Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-25, 22:52   #16
Sai
Registered User
 
Sais avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 22
Bump

Hur har det gått för er? Fick ni svar/lösning, isåfall hur åtgärdade ni problemet?
Sai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 10:43   #17
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Jag borde nog ordna röntgen av min rygg, enligt ett par sjukgymnaster har jag bara lätt skolios men har konstant låsningar osv. Vänster axel hänger som längre ner än höger. Syns på alla bilder av mig. Får ofta ont i vänster skuldra av axel och ryggträning. Rehabträning har dockgjort det mycket bättre. Synd att man inte kan träna bort skolios...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-20, 17:24   #18
FoxCharlie
Registered User
 
FoxCharlies avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 312
Bump.

Har det löst sig för TS och er andra?
FoxCharlie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-20, 17:33   #19
FearIsTheWeaknes
Registered User
 
FearIsTheWeakness avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 53
Även jag har samma problem.. Hur gör ni i t.ex. bänkpress och militärpress? Är främst bänkpress som det känns konstigast i för mig då det känns som att jag lutar åt vänster med hela ryggen/axlarna
FearIsTheWeaknes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-20, 20:08   #20
WilliamPersson1
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 216
Även jag har samma problem. Har ingen kraft i vänster framsida axel jämfört med höger. Alltså när jag ska köra hantelpressar så får jag inte upp vikten eftersom vänster axel ger upp. Min kiropraktor sa att för hård träning och ingen stretching lett till detta. Har även större högre lats än vänster då den är svullen och spänd konstant. Så stretching utav lats och ländrygg (hänga i en arm i taget i chins-handtagen) i 40 sek på var sida innan passet och när passet är slut.
WilliamPersson1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-18, 19:56   #21
FoxCharlie
Registered User
 
FoxCharlies avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 312
Bump. Vill gärna höra om någon som har lyckats ta sig ur ett sånt här problem.
FoxCharlie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 08:25   #22
AeternusRex
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Ort: kalmar
Inlägg: 305
Låter som ni har instabilitet i axeln exakt som jag och eller en rejäl framåt rotation. Grattis ni kommer antagligen precis som jag spendera mycket tid med
Små övningar och bygga vissa muskler väldigt långsamt jag har icke helt tagit mig ur det men detta med att axlarna fladdrar runt är nu under kontroll jag har sällan ont längre och låsningar förekommer bara nån gång om året
__________________
I'm sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am

Insta: aeternus_rex

Senast redigerad av AeternusRex den 2015-02-19 klockan 08:26.
AeternusRex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 19:57   #23
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Exakt såhär har jag med min högra skuldra.
Inför varje överkroppspass så kör jag övningar för skulderstabilitet som uppvärmning och har kört så nu i minst ett år, men höger skuldra blir aldrig bättre, vissa dagar är värre än andra, ibland kan jag inte ens bänka för att jag ligger så snett att ena sidan slår i ställningen.
Högra skuldran knakar även som fan när jag rullar bak axeln lixom.
Någon som vet hur jag ska fixa det?

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 21:09   #24
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Exakt såhär har jag med min högra skuldra.
Inför varje överkroppspass så kör jag övningar för skulderstabilitet som uppvärmning och har kört så nu i minst ett år, men höger skuldra blir aldrig bättre, vissa dagar är värre än andra, ibland kan jag inte ens bänka för att jag ligger så snett att ena sidan slår i ställningen.
Högra skuldran knakar även som fan när jag rullar bak axeln lixom.
Någon som vet hur jag ska fixa det?

Skickat från min G3311 via Tapatalk
Har du skolios?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 21:17   #25
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Har du skolios?
Inte vad jag vet. Saken är att jag kan ej komma ihåg att jag hade problemet när jag började träna.. Skolios är väl något man föds med?

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 21:57   #26
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Inte vad jag vet. Saken är att jag kan ej komma ihåg att jag hade problemet när jag började träna.. Skolios är väl något man föds med?

Skickat från min G3311 via Tapatalk
Vet bara att jag själv har en lätt skolios. Inget jag haft så stora problem med tidigare eller uppmärksammats på. Men jag har dock problem att lyfta rakt och att ena skuldran vill typ släppa. Envis träning och att lära sig stabilisera HELA kroppen, inte bara skuldran, har hjälpt mig. Från att ha trott att jag aldrig kommer att kunna bänka eller marklyfta mer till att verkligen få ta i max!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 22:10   #27
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Vet bara att jag själv har en lätt skolios. Inget jag haft så stora problem med tidigare eller uppmärksammats på. Men jag har dock problem att lyfta rakt och att ena skuldran vill typ släppa. Envis träning och att lära sig stabilisera HELA kroppen, inte bara skuldran, har hjälpt mig. Från att ha trott att jag aldrig kommer att kunna bänka eller marklyfta mer till att verkligen få ta i max!
Marklyft går bra för mig, ja exakt så är det för mig i pressar, att höger skuldra "vill släppa". Riktigt segt då jag står still i bänken för vågar aldrig köra riktigt tungt i bänken och verkligen ta i, känns för obehagligt när min skuldra beter sig så.

Skickat från min G3311 via Tapatalk

Senast redigerad av svartakronan den 2018-11-18 klockan 22:12.
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 16:52   #28
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Marklyft går bra för mig, ja exakt så är det för mig i pressar, att höger skuldra "vill släppa". Riktigt segt då jag står still i bänken för vågar aldrig köra riktigt tungt i bänken och verkligen ta i, känns för obehagligt när min skuldra beter sig så.

Skickat från min G3311 via Tapatalk
Det jag tänker med just skuldran i bänkpress är att båda ska sänkas och trycka upp ryggen/brygga. Inte bara fokusera på ena sidan/skuldran, då blir bara värre. Men sen ska höft och ben vara rätt placerat och korrekt spända.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 17:05   #29
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Det jag tänker med just skuldran i bänkpress är att båda ska sänkas och trycka upp ryggen/brygga. Inte bara fokusera på ena sidan/skuldran, då blir bara värre. Men sen ska höft och ben vara rätt placerat och korrekt spända.
Om du vill kan du kolla på klippet när jag bänkar som jag spelade in förra veckan. Om du kollar till vänster så glider jag in i ställningen.
https://vimeo.com/300316384?ref=em-share

Skickat från min G3311 via Tapatalk

Senast redigerad av svartakronan den 2018-11-19 klockan 17:07.
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 18:08   #30
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Om du vill kan du kolla på klippet när jag bänkar som jag spelade in förra veckan. Om du kollar till vänster så glider jag in i ställningen.
https://vimeo.com/300316384?ref=em-share

Skickat från min G3311 via Tapatalk
Som du kanske ser så ligger du väldigt snett med hela koppen. Sluta fokusera så mycket på själva skuldran. Lägg dig rakt och spänn upp dig stabilt genom hela kroppen. Tryck upp bröst och rygg för att möta stången, troligen längre ner på kroppen än du tror. Höften ska vara rak och trycket jämnt från BÅDA benen genom hela kroppen. Svårt att få till. Men det går om man inte ger sig.

Skulle vara roligt att hjälpa dig på plats! Men det är knappast genomförbart.

Är du säker på att dina marklyft och knäböjar är raka?
Hur ser din militärpress ut?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit

Senast redigerad av exevision den 2018-11-19 klockan 18:12.
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)