Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-01-09, 19:50   #16
perak
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Skånes Fagerhult
Inlägg: 30
Vad är det för program/sida du har för att visa data från passen? Gillar upplägget på informationen, går det att visa diagram med?
perak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 20:33   #17
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av perak Visa inlägg
Vad är det för program/sida du har för att visa data från passen? Gillar upplägget på informationen, går det att visa diagram med?
SportTracks 3.1, kanonprogram som kan visa statistiken på vilket sätt man vill. Klarar dessutom plugins, och det finns en hel del att välja på, så man kan bokstavligen få programmet att visa allt.

Det är överlägset det bästa verktyget jag hittat online så väl som offline, ljusår bättre än garmins egna sida och hästlängder bättre än Funbeat och Jogg.

Enda nackdelen är att det inte är gratis, men det är värt pengarna.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 21:51   #18
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
Skall bli kul att följa!
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 00:47   #19
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
Skall bli kul att följa!
Välkommen

Jag ser att jag har lite tur, schemat jag tänker följa (mer eller mindre iaf) börjar veckan efter Karlstad 6-timmars med en lätt vecka, bara 3 pass och 51km.

Jag ser fram emot den första tuffa veckan, 5 pass (86km) och fyra roliga pass så vitt jag kan avgöra. Dels tusingar i milfart på tisdagen, dels 15km med fartökning och dessutom första back-to-back-långpassen (lördag 20km + söndag 24km). Yay!
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 13:16   #20
Spikmattan
Registered User
 
Spikmattans avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 219
Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
Skall bli kul att följa!
+1

Kör hårt!
Spikmattan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 16:30   #21
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av Spikmattan Visa inlägg
+1

Kör hårt!
Tack, och välkommen
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 16:44   #22
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
21,1km 2:20:52

Idag var det tävling, Stadion Marathon och halvmarathon och eftersom jag inte är säker på min marathonform så valde jag halvan. Det passade dessutom bra i min långpassplanering, tanken är att jag ska ligga runt 2 mil just nu. Jag hade en idé om 6:50 - 6:30 beroende på underlaget, kyla och humör. Det blev helt perfekt, 6:40 i snitt och jag tycker jag var riktigt jämn hela vägen. Liveresultaten ligger nog ute ett tag till på jogg.

Banan gick från Sofiatornet på Stadion och 750m ut mot Djurgården (mestadels nerför). Sedan vände vi och körde samma väg tillbaka, dvs lika mycket uppför. Jag valde mina Falkar, och det var nog tur det för när snön trampades åt förvandlades den till något som såg väldigt halt ut för alla som hade vanliga skor. Det var mer än en som gjorde vådliga vurpor tyvärr. Nu är Falkarna helt odämpade men det fungerar så länge det inte blir mer än 2-2,5 mil än så länge.

Första snöpasset på många månader, och det var ren och skär löparlycka. Jag kunde inte sluta le helt enkelt, det var så himla roligt. Benen gick som av sig själva och det kändes som att det här kan jag hålla på med.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 17:31   #23
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
Bra löpt, och jag är avundsjuk på snö!
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 17:56   #24
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
Bra löpt, och jag är avundsjuk på snö!
Tack

Dalarna ska visst få ännu mer snö, men de lovade lite till här i Stockholmstrakten också. Du får bli nollåtta eller dalmas?
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 16:44   #25
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
10km 1:02:42

Väldigt kallt jämfört med igår, -8 (igår var det bara -4). Höll långsammaste tempot jag kunde utan att frysa ihjäl. Vinden kyler väldigt mycket. Jag undrar hur jag ska bära mig åt för att slippa frysa om baken egentligen? Jag tycker jag provat alla möjliga tights, windstoppers, underkläder och mojänger. Mamelucker kanske? Finns det sådana för löpare månne?

Mina VJ Falcon är underbara, har grepp överallt! De är inte ens obekväma när det kommer asfalt som många skor annars blir, man hörs ju när man kommer förstås men det känns inte som att man håller på att få broddarna i fortsulorna.

Skulle behöva ny buff, den gamla börjar bli utnött. Den är så tunn att den knappt värmer längre, jag har nog använt den lite väl mycket kanske. Men den har tjänat mig väl.

Bra vecka, 63km på 5 pass sammanlagt. Lagom ökning sen förra veckans 40km.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg vecka2.JPG (69.2 KB, 7 visningar)
Filtyp: jpg tempo.JPG (51.6 KB, 7 visningar)
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 19:51   #26
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Jag har samma problem. Har testat flera olika kombinationer av byxor men fryser ändå om baken väldigt lätt.
Man borde kanske ha en kort värmekjol
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 20:13   #27
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jag har samma problem. Har testat flera olika kombinationer av byxor men fryser ändå om baken väldigt lätt.
Man borde kanske ha en kort värmekjol
Varför finns det inte tights med inbyggd värmeslinga i baken?
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 16:42   #28
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
10km 1:03:25

Dagens pass gick undan, 2km uppvärmning och därefter gasade jag på i 5km. Det fungerade förvånansvärt bra att springa lite fortare trots snö och is. Tack VJ Falcon för gott grepp. Joggade ner 3km och noterar att det blev ungefär samma runda och samma snittfart men en helt annan ansträngningsgrad.

Planen är att försöka komma ut tisdagar, onsdagar och torsdagar i ett block (med t ex fartlek, återhämtningsjogg, distans) och lördags och söndag i ett block med back-to-back-långpassen som ryggraden i träningen. En vilovecka landar runt cirka 4 mil, tunga veckor kommer förmodligen att landa på runt 10mil. I stort följer jag schemat på Marathon.se för 13,5 timmar men lite kommer jag nog allt att tänka själv också
Jag kommer t ex vilja ha in fler ultralångpass på 5-6 mil i sommar än vad schemat säger.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tempo.JPG (51.5 KB, 6 visningar)
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 19:47   #29
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Ganska liten skillnad på de snabba kilometrarna och övriga både i tempo och puls. Var det medvetet?
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 19:56   #30
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Nja, det var uppvärmningen och nerjoggen som gick för fort, det skulle eg. varit 6:40 - 6:50 men det är ju så förbannat kallt att springa saktare! Det blir inte riktigt bra att värma upp i för hög fart, det vet jag men alternativet var att frysa sönder kändes det som.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)