Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-08-12, 18:03   #16621
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Har du den med Touch ID? I så fall är det powerknappen. Håll den intryckt i några sekunder.
Japp, lyckades googla fram det. Tack iallafall!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 02:23   #16622
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Mitt wifi tappar kontakten med nån timmes mellanrum. Netflix i tvn stannar och man måste koppla upp sig mot routern pånytt.

Paddan tappar kontakten och man måste dra ur kontakten på routern och sätta i den igen, så funkar det i en timme igen. Jag har testat byta routern, men samma problem. Jag har en netgear för ca 30-40€.

Min anslutning är en adsl som ingår i vederlaget. Tror den är 10/5.

Hur ska jag diagnostisera problemet? Är det routern eller anslutningen det är fel på?
Om du tappar wifi:t hela tiden och det hjälper att koppla upp igen via wifi så är det ju mellan din enhet och routern som problemet ligger och inte själva anslutningen. Sedan kan det naturligtvis vara något med anslutningen som gör att din router får tok (typ någon form av skum trafik som gör att din lilla router får slut på minne osv). Jag hade nog provat att stoppa dit en router av annat märke för att se vad som händer.

Ev kanske också provat att lägga in en wifi spy på t.ex mobilen för att se om det kanske finns grannar som har väldigt starka wifi signaler på dina kanaler som stör ut din router (inte troligt men sådana appar är ju gratis).
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 15:57   #16623
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Mitt youtube konto avcheckar "aktiviteter på mina kommenterarer" av sig själv, ungefär en gång om dagen. Jag måste gå in och bocka på den hela tiden, nån som vet varför?

Jag backar inte i browsern (opera) när jag väl bockat i den, så det är inte så att det inte sparas. Den förblir ibockad nån dag, sen märker jag att jag inte får några notifikationer och då är den avbockad av sig själv igen.

Samma problem som dessa har

https://www.reddit.com/r/youtube/com...notifications/

https://productforums.google.com/for...be/M6zxkcdIlPw
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 16:29   #16624
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Mitt youtube konto avcheckar "aktiviteter på mina kommenterarer" av sig själv, ungefär en gång om dagen. Jag måste gå in och bocka på den hela tiden, nån som vet varför?

Jag backar inte i browsern (opera) när jag väl bockat i den, så det är inte så att det inte sparas. Den förblir ibockad nån dag, sen märker jag att jag inte får några notifikationer och då är den avbockad av sig själv igen.

Samma problem som dessa har

https://www.reddit.com/r/youtube/com...notifications/

https://productforums.google.com/for...be/M6zxkcdIlPw
Inställningen försvinner väl i molnet på något vis. De har ju miljontals servrar numera där din inställning skall synkas och då händer det väl att någon äldre inställning ser nyare ut pga något fel hos Google (det är ju en enorm infrastruktur).
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 05:58   #16625
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Börjar bli lite sugen på ett nytt grafikkort då mina 570gtx i SLI inte är top of the line längre. Jag har egentligen ingen anledning att uppgradera just nu men men

Vega 56, kommer det att flaskhalsas av min 2600K som för tillfället är oklockad?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 07:07   #16626
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Börjar bli lite sugen på ett nytt grafikkort då mina 570gtx i SLI inte är top of the line längre. Jag har egentligen ingen anledning att uppgradera just nu men men

Vega 56, kommer det att flaskhalsas av min 2600K som för tillfället är oklockad?
Beror på vilket spel, samt även delvis upplösning och hz. Men kort sagt ja, dock väldigt marginellt om man ska tro tester och the interwebs. Men samtidigt kan du byta mobo, cpu och RAM nästa år och se ett prestandalyft även i rena GPU-applikationer.

Sen kan man ju diskutera om Vega är värt att köpa eller ej. Kommer det komma andra kylare från de vanliga märkena, eller är det bara "founder's edition"-diton som gäller? Nån som vet? Jag hade t.ex. aldrig i livet köpt ett founder's edition GTX-kort tack vare en högljudd kylare.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 07:23   #16627
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
1070 och högre (och motsvarande på AMDs sida som jag inte har koll på) flaskas en aning i en del spel av en 2600K som inte är överklockad. Mycket i ett fåtal spel. Klockar man upp den i 4 Ghz eller mer så är så inte fallet längre.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 07:28   #16628
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Beror på vilket spel, samt även delvis upplösning och hz. Men kort sagt ja, dock väldigt marginellt om man ska tro tester och the interwebs. Men samtidigt kan du byta mobo, cpu och RAM nästa år och se ett prestandalyft även i rena GPU-applikationer.

