Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-05-05, 19:39   #16
Isdrake
Registered User
 
Isdrakes avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 481
Jag har spelat Wow sedan förra sommaren. Min huvudkaraktär är en lv60 Tauren huntress. Jag har det coolaste peten i hela spelet för övrigt.

Jag har nyligen lagt av dock. Det kändes inte kul efter lv 60 längre. Att pvp:a är roligt men nu känns det som man måste spendera timtal på att göra samma instanser om och om igen för att bli bättre. Då ifrågasatte jag ifall det faktiskt var värt den tiden vilket jag kom fram till att det inte var.

Nu väntar jag på ett nytt mmog som förhoppningsvis kommer ut om en månad. Dark and light heter det och det verkar riktigt lovande, har stora förhoppningar på det spelet. www.darkandlight.net/
Isdrake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:40   #17
Einar
Registered User
 
Einars avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 586
Citat:
Ursprungligen postat av Antosh
som vadå?

har alltid och kommer alltid finnas idioter i alla mmorpgs
Det är så sant som det är sagt. Om man lyssnar på allt dravel som sägs i general chat så är det klart man får uppfattningen av att det är mycket idioter/fjortisar som sitter och lirar. Men om man skrapar på ytan så hittar man ganska många sansade personer också, de gör inte så mycket väsen av sig däremot.
Einar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:44   #18
nemd
Registered User
 
nemds avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 2 137
Citat:
Ursprungligen postat av keffat_liv
så sjukt löjligt det spelet. Bara en massa fjortisar som spelar det. Man läser ord som hora fuck off osv hela tiden i chatten.
Lol du var ju inte dömande och hade fördomar. Du ser väll sånt överallt på hela internet? Då är ju internet löjligt, då är ju världen löjlig.

Jag spelar med mogna folk i åldrarna 17-44. Vaddå fjortisar?

Har en level 40 mage på Bloodhoff.
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:47   #19
dynamo
Registered User
 
dynamos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 713
Citat:
Ursprungligen postat av Isdrake
Nu väntar jag på ett nytt mmog som förhoppningsvis kommer ut om en månad. Dark and light heter det och det verkar riktigt lovande, har stora förhoppningar på det spelet. www.darkandlight.net/
Tror jag kommer testa DnL också. Har inte alls följt utvecklingen av det, men nåra polare från hemstaden ska lira så jag testar för att kunna lira med dem ett tag. Egentligen är jag inte så sugen på att låsa upp min tid på mmorpgs, men ser det även som ett sätt att hålla kontakt med polarna så..
dynamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:48   #20
keffat_liv
Banned
 
keffat_livs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 428
Citat:
Ursprungligen postat av Einar
RP server?
nope På rp servrar kan man inte ens tänka sig hur stämmningen är
keffat_liv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:49   #21
keffat_liv
Banned
 
keffat_livs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 428
Citat:
Ursprungligen postat av dynamo
Tror jag kommer testa DnL också. Har inte alls följt utvecklingen av det, men nåra polare från hemstaden ska lira så jag testar för att kunna lira med dem ett tag. Egentligen är jag inte så sugen på att låsa upp min tid på mmorpgs, men ser det även som ett sätt att hålla kontakt med polarna så..
dark and light har varit ute ett tag nu. Grafiken är inte något speciellt att hurra för direkt, men annars verkar det väl ganska lovande.
keffat_liv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:50   #22
dynamo
Registered User
 
dynamos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 713
Citat:
Ursprungligen postat av keffat_liv
dark and light har varit ute ett tag nu. Grafiken är inte något speciellt att hurra för direkt, men annars verkar det väl ganska lovande.
Näe, är väl bara Settlers of Ganareth som finns ute? Eller är du med i nån beta?
dynamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:50   #23
keffat_liv
Banned
 
