Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-04, 15:27   #1
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Cupuacuextrakt, vad vet man?

Har provat ”Jacked 2.0”. Den innehåller något som kallas Cupuacuextrakt.
Vid intag på en skopa vid kl 17 kan jag inte sova förrän många timmar över 00. Jag såg först inte sambandet mellan produkten och min sömnlöshet då jag inte kunnat hitta någon info om ämnet och det förefaller oskyldigt. Bara några mg och inte omnämnd i produktbeskrivningen.

Provade två skopor som är normaldosering vid kl 16 en annan dag. Kunde då inte sova på hela natten.

Inte alls önskvärt och vad gäller träningseffekt så känner jag inget speciellt, men söker inget speciellt heller.


Vet man vad det är för ämne? Såhär står det från en annan PWO:
Rent innehållsmässigt är en av de mest intressanta nyheterna den exotiska växten Cupuacu. Växten innehåller en ytterst intressant substans som är kraftigt energigivande. Bli inte överraskad ifall detta koncentrade extrakt blir en ny starkare efterträdare till koffein. Rent teoretiskt så påverkar extraktet både adenosin- och dopaminregleringen vilket är två extremt viktiga system för att styra kroppens energinivå.

Ni som gillar dylikt behöver inte bli upphetsade, det är inte som DMAA. Det känns inget alls. Men det verkar ge en fin spärr mot att kunna somna och är väldigt potent.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2018-12-04 klockan 15:29.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 15:58   #2
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Vad jag kan se så innehåller inte den växten några direkt "nya" substanser utan ett "extrakt" skulle kunna innehålla koffein, teobromin, teofyllin, catechiner osv.

Oftast vad jag vet så är det inte ett faktiskt extrakt man i slutändan använder utan man tillsätter en kemiskt tillverkad ingrediens men använder "extrakt" som ett sätt att komma runt vad som är tillåtet osv (kan ha helt fel här). Gissningsvis så är det väl ganska hög dos av koffein+teobromin som åstadkommer "effekten".
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 16:23   #3
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad jag kan se så innehåller inte den växten några direkt "nya" substanser utan ett "extrakt" skulle kunna innehålla koffein, teobromin, teofyllin, catechiner osv.

Oftast vad jag vet så är det inte ett faktiskt extrakt man i slutändan använder utan man tillsätter en kemiskt tillverkad ingrediens men använder "extrakt" som ett sätt att komma runt vad som är tillåtet osv (kan ha helt fel här). Gissningsvis så är det väl ganska hög dos av koffein+teobromin som åstadkommer "effekten".
Så var det med Craze. Man talade om extrakt från någon lotusblomma eller vad det var, och vi var flera som vittnade om ganska markanta effekter (funkar lika bra på gymmet som till fest, men sen mådde man som en påse sura strumpor efteråt) och det visade sig att man hade spetsat med en metamfetaminlikande substans.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 16:52   #4
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Absolut så kan det mycket väl vara. Men vet man vad den kemiska formeln är?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 17:06   #5
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Absolut så kan det mycket väl vara. Men vet man vad den kemiska formeln är?
För vad?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 17:07   #6
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
För vad?
Cupuacaextrakt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 17:23   #7
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Cupuacaextrakt
Om man nu säger att det faktiskt är ett extrakt från cupuaca och inte bara som decoy så kommer det beror på vilken metod som använts för att framställa extraktet och vilken del av växten som använts. Det kommer inte bara vara "en kemisk formel" eftersom det då antagligen kommer vara en blandning av saker lite på samma sätt som vassleprotein inte har "en kemisk formel" bara för att det är ett mjölkextrakt och inte kommer dela sammansättning med torrmjölk som också är ett mjölkextrakt.


Dvs det kan vara lite vadsomhelst och antagligen är det inte ett "växtextrakt" som ger såna där effekter om inte växten är kokabusken
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 17:25   #8
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Om man nu säger att det faktiskt är ett extrakt från cupuaca och inte bara som decoy så kommer det beror på vilken metod som använts för att framställa extraktet och vilken del av växten som använts. Det kommer inte bara vara "en kemisk formel" eftersom det då antagligen kommer vara en blandning av saker lite på samma sätt som vassleprotein inte har "en kemisk formel" bara för att det är ett mjölkextrakt och inte kommer dela sammansättning med torrmjölk som också är ett mjölkextrakt.


Dvs det kan vara lite vadsomhelst och antagligen är det inte ett "växtextrakt" som ger såna där effekter om inte växten är kokabusken
Dude, jag vet att det beror på vilken metod. Vad jag undrar är, eftersom Sverige sällan är först på bollen, har ”extraktet” använts nån annanstans redan (USA?) där de redan kollat upp vad det egentligen är? Att det är samma ämne i alla produkter som har ”extraktet” ser jag som mycket sannolikt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 17:27   #9
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Dude, jag vet att det beror på vilken metod. Vad jag undrar är, eftersom Sverige sällan är först på bollen, har ”extraktet” använts nån annanstans redan (USA?) där de redan kollat upp vad det egentligen är? Att det är samma ämne i alla produkter som har ”extraktet” ser jag som mycket sannolikt.
Ok jag antog att du undrade vad du faktiskt frågade och inte symboliskt menade "det som är i produkten vad det nu än är".
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 17:30   #10
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 844
Va?
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Absolut så kan det mycket väl vara. Men vet man vad den kemiska formeln är?
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Vet man vad det är för ämne? .
Vad gör jag för fel? Haha
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 17:36   #11
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Va?




Vad gör jag för fel? Haha
Du frågade om man visste kemiska formeln och jag frågade för vad och du svarade för cupuacaextrakt. Det finns ju massor med cupuacaextrakt på kosttillskottsmarknaden och det varierar antagligen vad dessa innehåller eftersom det används i ganska skilda produkter.

Vad just Jacked 2.0 innehåller för extrakt eller "kemiskt tillverkade ämnen som vi kallar extrakt" är omöjligt för någon att säga direkt men det som cupuaca innehåller som är stimulerande är tidigare nämnda ämnen. 20mg av dessa räcker dock inte för att få en sådan effekt som du beskriver så vem vet vad det egentligen är.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 18:14   #12
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
I Craze vet man nu vad man hade spetsat med iaf. Identifierades som N,alpha-Diethylphenylethylamine. Om någon mot förmodan är intresserad.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 18:20   #13
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
I Craze vet man nu vad man hade spetsat med iaf. Identifierades som N,alpha-Diethylphenylethylamine. Om någon mot förmodan är intresserad.
Faktiskt. Topp.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)