Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-02-17, 22:40   #1306
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
IMORGON ÄR DET TÄVLING! Nervöööst.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Haha, den verkliga världen är ofta närmare än man tror! (för nära?)

Haha nej, det ena är ju mycket roligare än det andra och jag är i alla fall någorlunda bra på det ena. Du ska inte skrota skroftlyftandet och sadla om till att lyfta motsträviga människor istället?

Haha, det blir du säkert, och så lite så! Jag tänkte skriva nåt om att du inte ska fuska på fysen när tränaren tittar bort - men insåg att jag gör detsamma..

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Nädå, tror det är bra att jag någonstans vet att risken för avslöjande finns så jag kan lägga band på mig och inte fläka ut mig alltför mycket. Har ju behandlat min träningsjournal ganska mycket som dagbok, men med viss censur.

Haha skrota skrot. Tvek på den, är handlöst förälskad i skivstänger och risken finns att MMA är ännu en av mina träningsflingar. Men ska härda ut, och det är ju fint med en sport där det är ett plus med långa armar. Dom jag lyft hittills har varit oväntat medgörliga. Men det lär ju vända snart.

Hur bra är du? Har verkligen dålig koll på namn inom sporten.

Hah! Men intalar mig att jag har frikort att fuska på fysen eftersom jag kör hos er på mina vilodagar. Vilat en vecka från våldet men är taggad på att återvända nu!

Tycker för övrigt att fysen skiljer sig rätt mycket åt. Va nåt pass där jag verkligen dog efteråt och mina vader va mos, och andra gånger har det känts typ som en rask promenad.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Wrong.
Hm, du tror det? Varför vill då 90 % av alla män träna med mig? Är dom verkligen så okreativa?

Just det. Råkade bli en bänkdejt ändå. Han var ödmjuk och lättlärd, sen bjöd han på lunch och skjutsade hem mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
En kompis köpte ringar och satte upp i en dörrpost hemma och lärde sig köra strikta muscleups från/i L-sit. Det är ju ett sätt att komma runt takhöjd och brist på utrustning, men känns enklare att börja med lite ostrika muscleups där man kan använda benen först :P
Ambitiöst! Vill inte börja skruva i min nya lägenhet så skippar nog. Plus låter fett svårt.
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 04:26   #1307
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Natten innan varje tävling ska man ligga sömnlös några timmar. Det är tradition!
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 04:41   #1308
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
En snäll och säker tävling imorgon!
Krav, för din skull:
112,5 i andra böjen
70 i första bänken om det känns bra
Det som krävs för kval i marken

Har du bra flyt är följande serie möjlig:
117,5-75-167,5
Total: 360
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 11:23   #1309
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg
IMORGON ÄR DET TÄVLING! Nervöööst.


Nädå, tror det är bra att jag någonstans vet att risken för avslöjande finns så jag kan lägga band på mig och inte fläka ut mig alltför mycket. Har ju behandlat min träningsjournal ganska mycket som dagbok, men med viss censur.

Haha skrota skrot. Tvek på den, är handlöst förälskad i skivstänger och risken finns att MMA är ännu en av mina träningsflingar. Men ska härda ut, och det är ju fint med en sport där det är ett plus med långa armar. Dom jag lyft hittills har varit oväntat medgörliga. Men det lär ju vända snart.

Hur bra är du? Har verkligen dålig koll på namn inom sporten.

Hah! Men intalar mig att jag har frikort att fuska på fysen eftersom jag kör hos er på mina vilodagar. Vilat en vecka från våldet men är taggad på att återvända nu!

Tycker för övrigt att fysen skiljer sig rätt mycket åt. Va nåt pass där jag verkligen dog efteråt och mina vader va mos, och andra gånger har det känts typ som en rask promenad.
Så är det ju, en är ju ändå van vid att internet fungerar så och är en stor del av mångas liv. Att fläka ut sig är ju bara kul, till en viss gräns. Men jag tycker att lite öppenhet oftast är mer positivt än negativt.

Haha jag förstår. Skönt med handlös förälskelse ändå, ingen tvekan om vad en ska göra/prioritera då ju. Vi får väl se om du fastnar eller om det blir en kortvarig fling. Det finns ju så mycket att lära sig, man kan fortsätta utvecklas i all oändlighet.

