Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-02-10, 16:19   #526
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Trist Nåja det är bara att följa rehab och kötta på.
Klätterverket har tydligen lagt till "Klättra ner leder" på sina väggar nu har jag hört förresten. Bra grejer.
Japp! Idag var jag dock på klättertävling och tog 8 svarta och en vit. Inte enligt sjukgymnastens rekommendationer kanske men kul var det, och knät känns inte så farligt. Får se hur det känns när jag vaknar imorrn!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-10, 16:51   #527
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Vad är journalförande utan bilder. Dagens sista toppgrepp med liten åskådarskara
Bifogade bilder
Filtyp: jpg FB_IMG_1518277836147.jpg (99.9 KB, 4 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-12, 22:46   #528
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Armhävningar
25
28
30
Kommentar: Riktigt bra form, sämre antal

Pullups
6
5
4
5
4
Kommentar: Körde pullups i en ordentlig stång på klättertävlingen i lördags och då kunde jag göra 10! Misstänkt att den horribla ställningen som finns här på skolan haft med mitt låga antal chins att göra, väldigt skönt att få det bekräftat. Också skönt att se att träningen haft resultat, i somras var mitt bästa 7 eller 8.

Gymnastik 2h
Kommentar: Riktigt hårt pass idag men börjar känna hur kroppen anpassar sig mer och mer, formen kryper sig på. De här träningarna är verkligen guld värda och magrutorna är inom räckhåll. Idag var teknikpasset centrerat kring frivolter med hopp från trampets och satsbräda. Satsbrädorna gav tydliga känningar i det skadade knät så strök dom och ersatte med kullerbyttor istället för att öva på formen till volterna istället för armdraget. Fyspasset var överjävligt som vanligt med fokus på core och kondition. Tror alla var ganska spyfärdiga i slutändan.

Knät ömmar men känns stabilt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 18:02   #529
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag har jag känt att gymnastik igår var dumt för knät, men inget större bakslag. Känns ändå bättre än vad det gjorde för fyra dagar sen.

Armhävningar
25
28
24
Kommentar: Kände mig svag idag. Tror jag börjar bli sjuk

Pullups
3x3 normala
3x3 smala
3x3 breda
Kommentar: Glömde bort att det inte var onsdag idag så jag körde fel pass Kör tisdagspasset imorgon istället.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 13:35   #530
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Armhävningar
20
20
20

Core
Plankan under de lugna delarna av Yolanda be Cool's We no Speak Americano, under de hetsiga delarna ett alternerande mellan sågen och pendeln (alltså plankan fast en rörelse av höfterna framåt å bakår respektive i sidledsrotation).

Pullups
1
2
3
4
5
4

Brottning 30min

Känner mig definitivt väldigt svag och dan i kroppen, bitvis nästan lite febrig, så det var kanske dumt med brottningen men jag drogs med i den nästan ofrivilligt Just nu känns det bara skönt att ha svettats lite.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 08:31   #531
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Igår

Armhävningar
20
28
33
Kändes bättre idag!

Pullups
3
3
3
3
3
3
3
Kändes sämre idag

Yoga 1,5h
Fokus på långa, statiska positioner för ben, balans och andning, samt lite core.

Klättring 2h

Började skitdåligt, kunde inte ens repetera vissa av de lättare svarta i hallen som jag redan gjort. Gick runt och var på dåligt humör tills det lossnade och nu har jag nästan klarat ett vitt problem. Dålig känsla i kroppen genom hela passet dock, allt gjorde ont.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 08:08   #532
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
I fredags den 16e blev det ingen träning utöver armhävningar pga tidsbrist, bilade till sthlm. Igår lördag:

