Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-16, 11:07   #586
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jaha okej, då har du erfarenhet sen tidigare. Har du bara plockat varor på kolonial? Det verkar mycket enformigt. Jag är på en färskavdelning och tycker det är roligt med variationen som finns där. Gillar mest att vara i delidisken och tillverka smörgåstårtor, räkmackor och sånt, samt att serva kunder. Gött att provsmaka goda grejer också. Härliga dofter och smaker. Så lagom doser kreativitet och kundbemötande. Sen plockar jag varor också men aldrig hela dagarna. Det brukar bara vara ett par timmar. Då är det dock bara skönt att få röra på sig efter att man stått och jobbat med knivar och slevar.


en butik så testade jag alla avdelningarna, men både här o sist var jag bara på kolonial. Undviker helst varor med datum så det blir enklare att fylla på :P

tycker mejeri var en av dom bättre avdelningar. särskilt när det inte är superkallt och man klarar sig i en tröja o inte behöver en fet jacka
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 22:04   #587
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
16/2

Böj

140x2(x2)@9
130x2(x4)@7-7.5

Tänkte göra lite 2or runt 80%. Kändes att 170 böjen fort satte i från 3 dagar innan. Hade spegel denna gång o såg att jag fortf pressar snett.

Jag tror jag vet vrf stången ligger snett. eftersom jag har gymväskan över just vänstra axeln och den väger en jävla massa o ibland står man ett tag eller promenerar säkert upp till 20-30min per dag med den tyngden. kanske ska försöka ha den på andra axeln? fast då känns det så jävla off xD

Börjar bli mer o mer sugen på highbar only.

ska försöka öka vikterna lite över några veckor framöver för 2or här o hålla dom snygga. lite rsr-tänk typ :P

Bänk

90x2
95x2(x5)@6.5-7

Här gick 2or på 80% väldigt lätt. kanske återhämtar mig lättare i bänken. inte så konstigt. Lyckades hålla tekniken väldigt bra. inget som lossna från bänken eller som åkte snett :P

RDL 4x8
Sitt Tri Ext 4 set

var inte sugen alls på att träna. Får se ifall jag hamnar nånstans bra inom ett par veckor. annars blir det tillbaks till någon form av grundning. typ sheiko
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2018-02-16 klockan 22:06.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 23:05   #588
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg


en butik så testade jag alla avdelningarna, men både här o sist var jag bara på kolonial. Undviker helst varor med datum så det blir enklare att fylla på :P

tycker mejeri var en av dom bättre avdelningar. särskilt när det inte är superkallt och man klarar sig i en tröja o inte behöver en fet jacka
Mjo, enklare blir det ju, men också mer monotont. Blir det för enformigt går jag bara och kollar på klockan. Därför jag föredrar att byta uppgifter under dagen.

En anledning till att jag trivs bra i butiken är just att det är svalt och skönt att jobba. Tillbringar en hel del tid i olika kylar och det passar mig för när jag jobbade som brevbärare för tio år sen blev jag så jävla överhettad och dyngsur av svett. Mådde inte bra av det.

Jag har bara varit på färsk så har ingen koll på mejeri, men det skulle nog också funka eftersom man står mycket i kylen och jobbar. Däremot brödet är ingen favorit att köra för då måste man hämta allt ur frysen hela tiden. Dels svinkallt och dessutom blir glasögonen immiga varje gång jag går ut därifrån. Men jag behöver ytterst sällan hjälpa till där.

En rolig grej med korta datum är att det blir lite detektivkänsla ibland när man hittar varor som legat kvar alldeles för länge. Pålägg som gått ut för flera månader sen o.s.v. och som ingen upptäckt. Mitt PB är en åtta månader gammal ost.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 23:54   #589
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Mjo, enklare blir det ju, men också mer monotont. Blir det för enformigt går jag bara och kollar på klockan. Därför jag föredrar att byta uppgifter under dagen.

En anledning till att jag trivs bra i butiken är just att det är svalt och skönt att jobba. Tillbringar en hel del tid i olika kylar och det passar mig för när jag jobbade som brevbärare för tio år sen blev jag så jävla överhettad och dyngsur av svett. Mådde inte bra av det.

Jag har bara varit på färsk så har ingen koll på mejeri, men det skulle nog också funka eftersom man står mycket i kylen och jobbar. Däremot brödet är ingen favorit att köra för då måste man hämta allt ur frysen hela tiden. Dels svinkallt och dessutom blir glasögonen immiga varje gång jag går ut därifrån. Men jag behöver ytterst sällan hjälpa till där.