Nej jag är en glad amatör som hållit på ett tag. Har rätt bra koll och många inom den världen som hållit på ett tag vet väl vem jag är, men inte någon kändis...

Haha, jag kan köpa resonemanget om man sköter sin fys utanför klubben. Även cardio Kul att du är taggad på att återvända, ses vi imorgon och/eller tisdag?

Japp, det är lite olika fokus på passen och olika tränare som ser på fys olika. Det är som sagt en bred och omväxlande sport så man har nytta av väldigt olika sorters fys.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 11:32   #1310
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Och btw, break a leg på tävlingen!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 15:39   #1311
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Tävlingsrapport

Hej och hå! Gjort min bästa tävling någonsin. Snäll diet, laddade upp med grekiskt bröllop dagen innan tävling och tillät mig att dricka ett halvt glas vatten på kvällen. Pigg på morgonen och va lätt, så åt ett halvt paket halloumi. Vägde sedan in på 61,8.

Böj: 107,5-112,5-117,5
Bänk: 67,5-70-72,5
Mark: 155 (SM-kval!)-162,5-167,5 (bom)

Totalen blev 352,5 kg, vilket är 7,5 kg över kvalgränsen. NÖJD! Men sur äver att jag inte fick upp 167,5. Jag är ju starkare på träningar och böjen går framåt, så fattar ej. UGH. Tror jag hade klarat 120 i böj och 75 i bänk.

Den här veckan kör jag tre pass för att bli lite varm i kläderna, sen börjar grundträningen inför SM med min nya coach. Känns lite jobbigt att lämna över kontrollen men vet ju att han är kunnig och bra.
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 15:47   #1312
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Böj 117,5


Bänk 72,5 kg


Mark 162,5 kg
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 20:29   #1313
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Grymt jobbat!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 16:47   #1314
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
När man betalar en förmögenhet för program och ändå inte följer det. Jaja.

Knäböj
70 x 5 x 10

Bänkpress (paus på första)
42,5 x 2 x 10
47,5 x 10
42,5 x 2 x 10

Rakmark
90 x 3 x 7
97,5 x 2 x 7

Latsdrag
Lalleri
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 20:53   #1315
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Igår:
Lyfte 1 timme och 40 minuter. Sen MMA i 90 minuter direkt efter det. Mest tekniskt pass, det va skönt.

Böj (2 sek paus)
60 x 5 (vanlig)
70 x 4 (vanlig)
77,5 x 2 x 5
85 x 2 x 5
77,5 x 2 x 5

Bänk (skulle va 2 sek mjuk paus fuck)
52,5 x 7 x 4

K-swing efter MMA:n som substitut gör goodmorningsen jag inte hann med
10 x 10
14 x 2 x 20

Min nya coach tycker min böj ser bajsig ut

Löfte: sköt varenda jävla SL-pass nu vafan. Disciplin. Och drick upp alla dom där kilona proteinpulver i skafferiet.
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 11:55   #1316
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Hej dagbok.

Varit så låg efter SM-kvalet. Antiklimax, liksom JAHA vad ska jag göra nu? Motivationen i botten. Ny coach, nya tunga övningar som prickar in alla mina svagheter. Ville nästan gråta i måndags när jag körde. Min böj har blivit grund också. Igår var första gången på tre veckor som jag njöt av träning. Fick en fet endorfinkick av böjen!

Måndag
Böj, sexor. Pausböj á 75 kg (2 sek) supersetat med OL-böj á 72,5 kg.
SS 0 - glömde superseta
SS 1 - plus en extra med tävlingsstil pga missade paus
SS 2-5 Korrekt

Smalbänk
52,5 x 4 x 6
52,5 x 2 x 5

Toksvag. Skulle kört 55 och bara sexor. Tappade all spänning

KB-swingar, 16 kilo. Planen var 5 x 20, 30 sek vila. Det var här jag ville gråta.
20, 8, 20, 20. För lång vila. Inte alla set och reps.

