Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-17, 23:32   #1
Mengu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 34
DNA test för optimering?

Kom över ett inlägg på Instagram från Isak Melin (för er som vet vem han är) https://www.instagram.com/p/BfTwzyyB-uR/ Där han skrev om något samarbete han sysslar med just nu angående dna tester för att ta reda på lite allt möjligt. Googlade runt och hittade företaget han pratar om www.celledger.se och min fråga är bara hur pass bra är sånna här tester?

Har man någon nytta av det egentligen när det kommer till styrketräning osv? Skulle nog aldrig lägga 7k som det verkar kosta men hade ju varit kul om man kunde använda informationen till något!
Mengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 12:50   #2
meow
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 91
Gjorde dna test på 23andme
Typ det enda stytketräningsrelaterade jag fick reda på var actn3 genen. Oklart hur viktig den är i praktiken dock :p
Även lite om din metabolism osv
meow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 12:52   #3
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Utan att vara speciellt insatt så är jag vääääldigt skeptiskt på att det där testet är tillförlitligt. Om vetenskapen hade hittat på ett enkelt sätt att se om man har bra eller dåliga gener för träning tror jag att det hade varit mycket mer välkänt. Det hade nog synts på nyheterna, inte bara i en reklamannons...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 13:02   #4
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Utan att vara speciellt insatt så är jag vääääldigt skeptiskt på att det där testet är tillförlitligt. Om vetenskapen hade hittat på ett enkelt sätt att se om man har bra eller dåliga gener för träning tror jag att det hade varit mycket mer välkänt. Det hade nog synts på nyheterna, inte bara i en reklamannons...
Det här. Hade använts på elitnivå redan om det fungerade som aviserats.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)