Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-09-12, 16:41   #1261
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Varför är det så jäkla annorlunda att marklyfta med remmar än det är att köra neutralt grepp (pronerat grepp, ej mixat)?

Får inte alls samma spänning i kroppen när jag ska använda remmarna, är som att all teknik och spänning bara försvinner. Känner att jag hamnar fel direkt i dragläget, får inte bak axlarna lika mycket osv. Drar jag kanske åt dom för hårt?
Går snabbt och lätt med dessa. Så man hinner inte sabba tekniken/hållningen på samma sätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-12, 20:28   #1262
robiiiinnnn
Registered User
 
robiiiinnnns avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 560
Citat:
Ursprungligen postat av robiiiinnnn Visa inlägg
Jag vet inte om man detta hör till ämneskategorin, men jag tror jag lider av gynekomasti. Dvs pluffsiga bröstvårtor som sticker fram ovanligt mycket, begränsar mig mycket i vardagslivet om ni frågar mig. Men iallafall har jag bokat tid på vårdcentralen med en doktor för eventuellt ta blodprover och undersöka det hela. Bifogar bilder, eller så är det bara jag som överdriver? Ta en titt själva, vad tror ni? Bör jag kolla upp detta med en doktor?

Det har gått ett tag nu och jag gick från läkare som skickade remiss, till överläkare som skickade ännu en remiss, vidare till plastikkirurgi som hävdade att jag inte hade gynekomasti och att bilderna inte visade det. Tog tag i det själv och gick till en privat klinik förra veckan, inte gynekomasti sa dem. Men bröstvårtorna var ovanligt stora hävdade plastikkirurgen. Jag fick samma pris för operation som någon som har gynekomasti dvs billigare. Jag tog beslutet nu att göra något åt det och därför har jag bokat tid för operation. Jag behöver bara vänta 2 veckor tills jag kan börja träna igen sa dem, vilket är helt okej. Jag lägger enligt mig självklart pengar på detta om det handlar om egen hälsa, haft sånt sjukt komplex för det att jag varit väldigt begränsad med kläder osv. Någon som gjort en liknande operation här?

Bilderna finns på sidan 46 i forumet.
robiiiinnnn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 07:50   #1263
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Hur tränar jag bodybuilding? Pump, kontakt och sådant. Är skadad så kan bara träna överkropp. Har uppat min veckovolym för överkroppen, så det är i fas.

Tittade lite youtubefilmer igår. En intressant som sa man ska kapa topp- och botten-ROM. Ha kontakt med muskeln under hela setet. Time under tension? Alltså inte vila mellan repsen.

Gillar att superseta "antagonister" (övningar som inte påverkar prestationen av varandra) och RPT (omvända pyramidset, sänka vikten efter varje set [med setvila]).

Senast redigerad av 1x0 den 2017-09-13 klockan 07:51.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 08:19   #1264
nickelarssoN
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Hur tränar jag bodybuilding? Pump, kontakt och sådant. Är skadad så kan bara träna överkropp. Har uppat min veckovolym för överkroppen, så det är i fas.

Tittade lite youtubefilmer igår. En intressant som sa man ska kapa topp- och botten-ROM. Ha kontakt med muskeln under hela setet. Time under tension? Alltså inte vila mellan repsen.