Onsdag
Planen: Ryckmark med 2 sek soft pause från 10 cm bock

Verkligheten: Ingen jävla paus, SL-stång, överhandsgrepp, 100 kg
2, 1, 2, 2 1/2 (grepper fyfan)

Damstång + tumlås
95 x 4 (duns)
100 x 2 x 4 (från och med nu med någorlunda mjuk paus, dock 1 sek)
105 x 2 x 3
110 x 3 x 2
110 x 1
110 x 2
105 x 2
105 x 3

Första gången med tumlås. AJ. Fortfarande öm i vänstra tummen.

Utfall bakåt till 20 cm låda
40 kilo bla bla bla

Lite hantelrodd med 15 kilo.

Fuck måste bli bättre på att avstätta tillräckligt mycket tid så jag hinner med komplementen. Inte kört några ordentliga roddar eller good mornings. HEHEH.

Skulle bänkat. Ont i handleden efter ryckmarken.

Fredag
Tävnlingsböj <3
85 x 6
87,5 x 5
90 x 4
92,5 x 3
100 x 2
105 x 2 x 1
100 x 2
92,5 x 3
90 x 4
87,5 x 5
85 x 2 x 6

Militärpress 20 x 10 hehe

Bänkpress, 2 sek softpause (onsdagens, egentligen)
52,5 x 2 x 3
55 x 2 x 3
57,5 x 3
55 x 2 x 3
52,5 x 2 x 3

50 x 18 (klubbutmaning)

Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Så är det ju, en är ju ändå van vid att internet fungerar så och är en stor del av mångas liv. Att fläka ut sig är ju bara kul, till en viss gräns. Men jag tycker att lite öppenhet oftast är mer positivt än negativt.

Haha jag förstår. Skönt med handlös förälskelse ändå, ingen tvekan om vad en ska göra/prioritera då ju. Vi får väl se om du fastnar eller om det blir en kortvarig fling. Det finns ju så mycket att lära sig, man kan fortsätta utvecklas i all oändlighet.

Nej jag är en glad amatör som hållit på ett tag. Har rätt bra koll och många inom den världen som hållit på ett tag vet väl vem jag är, men inte någon kändis...

Haha, jag kan köpa resonemanget om man sköter sin fys utanför klubben. Även cardio Kul att du är taggad på att återvända, ses vi imorgon och/eller tisdag?

Japp, det är lite olika fokus på passen och olika tränare som ser på fys olika. Det är som sagt en bred och omväxlande sport så man har nytta av väldigt olika sorters fys.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Var helt orimligt att köra hos er dagen efter tävling. Kände mig ganska fräsch i benen men lite sliten i ryggen, så blev pizza och vin istället.

Och du drömmer om UFC, enorma blomkålsöron och massa cash?

Vilka pass skulle du säga är lugnast? Jag körde förra lördagen och det var prick så jag vill ha det, snäll fys och mycket teknik. Gött när man kan få in ett pass MMA och ett pass lyftande på samma dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Och btw, break a leg på tävlingen!
Tack! Det gick bra.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Grymt jobbat!
Tackar!
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 12:04   #1317
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Videor från två senaste passen.




__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-05, 23:35   #1318
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg


Var helt orimligt att köra hos er dagen efter tävling. Kände mig ganska fräsch i benen men lite sliten i ryggen, så blev pizza och vin istället.

Och du drömmer om UFC, enorma blomkålsöron och massa cash?

Vilka pass skulle du säga är lugnast? Jag körde förra lördagen och det var prick så jag vill ha det, snäll fys och mycket teknik. Gött när man kan få in ett pass MMA och ett pass lyftande på samma dag.




Tackar!
Haha, kunde faktiskt tänka mig det. Lät orimligt tufft. Pizza och vin tycker jag låter oerhört bra dagen efter tävling.

Haha nej inte direkt. Har lagom mycket blomkål i öronen. Drömmen om UFC känns häftig, men realistiskt sett orimlig och inte värd uppoffringen, liksom. Durå, hur kommer det sig att du ramlade in på MMA?

Oj, omöjligt att svara på. Beror på vem som håller i det och vad målet med passet är. Ledsen att inte kunna ge dig ett bättre svar. Om man ska/vill träna ett pass till den dagen kan man ju skippa fysen också.