Pullups
3
3
3
3
3

Klättring 1.5h

Nu ska jag jobba som fan och försöka klättra så mkt jag hinner i en vecka. Kmr vara så jävla skönt att komma tillbaks till Öland
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 13:18   #533
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hah vilken klätterorgie på bilden.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 21:24   #534
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättrade i söndags. Gick asdåligt, började gå lite bättre mot slutet men var tvungen att springa iväg till jobbet. Slog upp smalbenet ordentligt. På måndagen vaknade jag med halsont. Nåja tänkte ja, det var ändå vilodag, och körde hårt på jobbet - kom hem med feber. Låg helsänkt hela dagen igår tisdag och idag jobbade jag igen. Drog till klätterverket och körde lite trots att jag fortfarande är stenförkyld, just nu känns det som att det varken hjälpte eller stjälpte. Hittat ledklättringspartner tills på fredag, hoppas på att vara frisk då.

Skitvecka, hatar att vara sjuk.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hah vilken klätterorgie på bilden.
Som det ska vara
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 20:15   #535
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Inte riktigt frisk än men frisk nog!

Styrketräning till uppvärmning 30 min

Klättring med den innersta kretsen 3h
Tog några svarta boulders innan jag stötte på en instruktör jag är bekant med som ville topprepa. Han blev min väg in. Att sitta i skräddarställning på golvet, dela på en kopp sydamerikanskt te och dela berättelser om äventyr är en pointe. Skämde ut mig på en 6c+ med dålig läsning men upprättade min heder i ett 6chörn som flöt som vatten. Nickningar och knogar när jag lämnade lokalen, fin känsla. Ledklättringspartnern ställde in men detta var bättre. Har en ekande känsla i kroppen, fryser mkt och vet inte om jag är sjuk eller hungrig.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 23:49   #536
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
50minuter på klätterverket innan stängning, väldigt lite klättring och helt okej med fingerträning
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-01, 23:07   #537
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Tränar men orkar inte skriva kära vänner, just nu upptas all tid som inte går till skola eller träning av uppvaktning.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-04, 19:29   #538
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Tjena bloggen,

Håller igång helt okej med gymnastik på måndagar, yoga på torsdagar och klättring 2-3ggr i veckan. Inte hunnit skriva eftersom all fokus legat på filmskapandet;

Den 16e april åker jag och en kollega till Spanien med Said Belhaj, mannen jag citerat i min signatur, och gör en ganska flummig film om vad klättring och musik betyder för honom ur ett spirituellt perspektiv.

Den tid jag inte lägger på att filma kommer jag själv klättra så mycket jag kan, ett oerhört privilegium att få åka på en sån resa med en av världens bästa klättrare. Så all tid går till förberedelser, dels förproduktion av filmen med pitchning och utrustningsköp och budgetplanerande med summor över 100 000 och projektbeskrivningar osv. Dels fysisk och mental förberedelse för att ge mig ut på en klätterresa i de spanska bergen när jag inte har så mkt erfarenhet av utomhusklättring, om man inte räknar bouldring kan jag räkna antalet gånger jag varit ute på mina två händer. Nu ska jag inte bara klättra i sällskap av världsstjärnor, jag ska dessutom vara med dom uppe på väggen och filma

Mycket spännande och om allt går bra blir detta en rivstart på min filmarkarriär och en milstolpe för mitt klättrande. Ser fram emot allt jag kommer få lära mig, men förutom den här post-påskveckan som är lite lugnare kommer jag nog inte ha tid att hänga här på kolo och föra journal innan försommaren har anlänt med råge. Tur att jag fått en fitbit av mamma!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 12:07   #539
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blev lite utebouldring igår, fick med mig ett litet gäng padawans som blev helt frälsta. Mestadels gjorde vi lätta highballs med fokus på att träna psyket men avslutade dagen med lite tunga överhängsproblem. Superskoj att bouldra på öländsk kalksten, go blandning av slopers, crimps o pockets, kanske lite väl smulig konsistens här och var så passarna fick passa sig så att säga
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 30530755_10216093704366460_8186693585890967552_o.jpg (137.8 KB, 4 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 20:35   #540
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Det där ser skoj ut
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)