Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-07-29, 20:00   #46
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Jag tror discoträningen får avvakta lite också, har fortfarande sjukt svårt att röra mig. Kryckor suger och knät ser helt galet ut.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-09, 21:23   #47
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Efter en vecka med helt sjuka svullnader i och under knät har jag gett upp träningen för ett tag. Jag har svårt att röra mig på morgonen för att knäna är så förstörda, vore jag en häst skulle jag nödslakta mig... På morgonen tar det ca en timme för mig att kunna gå ens i närheten av normalt. Jag har stödbandage på knät/vaden för att kunna röra på mig på morgonen och kör med kylliniment på kvällar och har benet i högläge. Om någon undrar har jag stulit kompisens hästliniment.


Jag har ringt ortopeden och klagat på hela den här grejen att min ena vad är 5 cm större i omkrets än den andra. De tyckte typ "ät dina Voltaren och gilla läget". Min cankle (calf/ankle) har varierat mellan 40-45 cm, min ankel har varit 21-25 cm. Jämförelsevis har andra vaden hållit sig kring 40 cm, ankeln kring 20 cm. Knät uppskattar motion men vaden svullnar nåt groteskt om jag inte gör saker som att simma i svalt vatten.

Jag väntar på kallelse från ortopeden och hoppas att de bestämmer sig för att ta bort den lösa benbit jag har i knävecket på vänster ben. Den gör att jag inte kan röra leden ordentligt, att röta ut benet är en omöjlighet. Jag ska tjata på att ortopeden får bort den så jag kanske kan återgå till vanlig träning om ett tag.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-03, 08:28   #48
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Efter återbesök hos ortopeden misstänker han menisk/korsbandsskada, ska på MR i Sthlm om ca 4 veckor. Ortopeden ville att jag skulle vänta tio månader på MR igen, men jag blåvägrade och liten arg O_Wao fick remiss till Sabbatsberg. Tjat lönar sig.'

Ska påbörja rehab hos sjukgymnast nästa vecka, träningsuppehållet har verkligen inte varit bra för mig så det ska bli skönt att börja igen.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-10, 11:05   #49
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Mycket lyckat sjukgymnastbesök igår, hon förklarade lite om knäts anatomi och provböjde lite på mig innan vi gick upp i gymmet. Väldigt praktiskt när det egna gymmet har sjukgymnastmottagning.

Körde en massa spexiga balansövningar, det är oväntat svårt att göra utfall med främre benet på balanskudde och armarna rakt uppåt. Har gruvlig träningsvärk i det skadade benet idag. Körde extra med det eftersom jag tydligen är ojämnt musklad (troligtvis pga gamla skadan). Känns positivt att jag inte har ont i lederna idag, bara musklerna. Imorgon eller på lördag är det på't igen.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 21:08   #50
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
På't igen?

Efter tre deppiga skitmånader utan träning och alldeles för mycket jobb så har jag åter besökt gymet. Lallade mest runt och kände lite på några maskiner, ska försöka orka med två gånger i veckan december ut.

a) super pullover 27 kg x 12 x 12 reps.

b) Lat pulldown: 27 kg x 12 x 12

c) compound row dropset 34 kg x 12 x 12

d) Rear delt 16 kg x 12 x 8

e) Pec fly 16 kg x 12 x 12

e) Incline shoulder press 20 kg x 12 x 8 x 8

f) Rotary torso 34 kg, 1 set om 12 reps per sida.

g) Abdominal 36 kg x 12 x 12 32 x 8

h) Ryggresning i maskin 34 kg x 12 x 12

Får väl se om jag kan röra mig imorgon, blev lite mycket rygg.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 21:09   #51
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Kul att ha dig tillbaka! Har undrat vart du har tagit vägen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 21:12   #52
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Kul att ha dig tillbaka! Har undrat vart du har tagit vägen.
Hej! Jag har tjuvläst lite i din träningsjournal trots att jag inte har postat nåt, så jag såg ditt senast PB, bra skit!

Work happened, jobbar man tolv-fjorton timmar fem-sex dagar i veckan så orkar man inte riktigt. Sen var det den där lilla detaljen med ett knä som inte funkar. Jag ska opereras i jan-februari så håller vi tummarna för att de verkligen löser problemet.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 21:18   #53
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Hej! Jag har tjuvläst lite i din träningsjournal trots att jag inte har postat nåt, så jag såg ditt senast PB, bra skit!