Ses vi imorgon apropå?



Skickat från min SM-T819Y via Tapatalk
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 11:10   #1319
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Haha, kunde faktiskt tänka mig det. Lät orimligt tufft. Pizza och vin tycker jag låter oerhört bra dagen efter tävling.

Haha nej inte direkt. Har lagom mycket blomkål i öronen. Drömmen om UFC känns häftig, men realistiskt sett orimlig och inte värd uppoffringen, liksom. Durå, hur kommer det sig att du ramlade in på MMA?

Oj, omöjligt att svara på. Beror på vem som håller i det och vad målet med passet är. Ledsen att inte kunna ge dig ett bättre svar. Om man ska/vill träna ett pass till den dagen kan man ju skippa fysen också.

Ses vi imorgon apropå?



Skickat från min SM-T819Y via Tapatalk
Sjukt att jag lyckas tajma varje gång du frågar om jag ska köra med att dricka vin och äta ost i olika former. Den här gången tryffelpecorino istället för Garants fryspizza. Himmel! Men fan, hade varit roligt att köra. SW-passen är ju roligast!

Alltså håller med, är inte säker på att det är värt att ge upp looks och hjärnceller för uppmärksamhet och cash. Det blev MMA eftersom jag är girig. Varför välja när man kan få allt? Men någon genomgående grej är väl att jag vill använda min styrka till något och att kampsport täcker in mina största svagheter.

Gud. Somnade och postade inte. Jag kör SW ikväll! Blivit extremt lite på sista tiden, är övertygad om att alla gått om mig. Vad tycker du att man kan träna hemma? Typ push-steps och skuggboxas? Eller är det dumt att göra det obevakat pga risken att bana in dålig teknik? Kommer ju ta en evighet att få kläm på allt med bara ett pass i veckan.

Ska ta mod till mig och skippa fysen!
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-12, 11:21   #1320
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg
Sjukt att jag lyckas tajma varje gång du frågar om jag ska köra med att dricka vin och äta ost i olika former. Den här gången tryffelpecorino istället för Garants fryspizza. Himmel! Men fan, hade varit roligt att köra. SW-passen är ju roligast!

Alltså håller med, är inte säker på att det är värt att ge upp looks och hjärnceller för uppmärksamhet och cash. Det blev MMA eftersom jag är girig. Varför välja när man kan få allt? Men någon genomgående grej är väl att jag vill använda min styrka till något och att kampsport täcker in mina största svagheter.

Gud. Somnade och postade inte. Jag kör SW ikväll! Blivit extremt lite på sista tiden, är övertygad om att alla gått om mig. Vad tycker du att man kan träna hemma? Typ push-steps och skuggboxas? Eller är det dumt att göra det obevakat pga risken att bana in dålig teknik? Kommer ju ta en evighet att få kläm på allt med bara ett pass i veckan.

Ska ta mod till mig och skippa fysen!
Haha, en livsstil som innehåller mycket ost och vin låter som en bra livsstil tycker jag! Åt också ost (finpizza) samma dag som jag skrev det här tror jag, och kombinerade med MMA innan :P

Det är spännande det där med att SW-passen är roligast, vad gör dem roligast? Folk tycker så himla olika!

Äschdå, looks och hjärnceller förutsätter ju att man har något av det att förlora till att börja med Inte där skon klämmer för mig (eller jo, lite det också), utan snarare att chansen att lyckas är väldigt liten även om man lägger ner själ, hjärta och tid i det. Risken att bli skadad och sitta med inget kvar är betydligt högre.

Ja, kampsport är ju verkligen funktionell styrka. Har du läst Tyngres reportage om oss/MMA? Och vilka svagheter är det då?

Hehe, sånt som händer. Kul, då ses vi ju ikväll. Om jag kan gå ikväll, har sådan jävla träningsvärk i låren att jag knappt kan böja på benen.

Pushsteps kan du öva på hemma. Och skugga är inte dumt heller om du gör det i lugnt tempo framför en spegel och försöker rätta dig själv. Sen allmän kroppskontroll, släck lampor, öppna och stäng skåpsdörrar med fötterna - sånt typ.

Haha, säg inte att jag sagt att du får det
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)