keffat_livs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 428
Citat:
Ursprungligen postat av Einar
Det är så sant som det är sagt. Om man lyssnar på allt dravel som sägs i general chat så är det klart man får uppfattningen av att det är mycket idioter/fjortisar som sitter och lirar. Men om man skrapar på ytan så hittar man ganska många sansade personer också, de gör inte så mycket väsen av sig däremot.
I vissa spel är de sjukt hårda, EQ2 t.ex. Vill minnas att finfalfantasy 11 också var så.
keffat_liv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:51   #24
keffat_liv
Banned
 
keffat_livs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 428
Citat:
Ursprungligen postat av dynamo
Näe, är väl bara Settlers of Ganereth som finns ute? Eller är du med i nån beta?
det är väl spelet?
keffat_liv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:54   #25
keffat_liv
Banned
 
keffat_livs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 428
Citat:
Ursprungligen postat av keffat_liv
det är väl spelet?
eller inte verkar det som när jag kollade hemsidan nu.. vad är skillnaden?
keffat_liv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:56   #26
dynamo
Registered User
 
dynamos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 713
Citat:
Ursprungligen postat av keffat_liv
eller inte verkar det som när jag kollade hemsidan nu.. vad är skillnaden?
Vet inte detaljerna. Tror det är något de körde igång med för att kunna beta-testa sin teknik och spelidéer på folk och samtidigt kunna ta betalt för det.
dynamo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:58   #27
Elwyndaz
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 126
Jag har en rank14 warrior med 7/8 wrath! de ni.
fast jag har "fuskat", eftersom att det var jag och en polare som lirade upp den till rank14.

men är sjukt less nu och ska sälja accet till en kompis
Elwyndaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:58   #28
Einar
Registered User
 
Einars avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 586
Citat:
Ursprungligen postat av keffat_liv
I vissa spel är de sjukt hårda, EQ2 t.ex. Vill minnas att finfalfantasy 11 också var så.
Det jag menar är att du väljer vem du vill spela med. Men det är klart att det borde finnas lite mods aka GMs som styr upp och bannar folk lite mer frekvent. Men blizzard tjänar väl å andra sidan ganska mycket pengar på alla "fjortisar" också.

Jag spelade en MUD under gymnasietiden (textbaserat rollspel för den oinvigde) och kan säga att stämmningen där var väldigt gemytlig överlag. Men WoW har också en helt annan klientel.. det måste man tänka på.

Jag kan tillägga att min mainkaraktär hade 100 timmars speltid och 35 epics.. så sjukt mycket tid man laggt på den här skiten. I'm free !!!
Einar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 19:59   #29
Isdrake
Registered User
 
Isdrakes avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 481
Citat:
Ursprungligen postat av keffat_liv
dark and light har varit ute ett tag nu. Grafiken är inte något speciellt att hurra för direkt, men annars verkar det väl ganska lovande.
Fast grafiken är ju ändå mycket bättre än Wow. Något som jag tycker verkar väldigt bra med spelet är att det är jordnära. Dom manliga spelarna ser inte ut som värsta bodybuilders och kvinnorna ser inte ut som sköra fotomodeller. Människorna (och dom övriga raserna) ser mer realitiska ut än andra spel vilket jag tror att åtminstone jag kommer att ta åt mig spelet lättare.
Isdrake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 20:02   #30
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Riktigt mmorpg? lol

Okej visst mmorpg står för massive multiplayer online roleplaying game.

Jag har inte prövat Guild War, men antar att Guild War tillsammans med Daoc(dark age of camelot) är dom enda RIKTIGA mmorpg spelen, för dom har bling bling ett bra pvp system!

WoW pvp är så jäkla sjukt dålig, battlegrounds någon? hahha säger jag bara..

Nej daoc är spelet som har grym pvp. Då gäller det springa runt och vara redo att möta andra grupper, och också vara redo att flera kan lägga sig i. Då kan det rätt som det är vara 3 sidor som slåss mot varandra.

WoW är däremot ett snyggt spel, det har sina fina saker som auction house m.m

edit: glömde nämna hur folk snackar, det beror ju på vilka du spelar med.

Är du duktig så spelar du inte med olika personer hela tiden, utan du kör främst med personer du lärt dig känna. O vid vissa tillfällen så spelar man ihop med "randoms" i stora slag i pvp och pve.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)