Work happened, jobbar man tolv-fjorton timmar fem-sex dagar i veckan så orkar man inte riktigt. Sen var det den där lilla detaljen med ett knä som inte funkar. Jag ska opereras i jan-februari så håller vi tummarna för att de verkligen löser problemet.
Haha, din lilla smygkikare. Trevligt att du läser dock, nu får du göra mig samma tjänst så jag får läsa.

Hoppas att operationen går fint, och att återhämtningen är smärtfri.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-03, 11:24   #54
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Känns sjukt bra idag i hela överkroppen, axelspänningarna jag gått med över en vecka försvann som en avlöning efter axelpressarna, lite rejäl cirkulation i axlarna var tydligen bästa medicinen för stelheten. Har rejäl träningsvärk i erector spinae, men det känns skönt ändå. Bra grejor.

Idag blir det lugnt, sen fredagspass imorgon, ska försöka lägga upp nån slags plan för lite mer riktad axelträning imorgon och köra lite armar (trååååk). Ska även peta in sjukgymnastens pass för benen/knät.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-04, 16:07   #55
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Mitt planerade pass idag, får väl se om jag tar livet av mig. Är nog inte optimalt muskelgruppsmässigt, men med tanke på vad jag pillade ihop i onsdags så får det vara såhär idag. Det som inte dödar, härdar?

Fredagspass 091204
a) breda chins

b) 2x rotatorcuff i CC. med varierat grepp.

c) Militärpress i maskin

d) Hantellyft åt sidan.

e) Bicepscurl med hantel

f) Preachercurl i maskin

g) CC-drag nedåt, supinerat och pronerat grepp 12x1 vardera greppet.

h) assisted dips dropset om 12-8-4

g) Abdominal dropset

h) Ryggresning i maskin
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-04, 19:09   #56
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Fredagspass 091204
a) breda chins, 68 kg 1x12, 1x10, 64 kg 1x10

b) 2x rotatorcuff i CC. 9 kg med öppet grepp, 14 kg med stängt grepp

c) Militärpress i maskin --> glömde? Hade kladdat så dant på pappret att jag missade den helt.

d) Hantellyft åt sidan. 3 kg hantel, 2 x 12. Får inte riktigt kontakt, får prova tyngre nästa gång.

e) Bicepscurl med hantel 6 kg, 2 x 12 reps

f) Preachercurl i maskin dropset med 23kg 1x8, 20kg 1x10, 18kg 1x10

g) CC-drag nedåt, supinerat och pronerat grepp vardera greppet. 23kg 1x10, 18 kg 2x10

h) assisted dips dropset om 12-8-4 59kg 1x8 64 kg 2x10

g) Abdominal dropset 38 2x8, 36kg 1x12

h) Ryggresning i maskin 38 kg 1 x 12


cardio: cykel över halva jävla stan, ca 12 km sammanlagt.

Middagsplan: Amazing thai buffé på takeout hemma hos Dravena.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-04, 22:24   #57
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Bra pass, ms.Wao! Men 3kg är väl lite klent i sidolyft, va? Mer kan du för bövelen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-04, 22:28   #58
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Bra pass, ms.Wao! Men 3kg är väl lite klent i sidolyft, va? Mer kan du för bövelen.
Om man jämför med passen i våras var det här ett skämt, men har man gått tillbaka till början av vägen får man göra allt det tråkiga först. Dock så håller jag med om att 3 kg kändes lite mjeh, dvs typ inte alls. Will do betters!

Preacher curl är alltså världens mest skittråkiga övning. Även om den är bra så vill jag fortfarande argumentera att den är så fantastiskt tråkig att klockorna stannar.

Till benpasset på söndag måste jag hitta min iPodladdare, benpress gör sig inte utan hårdrock. Tappar väldigt mycket fokus när jag måste lyssna på omvärlden i gymet.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-04, 23:41   #59
Godfella
Registered User
 
Godfellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 481
Jag hoppas det spelas Disturbed och Mustasch i din iPod!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
Godfella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-05, 09:19   #60
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella Visa inlägg
Jag hoppas det spelas Disturbed och Mustasch i din iPod!
Mustasch most definitely. Håller på och kollar om jag kan ha spotify i mobilen, har bättre urval av spellistor där, gymet blir roligare med rock.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)