Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-08, 10:46   #20146
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Din länk fungerar inte.
Men att dömma av rubriken så låter det inte orimligt med tanke på Grand Cherokee som först kom i SRT utförande med 425 hästar 6.2liters Hemin och sedermera Trackhawk varianten med 717hästar Hellcat motorn.
Ledsen, detta var vad jag fann:

http://autoweek.com/article/rumormil...turbocharged-4

Jag är lite skeptisk. Jeep är ju inte bara en bil. Det är lite av en ikon.

Jag har haft fel förut dock...
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-08, 11:47   #20147
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Dodge Challenger tycker jag är den mest lyckade retro-tolkningen av de amerikanska muskelbilarna, älskar designen! Och Hellcat-versionen med 700+ hästar... så jävla ball!
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-08, 11:55   #20148
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Aldrig sett en Hellcat få fäste i org.utförande på något underlag.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-08, 13:25   #20149
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Känner igen det där jag köpte en golf 6 med sportchassi av en slump. När jag åker med nån kompis så blir jag på helspänn och spjärnar emot i passagerarsätet när vi kör ner i nåt litet hål men det känns ju ingenting
hahaha exakt... man brukar se vem som har sportchassi och lite för klent med gummi när man ser att bilen zickzackar mellan gatbrunnar

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Akta så det inte spårar ur fullständigt,risken finns att du helt plötsligt finner dig själv bakom ratten på en cheva caprice eller någon annan liknande fullsize bil från andra sidan Atlanten och bara flyter fram på vägen i fullständig avslapning i en härlig helsoffa
Hahaha, frestande
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-08, 13:27   #20150
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Kanske en 535d eller i kan vara något.
Jag har dock en fråga, vem väljer beige klädsel?
Jag tyckte faktiskt om den klädseln i min gamla 330. Den gråa klädseln tycker jag känns lite tråkigare. Tror det kan bli beige i nästa kärra om jag inte väljer röd klädsel. Ofantligt trött på svart och mörk klädsel då minsta lilla damm och smuts syns direkt, samt att det alltid är så sablarns otäckt att sätta sig i shorts och linne mot svart skinnklädsel en varm sommardag.

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 07:54   #20151
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Jag tycker den är ur-läcker! Var inne på att köpa en men det blev en mer praktisk E350cdi kombi, vilket är i princip samma bil fast mer praktisk kaross. Fast nu har jag för första gången på väldigt länge kommit till ett läge i mitt liv där jag tror att jag klarar mig utan en kombi. Så nästa bil blir en S-klass!
Fast det är det inte imho... båda mina päron har varsin sån och CLS:en var mer S-klass än E-klass. E-klassen är fortfarande en otroligt bekväm bil dock, och finns med på listan över möjliga uppgraderingar
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 08:42   #20152
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Dodge Challenger tycker jag är den mest lyckade retro-tolkningen av de amerikanska muskelbilarna, älskar designen! Och Hellcat-versionen med 700+ hästar... så jävla ball!
Instämmer till fullo. Ser dem varje dag - de kör dem in på höstarna och vintern med för den delen om vädret är OK.

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Aldrig sett en Hellcat få fäste i org.utförande på något underlag.
Vet i faan om det är bra eller dåligt
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 08:43   #20153
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Någon hade för mycket pengar

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 13:52   #20154
Thornblom
Försent nu då.. =(
 
