Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-10, 07:56   #16681
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Är det bra med trådlösa nätverkskort via usb nuförtiden?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-10, 09:42   #16682
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 579
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Sätt på internetdelningen på telefonen och se om den kan ansluta till den.
God morgon!

Testade detta. Min Iphone hittades men kunde inte ansluta till den. Står bara "cannot connect" eller liknande...
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-10, 10:08   #16683
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
WiFi är en lögn.
Nätverkskabel hela vägen eller gå hem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-10, 11:44   #16684
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Är det bra med trådlösa nätverkskort via usb nuförtiden?
Jag kör på Netgear A6210 AC1200. Bra räckvidd och bandbredd.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-10, 16:46   #16685
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Sitter och försöker reda ut det här med 4k upplösning och det driver mig till vansinne.

Jag har köpt en 4k TV och vill således såklart kunna se 4k content. Jag vill också koppla över TV:n genom HDMI till datorn för att kunna se på content från datorn (ex spel och VLC-filer) på TV:n. Jag har ingen monsterburk som vissa andra här, men ett GTX 970 iaf. Trodde det skulle räcka. Ack som jag misstog mig.

1. Mitt första misstag var att inte kika på uttagen på grafikkortet tillräckligt noga. Det var inte 2 st HDMI uttag som jag trodde jag hade, utan en Displayport och ett HDMI. Eftersom 1 hdmi uttag redan är ockuperat av min datorskärm måste jag skaffa en adapter från hdmi->displayport.

2. Det andra misstaget var att inte vara införstådd med HDCP 2.2 och vad det är. Om jag exempelvis ska spela 4k fil från VLC så kommer TV:n alltså inte visa 4k upplösning trots att jag har både hdmi sladd samt tv som är "4k ready"? Känner någon till någon slug väg att komma runt detta?
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-10, 16:48   #16686
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
God morgon!

Testade detta. Min Iphone hittades men kunde inte ansluta till den. Står bara "cannot connect" eller liknande...
Så två olika nätverk och ingen kunde connecta...hmmm...låter som det är något knas med dongeln.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 06:47   #16687
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Sitter och försöker reda ut det här med 4k upplösning och det driver mig till vansinne.

Jag har köpt en 4k TV och vill således såklart kunna se 4k content. Jag vill också koppla över TV:n genom HDMI till datorn för att kunna se på content från datorn (ex spel och VLC-filer) på TV:n. Jag har ingen monsterburk som vissa andra här, men ett GTX 970 iaf. Trodde det skulle räcka. Ack som jag misstog mig.

1. Mitt första misstag var att inte kika på uttagen på grafikkortet tillräckligt noga. Det var inte 2 st HDMI uttag som jag trodde jag hade, utan en Displayport och ett HDMI. Eftersom 1 hdmi uttag redan är ockuperat av min datorskärm måste jag skaffa en adapter från hdmi->displayport.

2. Det andra misstaget var att inte vara införstådd med HDCP 2.2 och vad det är. Om jag exempelvis ska spela 4k fil från VLC så kommer TV:n alltså inte visa 4k upplösning trots att jag har både hdmi sladd samt tv som är "4k ready"? Känner någon till någon slug väg att komma runt detta?
1. Oklart om övergången från HDMI->DP kommer funka, men om inte så skaffa en DP-kabel.

2. Ingen fara vad jag vet. Jag har kört en hel del sådant material utan problem. Eventuellt kan det strula om du har en blurayläsare i datorn och ska spela upp en äkta blurayfilm. Men så länge det är via VLC och film från andra källor, piratbukten t.ex., så kommer det funka.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men detta är iaf vad som funkar för mig.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 09:24   #16688
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
1. Oklart om övergången från HDMI->DP kommer funka, men om inte så skaffa en DP-kabel.

2. Ingen fara vad jag vet. Jag har kört en hel del sådant material utan problem. Eventuellt kan det strula om du har en blurayläsare i datorn och ska spela upp en äkta blurayfilm. Men så länge det är via VLC och film från andra källor, piratbukten t.ex., så kommer det funka.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men detta är iaf vad som funkar för mig.
Tack!
Vad jag förstår går det att köra en aktiv adapter från DP till HDMI vilket för över i 4k @ 60Hz. Men man får punga ut - ~600 kr på Dustin. Klantigt att jag inte kollad det, nu blev det ju en HDMI kabel för en femhunka och sedan adaptern på sammanlagt 1100 kr. För en sladdkontakt. Borde skaffat Chromecast ultra ist bara
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 11:52   #16689
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Haha fyfan, dyrare än alla mina kablar ihop i hela hemmabion typ
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 17:37   #16690
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 579
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Så två olika nätverk och ingen kunde connecta...hmmm...låter som det är något knas med dongeln.
Besynnerligt, jag gjorde nytt försök att koppla upp mig via min iphone. Nu fungerar det!

Borde kunna sluta mig till att själva adaptern därmed fungerar, men att det är något knas mellan adaptern - routern.
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 08:50   #16691
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Har problem med OneDrive.
Tror det blev i samband med att datorn där hemma helt plötsligt fick för sig att den vill logga in med ett lokalt konto som inte finns.
Så när jag startar datorn, kommer jag till inloggning där den säger att lösenordet är fel. Får då byta till mitt vanlig konto som är ett microsoft konto.

Om jag öppnar utforskaren sen när jag loggat in, så hänvisar inte OneDrive katalogen till min vanliga. genvägen nere till höger vid klockan har försvunnit. Har avinstallerat och installerat OneDrive igen, men det har inte löst problemet.
Om jag använder OneDrive ikonen som hamnar på skrivbordet, så kommer jag till rätt katalog. Men här kan man inte drag and drop filer, utan jag måste välja ladda ner.

Fungerar utmärkt på datorn på jobb.
Någon som vet vad jag bör göra?
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 09:39   #16692
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Läste sig.
Det fungerade inte när jag avinstallerade, och installerade igen från "store".
Men när jag gjorde det från denna sidan https://onedrive.live.com/about/en-us/download/ så fungerade det direkt.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 17:06   #16693
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Jaha, windows uppdaterades och nu är det borta igen!
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 17:19   #16694
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 579
Löste mitt lilla nätverksproblem! Jag provade koppla upp med hjälp av s.k. WSP-knapp, och efter ett par försök fungerade det!

Dock är uppkopplingen mycket instabil. Jag gissar att det beror på väggarna mellan router och nätverksadaptern. Lite märkligt dock, då jag har en bärbar dator i samma rum som den stationära, och den har stabil uppkoppling.

Om jag inte vill flytta den stationära datorn, vilka lösningar finns för att ändå få en stabil trådlös uppkoppling?
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 10:28   #16695
Dezen
Sillmjölke
 
Dezens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 571
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Löste mitt lilla nätverksproblem! Jag provade koppla upp med hjälp av s.k. WSP-knapp, och efter ett par försök fungerade det!

Dock är uppkopplingen mycket instabil. Jag gissar att det beror på väggarna mellan router och nätverksadaptern. Lite märkligt dock, då jag har en bärbar dator i samma rum som den stationära, och den har stabil uppkoppling.

Om jag inte vill flytta den stationära datorn, vilka lösningar finns för att ändå få en stabil trådlös uppkoppling?
Denna
eller denna.

Har du dongeln i fronten eller baksidan på chassit?
Dezen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)