En rolig grej med korta datum är att det blir lite detektivkänsla ibland när man hittar varor som legat kvar alldeles för länge. Pålägg som gått ut för flera månader sen o.s.v. och som ingen upptäckt. Mitt PB är en åtta månader gammal ost.
Något som sög dase när jag jobbade ett kort tag på mathem.se var när man skulle åka runt med vagnen i kylskåpet varje jävla varv man gjorde. på med jackan av med jackan. Det sög något oerhört

det värsta är ju ifall det redan finns varor 60-70% in så måste man börja plocka ut varor för att lägga i dom gamla för det inte finns någon bra vinkel. ibland trycker jag bara på ifall dom har 1 års datum framåt. jag tänker mig att någon upptäcker det sen på den årliga inventeringen :P

Hur länge har du arbetat nu? Jag får väl se hur man kommer känna sen. särskilt när man(om) får anställning. 4 timmar praktik 3 ggr i veckan är ju ingenting :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-17, 21:29   #590
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
17/2

FU-Bänk

80x7
82.5x7
85x7@8

Detta var mycket lättare än förväntat. hade nog kunnat fixa 3x7 på 85 o då hade det varit pb. i FU-bänken går det aldrig dåligt. ett mål detta block är att ja ska kunna göra någon rep på 100 i FU. Undrar fortf ifall med benen utsträckta fortf gäller 12.5kgs skillnaden mot brygga

Sumo

160x2
170x2(x5)@7.5

tungt. känns förjävligt. inte konstigt då jag försökte dra 220 3 dagar innan det xD. har iaf fått igång rullande av "bollen" o nu kan det bara bli bättre

Omvända Flies(maskin) 4x12
Sidolyft(maskin) 4x12

körde lite axlar på denna dag. passet var över på typ 1h 10 min så kan lika gärna lägga över lite assistans här så slipper ryggdagen bli så lång. var väl meningen att ja skulle köra militärpress också men glömde bort det. får väl ta o göra d i helgen istället efter massa tunga mark o tunga fubänk, inte supersugen på d XD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-17, 21:39   #591
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Något som sög dase när jag jobbade ett kort tag på mathem.se var när man skulle åka runt med vagnen i kylskåpet varje jävla varv man gjorde. på med jackan av med jackan. Det sög något oerhört

det värsta är ju ifall det redan finns varor 60-70% in så måste man börja plocka ut varor för att lägga i dom gamla för det inte finns någon bra vinkel. ibland trycker jag bara på ifall dom har 1 års datum framåt. jag tänker mig att någon upptäcker det sen på den årliga inventeringen :P

Hur länge har du arbetat nu? Jag får väl se hur man kommer känna sen. särskilt när man(om) får anställning. 4 timmar praktik 3 ggr i veckan är ju ingenting :P
Ja det kan verkligen vara drygt att behöva plocka ut innan man fyller på. Är det alldeles för mycket kvar så är det ju bara hoppa över och ta med skiten tillbaka som rest.

Har jobbat ett år ganska exakt nu. Först hade jag också bara praktik med 3 gånger 4 timmar i veckan som du ska köra nu. Ökade det successivt och varit anställd ett halvår nu ungefär.

Bara känna efter helt enkelt. Blir en till omställning när man går från praktik till anställning såklart. Men det fixar du med dina 500+ i totalen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-17, 22:27   #592
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Ja det kan verkligen vara drygt att behöva plocka ut innan man fyller på. Är det alldeles för mycket kvar så är det ju bara hoppa över och ta med skiten tillbaka som rest.

Har jobbat ett år ganska exakt nu. Först hade jag också bara praktik med 3 gånger 4 timmar i veckan som du ska köra nu. Ökade det successivt och varit anställd ett halvår nu ungefär.

Bara känna efter helt enkelt. Blir en till omställning när man går från praktik till anställning såklart. Men det fixar du med dina 500+ i totalen.
har en vän i samma butik som fick anställning efter bara ett par dagar. tror inte ja kommer ha samma tur där XD han sitter iofs bara i kassa o det brukar vara lite mer populärt bland cheferna :P

tror tjänsten var för 50%. vad det nu än betyder för butiksarbete. snackar man 4h 5 ggr/v eller kanske 2-3st 8h pass per vecka.

undrar också ifall det blir ännu lättare att stå ut när man vet att man faktiskt får betalt. alltså för dom mindre bra dagarna. för såna kommer någon gång förr eller senare :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 12:09   #593
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
19/2

Chins

+3x8, 8, 7, 6

Pendlayrodd

65x8(x4)

Stångcurl 4x10

morgonträning igen. nästan inget illamående alls denna gång. ser inte fram emot när jag faktiskt ska köra tung träning på morgonen. får se ifall jag fixar det xD

skönt med en hel del lägre volym. vet inte hur jag skulle klara mina vanliga pass innan deloaden såhär på morgonen. det är bara en fråga om tid innan ja kör 1 rygg övning på 3 set o går hem XD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2018-02-19 klockan 12:12.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 21:29   #594
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
20/2

Böj

140x4(x4)@8.5

Hade planerat att gå för 4or på 145 o då var det ändå lite snällt. kände på uppvärmningen att jag inte skulle fixa det. Detta var ändå lite halvsegt.

kände att jag började böja snett igen. nära att slå i stoppen på ena sidan. satte bältet lite högre upp så verkar problemet försvinna. kanske har bättre buktryck då? kändes iaf säkrare.

