Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-11-20, 07:12   #1
Nina L
Honorary Member.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 266
Smile Kläder, skor och stil

Det har på senaste tiden blivit uppenbart att Kolozzeum är smockat med stylister, modelejon och fashonistas. Detta kräver en bred tråd.

Här pratar vi om vilka kläder vill ha, tipsar varandra, visar om våra senaste inköp mm mm. När man tänker efter så har vi ju alla ett gemensamt problem. Vi är oerhört muskulösa. (De flesta av oss kan spräcka ju en skjorta om vi spänner ut latsen lite plötsligt.) Vi kan helt enkelt inte prata med vanliga människor om kläder, vi måste dela detta med varandra.

Lets jazz!

Obs! Vill du visa en färdig outfit så är det Angels tråd som gäller.
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 07:14   #2
Nina L
Honorary Member.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 266
Själv hittade jag de här stövletterna härom dagen. Men jag vet inte om jag borde köpa dem. De kostar ~500 kr, vilket jag tycker är ganska mycket. Dessutom har jag (som synes) ett par liknande. Det är bara att jag gillar dem, de är härligt röda. Jag kan inte ha vanliga stövlar pga mina vader, så det är stövletter som gäller för mig.

Skall jag eller skall jag inte?

Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 07:17   #3
Nejv
Registered User
 
Nejvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Lund
Inlägg: 1 003
DON'T do it.

Motivering: De ser ut som skit. :P
__________________
Journal - Superpumper! - under development

Nejv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 07:17   #4
nemd
Registered User
 
nemds avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 2 137
500 är ju inte mycket för ett par skor. Jag tycker dem var ganska coola. Men kan ju kanske vara svåra att matcha till mycket kläder. Iofs vet jag ju inte hur din garderob men har du brett matchningsområde till dem i den så köp.
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 07:20   #5
Nina L
Honorary Member.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 266
Citat:
Ursprungligen postat av Nejv
DON'T do it.

Motivering: De ser ut som skit. :P
Dig litar jag inte på. Du försöker bara äga mig tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av nemd
500 är ju inte mycket för ett par skor. Jag tycker dem var ganska coola. Men kan ju kanske vara svåra att matcha till mycket kläder. Iofs vet jag ju inte hur din garderob men har du brett matchningsområde till dem i den så köp.
Jag vet, men jag är snål. Jag har inget direkt som matchar, tror jag. Men hur skulle jag matcha egentligen? Det kan ju inte vara tvång på en röd jacka till.
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 07:22   #6
nemd
Registered User
 
nemds avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 2 137
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L
Dig litar jag inte på. Du försöker bara äga mig tillbaka.

Jag vet, men jag är snål. Jag har inget direkt som matchar, tror jag. Men hur skulle jag matcha egentligen? Det kan ju inte vara tvång på en röd jacka till.
Hehe nej såklart inte det är tvång på en röd jacka. Men man kan ju matcha den röda färgen med andra färger...

Men är du inte för snål och vet med dig att du ändå kommer änvända dem så tycker jag du kan köpa. Jag diggar dem iaf. ^^
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 07:23   #7
Nejv
Registered User
 
Nejvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Lund
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L
Dig litar jag inte på. Du försöker bara äga mig tillbaka.

Jag vet, men jag är snål. Jag har inget direkt som matchar, tror jag. Men hur skulle jag matcha egentligen? Det kan ju inte vara tvång på en röd jacka till.
Haha lägg av, det är lika nu. Jag skulle aldrig lura någon in i ett dåligt köp. Det är emot kodexen!
__________________
Journal - Superpumper! - under development

Nejv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 07:24   #8
polaren
Registered User
 
polarens avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 3 699
Trodde det va nån häftig variant där man fick ett skopar i två olika färger, men sen såg jag att så inte var fallet, så: Nej, köp dom inte :P
polaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 07:26   #9
Nina L
Honorary Member.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 266
Citat:
Ursprungligen postat av nemd
Hehe nej såklart inte det är tvång på en röd jacka. Men man kan ju matcha den röda färgen med andra färger...

Men är du inte för snål och vet med dig att du ändå kommer änvända dem så tycker jag du kan köpa. Jag diggar dem iaf. ^^
Rött passar ju till allt. Sen det där om att använda dem... Där är jag kanske inte lika säker. Men jag investerade ju i sånna därna svarta strumpbyxor som synes på bilden. Det skulle vara för att ha lite att variera med till dem i så fall.

Nejv: Jag trodde snarare att du försökte lura mig från ett kanonköp, men ok. Jag får väl lita på dig då. Polaren höll ju med.
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 07:49   #10
nemd
Registered User
 
nemds avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 2 137
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L
Rött passar ju till allt. Sen det där om att använda dem... Där är jag kanske inte lika säker. Men jag investerade ju i sånna därna svarta strumpbyxor som synes på bilden. Det skulle vara för att ha lite att variera med till dem i så fall.

Nejv: Jag trodde snarare att du försökte lura mig från ett kanonköp, men ok. Jag får väl lita på dig då. Polaren höll ju med.
Hehe ja dem var nice och mycket passar till dem strumpbyxorna. Nej Nina, gå emot strömmen FFS!
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 08:19   #11
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Tyvärr håller jag med Nejv.
Dom är inte snygga.
Jag gillar inte att hålen är sådär stora och klacken är inte snygg.
Dom du har är mycket snyggare.

Apropå stövlar kolla på stövlar med snörning ända upp.
Då kan du lätt variera tjockleken på skaftet. Det kör jag på. Funkar bra med feta vader.
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 08:21   #12
Officer
Registered User
 
Officers avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Inlägg: 4 308
Exclamation

Jag är ingen modebög direkt men jag kan säga att de där var riktigt läckra!

Köp.
Officer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 08:25   #13
Eldhroka
Kinky Member
 
Eldhrokas avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 3 353
Nina: Jag gillar dem, cool färg och lagom klack.
Köp dem och hiva ut de gamla.

Edit: dessutom gillar jag att de har rund tå.
Eldhroka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 08:26   #14
Überbiffen
Custom User Title
 
Überbiffens avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Inlägg: 1 276
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L
När man tänker efter så har vi ju alla ett gemensamt problem. Vi är oerhört muskulösa. (De flesta av oss kan spräcka ju en skjorta om vi spänner ut latsen lite plötsligt.) Vi kan helt enkelt inte prata med vanliga människor om kläder, vi måste dela detta med varandra.
Det var ju precis så det inte var.
Überbiffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-20, 08:32   #15
Sofia4_4
Not so innocent
 
Sofia4_4s avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: ESTOKOLMO
Inlägg: 864
Nina, de passar bara om du har passande outfit - dvs, röd kort kläning/kjol, eller kjol av en annan färg med röd skinjacka. Färgen på fotot ser rosa ut - inget snyggt, men de kanske är helt röda.
De skorna ser inte alls bra ut med det svarta. Köp inte. Annars måste du använda de bara med utvalda kläder.

Jag hade samma skor som dig - de bruna, som är såååå snygga, men var tvungen att returnera de igår för de förstördes bara efter 2 månader.
Sofia4_4 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)