Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-19, 08:24   #61
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Skriver ned vad jag åt sen.

Angående 10k Challenge såg jag att pepparkaksdegen börjat säljas En sån stubbe på 500g går loss på ca 2000 kcal och är inte så svår att få i sig. Lite väl mycket fett i en sån dock, om man bryr sig om det.

Angående fettet får man tänka i E% när energiintaget är så högt, absoluta siffror blir missvisande. Under 20E% kanske är ett vettigt mål, det motsvarar drygt 200g fett.
Ta gärna bilder på all mat också.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 08:57   #62
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
https://imgur.com/a/p02Yw

Ett litet utdrag på en cheatday. Totala på bilderna är nog otroligt nog 12k kcal, tror jag slutade på 19k den kvällen.

Namnam

Senast redigerad av Maximal den 2017-10-19 klockan 08:58.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 09:36   #63
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
https://imgur.com/a/p02Yw

Ett litet utdrag på en cheatday. Totala på bilderna är nog otroligt nog 12k kcal, tror jag slutade på 19k den kvällen.

Namnam
Kul med lite bilder!

19000kcal är fasen 'bra' jobbat.
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 09:53   #64
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jaha, får man sprida ut det på 24 timmar? Trodde att det var i en lång sittning.
På 24 timmar är det inte så extremt om man tränar mycket och/eller väger mer än snittet och därför redan gör av med mycket kalorier men att äta det inom 12 h eller kortare är det få som har ett något så när normalt förhållande till mat som klarar.

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Angående 10k Challenge såg jag att pepparkaksdegen börjat säljas En sån stubbe på 500g går loss på ca 2000 kcal och är inte så svår att få i sig. Lite väl mycket fett i en sån dock, om man bryr sig om det.
Rapportera hur du mår dagarna efter för den mängden bikarbonat är det få som kan hantera utan problem. Om du dessutom äter mycket mer fett än vad du brukar så ha så kul.
Eftersom du dessutom avslutar eller är inne i en deff så blir effekten antagligen värre.

Som vanligt intressant att i trådar där folk äter lite så blir det oftast rådet att söka vården för ätstörningar men när någon hetsäter så blir det en tråd som mest handlar om hur man ska klara av det och ingen kommer med några råd om att söka vården.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 10:35   #65
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg

Som vanligt intressant att i trådar där folk äter lite så blir det oftast rådet att söka vården för ätstörningar men när någon hetsäter så blir det en tråd som mest handlar om hur man ska klara av det och ingen kommer med några råd om att söka vården.
Det handlar ju dock bara om en dag i detta fallet, det kan väl knappast anses vara ett sjukligt beteende att antingen fasta en hel dag, eller äta 10kkcal en dag?
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 10:45   #66
Fredron
Det är oklart
 
Fredrons avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 981
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
https://imgur.com/a/p02Yw

Ett litet utdrag på en cheatday. Totala på bilderna är nog otroligt nog 12k kcal, tror jag slutade på 19k den kvällen.

Namnam
Helt galet, hur stor/aktiv är du?
Fredron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 12:46   #67
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ta gärna bilder på all mat också.
Ska försöka

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Rapportera hur du mår dagarna efter för den mängden bikarbonat är det få som kan hantera utan problem. Om du dessutom äter mycket mer fett än vad du brukar så ha så kul.
Eftersom du dessutom avslutar eller är inne i en deff så blir effekten antagligen värre.
Jo jag vet att det inte är någon hit för magen, brukar oftast göra egen deg så man kan utesluta bikarbonatet om man bara vill äta degen Då kan man även göra den lite fettsnålare om man vill.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 13:05   #68
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Som vanligt intressant att i trådar där folk äter lite så blir det oftast rådet att söka vården för ätstörningar men när någon hetsäter så blir det en tråd som mest handlar om hur man ska klara av det och ingen kommer med några råd om att söka vården.
+ en miljon.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 14:43   #69
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Fredron Visa inlägg
Helt galet, hur stor/aktiv är du?
190cm ~100kg. Detta var en dag efter några dagar underskott på totalt ca 6k och efter 8h cykling i sträck. Min balans är omkring 4.000kcal.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 14:57   #70
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
På 24 timmar är det inte så extremt om man tränar mycket och/eller väger mer än snittet och därför redan gör av med mycket kalorier men att äta det inom 12 h eller kortare är det få som har ett något så när normalt förhållande till mat som klarar.
Precis, det var lite så jag tänkte. Det blir ju lite mer utmaning av det hela att göra det i en lång sittning eller iallafall under en kort tid av dagen. Men på ett helt dygn så lär ju många klara av det som är väldigt aktiva och äter relativt mycket ganska ofta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 18:27   #71
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
https://imgur.com/a/p02Yw

Ett litet utdrag på en cheatday. Totala på bilderna är nog otroligt nog 12k kcal, tror jag slutade på 19k den kvällen.

Namnam

Jag har våta drömmar om sånt där.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 18:41   #72
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
https://imgur.com/a/p02Yw

Ett litet utdrag på en cheatday. Totala på bilderna är nog otroligt nog 12k kcal, tror jag slutade på 19k den kvällen.

Namnam
Vad åt du för ytterligare 7000 kcal sen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 22:18   #73
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad åt du för ytterligare 7000 kcal sen?
1kg bröd med diverse pålägg. 4st dafgård måltider. Och rester som fanns i frysen!
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 22:24   #74
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
1kg bröd med diverse pålägg. 4st dafgård måltider. Och rester som fanns i frysen!
Haha. Jag vill veta mer. Hur mådde du dagen efter? Hur mådde din mage under ätardagen och dagen efter?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 07:42   #75
Donner
In Sweden we call it a kick
 
Donners avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 675
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Det handlar ju dock bara om en dag i detta fallet, det kan väl knappast anses vara ett sjukligt beteende att antingen fasta en hel dag, eller äta 10kkcal en dag?

Kan bara tala utifrån egna erfarenheter men de gånger jag varit nere i mina ätstörningar så har jag suttit och tittat på youtube videos där folk utför food-challenges och även själv gjort dessa. Jag kopplar direkt tänket "äta hur mycket mat som helst" till att man har en osund relation till mat. Annars är man inte ens sugen på att utföra det (finns såklart undantagsfall om man tränar VÄLDIGT mycket). När stora delar av ens tankar handlar om mat och allt man vill äta så är man på en "slippery slope" tror jag.

Senast redigerad av Donner den 2017-10-20 klockan 07:44.
Donner är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)