jag går och har tid att tänka utan distraktioner...
Eveline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 15:43   #10869
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
En annan ledtråd är medelsiffran på 19k steg/dag. Det är inte småpotatis, och kräver målmedvetet arbete om man har kontorsjobb.
+1. 19k i snitt är ganska högt. Majoriteten av befolkningen kommer troligtvis inte ens upp i 10k per dag, vissa målgrupper inte ens 5k.

6000-7000 steg/h brukar vara normal promenadtakt, 19k innebär alltså ~3h om vi utgår från en stillasittande person.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-24, 22:29   #10870
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Själv snittar jag 6000 steg per dag under min deff.

Grymt bra jobbat!
__________________
Zols Journal
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-25, 09:22   #10871
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
En annan ledtråd är medelsiffran på 19k steg/dag. Det är inte småpotatis, och kräver målmedvetet arbete om man har kontorsjobb.
Mitt genomsnitt är nog 10-15 första veckorna på diet, 15-20 i mitten och 20-25k sista veckorna. Vissa dagar kommer jag upp i 25-30k men då börjar det slita mer på återhämtningen än det ger. Jag promenerar mig bokstavligen talat i form. Definitivt målmedvetet arbete och planering!

Citat:
Ursprungligen postat av Eveline Visa inlägg
Jag snittar också runt 19 000 steg per dag. En bra dag ligger jag kring 24 000 steg, en lite "sämre" dag ungefär 15.000 steg.
Hur jag gör? Well, jag bor i Stockholm och låtsas som om jag inte har ett SL-kort fast jag har ett. Går alla transportsträckor inom stan och tar en extra kvällspromenad. Sammanlagt tar det mer än tre timmar, men det är det värt. Eftersom jag delar upp det, känns det inte så trist som det låter. Dessutom löser jag massor av problem när jag går och har tid att tänka utan distraktioner...
Grymt Eveline! Man får fantastiskt bra och återhämtar sig optimalt av att gå överallt. Min promenader är sällan längre än 30-45 minuter åt gången och då ger jag faktiskt till ställen som jag ska. Istället för att hjärndött gå i en cirkel i en timme som man ser fitnessprofiler göra. #walkeverywhere

Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Själv snittar jag 6000 steg per dag under min deff.
Grymt bra jobbat!
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
+1. 19k i snitt är ganska högt. Majoriteten av befolkningen kommer troligtvis inte ens upp i 10k per dag, vissa målgrupper inte ens 5k.

6000-7000 steg/h brukar vara normal promenadtakt, 19k innebär alltså ~3h om vi utgår från en stillasittande person.
Genomsnittssvensson är också inaktiv, smalfet och och har pre-diabetes. Goals? På en stillasittande dags loggar jag minst 10k steg. Går jag mindre än det känns det som att jag inte ens rört mig den dagen. Movement = Life.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-25, 18:11   #10872
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Mitt genomsnitt är nog 10-15 första veckorna på diet, 15-20 i mitten och 20-25k sista veckorna. Vissa dagar kommer jag upp i 25-30k men då börjar det slita mer på återhämtningen än det ger. Jag promenerar mig bokstavligen talat i form. Definitivt målmedvetet arbete och planering!



Grymt Eveline! Man får fantastiskt bra och återhämtar sig optimalt av att gå överallt. Min promenader är sällan längre än 30-45 minuter åt gången och då ger jag faktiskt till ställen som jag ska. Istället för att hjärndött gå i en cirkel i en timme som man ser fitnessprofiler göra. #walkeverywhere





Genomsnittssvensson är också inaktiv, smalfet och och har pre-diabetes. Goals? På en stillasittande dags loggar jag minst 10k steg. Går jag mindre än det känns det som att jag inte ens rört mig den dagen. Movement = Life.
Alltså, en dag på 10k är ju per definition inte stillasittande.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-25, 21:46   #10873
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Hata så mycket ni vill men jag tycker detta låter extremt. Osunt, kanske inte fysiskt men socialt och mentalt.
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 06:29   #10874
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Alltså, en dag på 10k är ju per definition inte stillasittande.
Nej, det är normalaktivt. Sen att medelperson i västvärlden inte uppfyller kraven för det och hamnar under 10 000 steg får ju stå för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
Hata så mycket ni vill men jag tycker detta låter extremt. Osunt, kanske inte fysiskt men socialt och mentalt.
Hata så mycket du vill. Men detta låter sunt, både socialt, fysiskt och mentalt.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 08:45   #10875
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Intressant att se era olika resonemang angående antal steg. Jag är själv en såndär blekfet medelsvensson som bara snittar jag typ 5000 steg på vardagar.

Mina vardagar ser ut såhär: Jobbar på kontor mellan 08-16. 2 ggr i veckan springer jag på lunchen 5-7km. 3 dagar i veckan tränar jag styrkelyft mellan 16.15-17.35. Jag har 2 mil till jobbet hemifrån. Gymmet ligger mitt emellan jobbet och hem bredvid motorvägen. När jag kommer hem 17.50 så skall jag äta med familjen och umgås med min dotter innan hon skall sova runt 19. Efter det äter vi kvällsmat och går och lägger oss runt 21-22 mellan dottern somnat och jag själv skall sova är det trevligt att umgås med frugan själva också.

På helgen brukar det bli runt 10-15k steg beroende på aktivitet givetvis och brukar försöka springa ett långpass på söndagar.

Så min träning är sammanlagt 2-3 löppass och 3 styrkelyftspass men jag promenerar bara i snitt 5000 steg. Får väl acceptera att jag är en genomsnittssvensson som är inaktiv, smalfet och och har pre-diabetes.

----------------------------------------------------------------------


För övrigt går deffen bra, lägstavikt i morse 111.4 vilket ger ett minus på 13.2kg på 5 månader och 1 vecka.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)