Bänk

102.5x3(x2)@9.5
95x4@9 - ???
95x4@7.5 - ??? tror jag fixade bryggan här lite. hade inte foamrollat innan då det inte fanns på det gymmet. iaf en som är hård

vafan hände här. 2orna på 95 var ju pisslätt någon dag tidigare. Såg att jag gått ner från 91,9-90,4 på 3 dagar det kanske påverkar. Körde 1h badminton i söndags, sen i måndags jobb 4h + löpbandintervaller. verkar som ja kommer behöva anpassa maten lite nu när man börjar jobba.

Lårcurl 4x10 + 1x10
Rep ext 4x15 + 1x15

imorrn ska ja köra tunga sumo kl 9 på morgonen. AAAAAAAAAAAH
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2018-02-20 klockan 21:31.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 12:30   #595
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
21/2

Sumo

170x4@7
175x4@7.5
180x4(x2)@7.5-8

kändes riktigt segt på uppvärmningen men arbetsseten blev riktigt bra. Startade med höften lite högre upp. Fick lite problem med greppet på slutet. glömde att rengöra stången så magnesiumet sugs in i stången pga smutsen.

FU-Bänk

80x5
90x5(x2)@7
95x5@9

80 & 90 var skitlätt så försökte höja lite men det straffa sig direkt . jag undrar ifall jag är mer återhämtad på dagen efter jag bänkat. ifall ja gör 5or lätt på 90 borde ja kunna göra 5or på 100 i vanlig bänk o d var jag inte i närheten av igår xD

Sidolyft(kabel) 4x15
Omvända Flies(Hantel) 3x15
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 12:10   #596
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
22/2

Chins

+14x5(x4)

Pendlayrodd 80x5(x4)
Sned Hantelcurl 10x10, 10, 8, 8

lyckades ta mig iväg men fick brottas lite med psyket på morgonen xD. Första gången jag ska jobba 2 dagar på raken. Får se sen i framtiden hur ja ska fixa flera dagar på raken. Försöker vänja mig lite i taget :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 21:07   #597
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
23/2

Böj

145x2@7.5-8
135x2(x5)@6.5-7

Gick upp till halvtung 2a o det gick riktigt bra. backoffen var riktigt lätta också kanske något rep pressa jag snett men slog inte i stoppen. Tror det har en del med buktrycket att göra. ska se också ifall jag kan försöka vinkla kroppen lite så jag slipper pressa snett

Bänk

100x2
105x2@7.5-8
100x2(x4)@7-7.5

körde på en fast bänkställning. bänken är lite låg så man har nästan rumplyft automatiskt med bryggan. Annars riktigt bra jmf med 2or på 95 förra gången.

Sitt Tri Ext 4x12
Lårcurl 4x12
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 21:25   #598
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
25/2

FU-Bänk

90x7@8.5-9
85x7(x2)@7.5

Ville testa en tyngre 7a. Jag tror att med pass kanske jag hade fixat en 10 på kv i FU. det är väl en liten milstolpe. Fan vrf börjar jag bli så duktig på FU-bänk medans varje vanliga bänk segar lite nu(får se på tisdag ifall jag faktiskt får någon kompensation)

Sumo

180x2
190x2@8.5
180x2(x4)@7-7.5

första setet var riktigt lätt, testade en tyngre 2a men den var ok inte mer. backoff var riktigt bra. Känns bra nu(inb4 jinx) xD

Militärpress

50x5
52x5
55x7@9-9.5

kom ihåg pressen denna gång. ganska bra pressat. inte tappat något alls typ

Sidolyft(maskin) 4x12
Omvända Flies(maskin) 4x12
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 12:29   #599
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
26/2

Chins

+3x8, 8, 8, 5

Pendlayrodd

70x7(x4)

Stångcurl 4x8

1h pass inkl 25 min på löpbandet. tränar typ väldigt lite nu. skönt att ha lite lågvolymperioder
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-27, 22:03   #600
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
27/2

Böj

145x4@9
145x2@9
130x4(x2)@8-8.5

kände redan på första setet att det skulle bli för tungt. blev backoffset. insett att denna dag alltid kommer vara skit för resten av toppningen. pressade inte snett för en gång skull men kändes förjävligt att lowbara öht xD

Bänk

105x4@9-9.5
100x4(x3)@8-8.5

riktigt tungt på uppvärmningen o svårt att få till en ordentligt brygga. kanske pga den mjuka foamrollern gymmet har. en 4a på 105 är bättre än 3 på 102 veckan innan så kanske inte ska oroa mig så mkt även ifall det kändes total skit o jag hade hoppats på att göra 4or på 105an denna vecka xD

Lårcurl 4x12
Triceps(rep) 4x12

vägde 89,7 fast jag ätit lite mer än vanligt. jävla butiksjobb!! xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)