Thornbloms avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Skogen
Inlägg: 1 324
Någon som har erfarenhet av W204 C-klass?
Börjar bli dags att byta upp daily drivern och har initialt kollat på E91 320. Upptäckte nyss att W204 C180 (2008-2009 modellen) har kommit ner i pris till nästan samma som en E91 320, och jag kan inte hjälpa att jag tycker dessa är finare än en 320. Tror ni att det är någon större skillnad på ägandekostander kring dessa? Bensinförbrukningen ser riktigt bra ut på Mercan, men jag oroar mig för elfel osv.
Thornblom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 14:09   #20155
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Thornblom Visa inlägg
Någon som har erfarenhet av W204 C-klass?
Börjar bli dags att byta upp daily drivern och har initialt kollat på E91 320. Upptäckte nyss att W204 C180 (2008-2009 modellen) har kommit ner i pris till nästan samma som en E91 320, och jag kan inte hjälpa att jag tycker dessa är finare än en 320. Tror ni att det är någon större skillnad på ägandekostander kring dessa? Bensinförbrukningen ser riktigt bra ut på Mercan, men jag oroar mig för elfel osv.
Mercedes hade ju en riktig kvalitets-svacka runt ca år 2000. Började med W210 E-klass som hade allvarliga rost- och elektronikproblem (drabbades själv tyvärr). Även W203 C-klass hade mycket problem men i och med W204-modellen verkar man ha fått ordning på kvalitén igen. Motorn i 350 (bensin V6:an) har ett alvarligt konstruktionsfel (nåt lager till balansaxeln eller liknande) som kan leda till motorras, men den motorn är rätt ovanlig.

Service är dyrt på auktoriserad MB-verkstad! Mekar du själv eller går till en bra mindre mek kan man komma relativt billigt undan med service och reperationer, speciellt om man köper reservdelarna direkt från Tyskland.

Ett tips är att undvika bilar med stora hjul och AMG-spec. Vanlig kombination även på bilar med mindre motorer. Visst är det snyggt, men förstör den annars så fina komforten. Helt miffo tycker jag med stenhård stora stötiga hjul och stenhård fjädring i en ganska motorsvag familjebil.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 15:11   #20156
Thornblom
Försent nu då.. =(
 
Thornbloms avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Skogen
Inlägg: 1 324
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Mercedes hade ju en riktig kvalitets-svacka runt ca år 2000. Började med W210 E-klass som hade allvarliga rost- och elektronikproblem (drabbades själv tyvärr). Även W203 C-klass hade mycket problem men i och med W204-modellen verkar man ha fått ordning på kvalitén igen. Motorn i 350 (bensin V6:an) har ett alvarligt konstruktionsfel (nåt lager till balansaxeln eller liknande) som kan leda till motorras, men den motorn är rätt ovanlig.

Service är dyrt på auktoriserad MB-verkstad! Mekar du själv eller går till en bra mindre mek kan man komma relativt billigt undan med service och reperationer, speciellt om man köper reservdelarna direkt från Tyskland.

Ett tips är att undvika bilar med stora hjul och AMG-spec. Vanlig kombination även på bilar med mindre motorer. Visst är det snyggt, men förstör den annars så fina komforten. Helt miffo tycker jag med stenhård stora stötiga hjul och stenhård fjädring i en ganska motorsvag familjebil.
Okej. Jag skruvar själv, så servicekostnader går att hålla ganska lågt så länge bilen har normal slitage och håller som den skall i övrigt. Min magkänsla säger mig ändå att en 320 kommer vara bättre ekonomiskt sett till framtiden, men jag jag kanske har fel?
Thornblom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 15:51   #20157
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Om du inte har otur och råkar ut för dyra reperationer brde inte skilja mycket ekonomiskt mellan C-klass och 3-serie samma ålder och prisklass. Smaksak, välj den du gillar bäst.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 16:08   #20158
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Dodge Challenger tycker jag är den mest lyckade retro-tolkningen av de amerikanska muskelbilarna, älskar designen! Och Hellcat-versionen med 700+ hästar... så jävla ball!
Då ska du se uppföljaren, Demon.
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 16:12   #20159
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Dodge Challenger tycker jag är den mest lyckade retro-tolkningen av de amerikanska muskelbilarna, älskar designen! Och Hellcat-versionen med 700+ hästar... så jävla ball!
[IMG]https://i.ytimg.com/vi/Vr3Q_JwaHqE/maxresdefault.jpg[IMG]
Nya amerikanska muskelbilar ser så otroligt plastiga ut. Som stora leksaksbilar.
MasterChief är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 16:13   #20160
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av dream_theater_ Visa inlägg
Då ska du se uppföljaren, Demon.
Oj den hade jag missat!
Verkar ju ännu grymmare!
http://teknikensvarld.se/dodge-chall...-snabb-466303/

Men lite "fusk" att den har skicka och saknar passagerarstol...

Senast redigerad av Jocke67 den 2017-10-09 klockan 16:15.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)