Gillar att superseta "antagonister" (övningar som inte påverkar prestationen av varandra) och RPT (omvända pyramidset, sänka vikten efter varje set [med setvila]).
Är du dopningsfri så lär du träna tungt, tung bänkpress , militärpress , stångrodd osv. Om du vill lägga på dig muskler alltså, att ligga och köra ex hantelflyes höga reps med lätta vikter kommer inte resultera i någon märkbar muskelmassa
nickelarssoN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 11:52   #1265
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av nickelarssoN Visa inlägg
Är du dopningsfri så lär du träna tungt, tung bänkpress , militärpress , stångrodd osv. Om du vill lägga på dig muskler alltså, att ligga och köra ex hantelflyes höga reps med lätta vikter kommer inte resultera i någon märkbar muskelmassa
https://www.google.se/search?q=dunni...=2400&bih=1237
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 12:28   #1266
nickelarssoN
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Vad är felet?
nickelarssoN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 17:00   #1267
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av robiiiinnnn Visa inlägg
Det har gått ett tag nu och jag gick från läkare som skickade remiss, till överläkare som skickade ännu en remiss, vidare till plastikkirurgi som hävdade att jag inte hade gynekomasti och att bilderna inte visade det. Tog tag i det själv och gick till en privat klinik förra veckan, inte gynekomasti sa dem. Men bröstvårtorna var ovanligt stora hävdade plastikkirurgen. Jag fick samma pris för operation som någon som har gynekomasti dvs billigare. Jag tog beslutet nu att göra något åt det och därför har jag bokat tid för operation. Jag behöver bara vänta 2 veckor tills jag kan börja träna igen sa dem, vilket är helt okej. Jag lägger enligt mig självklart pengar på detta om det handlar om egen hälsa, haft sånt sjukt komplex för det att jag varit väldigt begränsad med kläder osv. Någon som gjort en liknande operation här?

Bilderna finns på sidan 46 i forumet.
Jag har opererat bort misstänkt cancertumör ur högra bröstvårtan. Räkna med begränsad rörlighet i armar och axlar under en vecka, då det kan strama rejält i snittet. När du sen får träna får den känslan styra hur hårt du kör.

Räkna med någon vecka till innan du är helt återhämtad.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 07:35   #1268
Anonymes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 63
Varför får jag träningsvärk ibland men det känns inte när jag spänner bara när jag rör/trycker lätt på magen
Anonymes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 11:40   #1269
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Ett par timmar efter konditionsträning (tränar 45-60 min) brukar jag få huvudvärk och känna mig rätt seg i kolan. Vad beror det på och kan jag motverka detta på något sätt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 15:11   #1270
Tote
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Falun
Inlägg: 19
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Ett par timmar efter konditionsträning (tränar 45-60 min) brukar jag få huvudvärk och känna mig rätt seg i kolan. Vad beror det på och kan jag motverka detta på något sätt?
Äter du och dricker du efter passet? Vätskebrist visar sig ibland genom huvudvärk.
Tote är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 08:41   #1271
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av Tote Visa inlägg
Äter du och dricker du efter passet? Vätskebrist visar sig ibland genom huvudvärk.
Ja, jag brukar se till att dricka ordentligt med vatten under och efter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 11:17   #1272
Andrew_1982
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 226
Jag skulle vilja köra hela kroppen riktigt tungt 2 ggr i veckan spritt över X antal pass.

Nu kan jag träna 2 timmar varje lunch på jobbet om jag vill så jag har ju tid att träna. Jag har 10 års erfarenhet av styrketräning men har inte hittat vilket program fungerar bra på mig. Nu har jag kört ett program i 3 mån på bulk där man maxxar bänk, mark, böj en gång i veckan och tränar lättare 1 gång. Men det har inte gett mycket. Så jag funderar på om jag inte ska köra minst 2 pass där jag kör 1-5 reps per set för varje muskel. Dock har jag ingen koll på hur ett sådant upplägg skulle se ut.

Vore tacksam för en fingervisning.

Stats:
Mark 155kg
Böj 120kg
Bänk 105kg
Andrew_1982 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 12:46   #1273
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Ja, jag brukar se till att dricka ordentligt med vatten under och efter.
Får du i dig salt då? T.ex. direkt innan och/eller under passet?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 13:45   #1274
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Ja, jag brukar se till att dricka ordentligt med vatten under och efter.
Pröva att ha lite vanligt bordssalt i vattenflaskan du dricker ur under eller efter passet.

Edit: Pucktvå på Termy.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 21:17   #1275
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Varför finns det skivstänger utan någon lättring i mitten? Är det någon övning jag inte tänker på där det är fördelaktigt att inte ha den där? Och varför finns det stänger med dubbla ringpar?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)