Sen kan man ju diskutera om Vega är värt att köpa eller ej. Kommer det komma andra kylare från de vanliga märkena, eller är det bara "founder's edition"-diton som gäller? Nån som vet? Jag hade t.ex. aldrig i livet köpt ett founder's edition GTX-kort tack vare en högljudd kylare.
Jag är lite sugen att köpa ett med rejäl kylning. Men det här suget brukar numera aldrig leda till inköp(familjefar och allt!).

Läste Swecklockers test och det är en kompetent liten grej.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
1070 och högre (och motsvarande på AMDs sida som jag inte har koll på) flaskas en aning i en del spel av en 2600K som inte är överklockad. Mycket i ett fåtal spel. Klockar man upp den i 4 Ghz eller mer så är så inte fallet längre.
Dåså, 4ghz ska inte vara några problem att köra permanent om jag kommer ihåg rätt. Körde nog den i 4 i några månader när jag fick den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 07:37   #16629
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Jag har kört min 2700K i 4.2 sedan 2011. Sedan med Intel Extreme Tuning Utility kan jag dra upp den till 4.5 om det behövs i något spel. Det programmet kan ändra klockfrekvensen utan att man behöver starta om datorn och ändra i BIOS.

Sedan kör man ju inte i överklockad frekvens hela tiden. Den går bara upp dit när det behövs, under belastning. När jag inte gör något krävande går den ju ner till 1.6.

Sandy Bridge är Intels mest överklocksvänliga processorer genom tiderna. Dom allra flesta 2600K och 2700K klarar minst 4.3 - 4.4 utan att man behöver mixtra med volten. Min kan köra i 4.5 dygnet runt utan att jag behöver ändra spänningen, men normalt har jag inte gått över 4.2 för att förlänga livslängden på den och dom strömförsörjande komponenterna på moderkortet. Den klarar minst 4.7 på luft, men då blir det blåskärm om man inte drar upp volten också, och då alstras mer värme och det blir en massa meckande som jag inte haft någon nytta av.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 11:20   #16630
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Tänkte jag skulle köpa en Raspberry Pi som bootar från micro SD och slås då av följande: hur för man över grejer till ett sånt kort? Hittar inga "uttag" varken på stationära eller nån av de bärbara. Måste jag alltså köpa ännu en jävla adapter? Har aldrig använt SD eller micro SD i mitt liv, suck...
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 11:48   #16631
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
https://www.kjell.com/se/sortiment/d...sare-sd-p97060 t ex. Finns lite dyrare som klarar USB 3.0.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 13:40   #16632
wallemf
Registered User
 
wallemfs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 137
Halloj!

Tänkte köpa mig en ny gamingdator för ca 10.000:- i delar, jag bygger den själv.

Det jag tänkt lira är WoW/Diablo 3. Någon som har tips på vad jag ska lägga stålarna på?

Spontant tänker jag en i7 7700k, 16gb ram, ett 1060 gfx med 6 gb minne. Tankar?

Tack!
wallemf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 15:31   #16633
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av wallemf Visa inlägg
Halloj!

Tänkte köpa mig en ny gamingdator för ca 10.000:- i delar, jag bygger den själv.

Det jag tänkt lira är WoW/Diablo 3. Någon som har tips på vad jag ska lägga stålarna på?

Spontant tänker jag en i7 7700k, 16gb ram, ett 1060 gfx med 6 gb minne. Tankar?

Tack!
Hjälper min sambos lillebror som vill ha likvärdig, för ca 10 000 kr. Gjort denna men inte "klar", tänkte mest för att visa vad som kan tänkas finnas i för de pengarna. Några invändningar och tips om billigare sidor/komponenter men samma kvalitet uppskattas.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10624858/
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 16:11   #16634
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
https://www.kjell.com/se/sortiment/d...sare-sd-p97060 t ex. Finns lite dyrare som klarar USB 3.0.
Tack Grub!
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 17:44   #16635
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Hjälper min sambos lillebror som vill ha likvärdig, för ca 10 000 kr. Gjort denna men inte "klar", tänkte mest för att visa vad som kan tänkas finnas i för de pengarna. Några invändningar och tips om billigare sidor/komponenter men samma kvalitet uppskattas.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10624858/
K-processor men B-bräda är ju kanske inte opti, och K-processor med eventuell klockning och 212 evo-kylaren är inte heller någon hit. Men visst, prisskillnaden mellan K och icke K är marginell om ens det idag, så det vore dumt att inte välja den. Och grabben kan ju uppgradera kylaren i framtiden. Men då vill han ha Z, X eller H-moderkort för att kunna dra nytta av processorns upplåsta multipel.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)