Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-05, 13:52   #1426
Toxic
FAT TONY!
 
Toxics avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 960
Smeeeelish, kul att se att du ör igång/doldis


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Klicka inte här!
Toxic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 15:10   #1427
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Idag är det tre månader sedan jag åkte till Fitness24seven och skaffade ett gymkort. Och imorgon är det tre månader sedan jag började träna igen efter fem år med minimalt med träning. Fem år där jag fött två barn. Det är bara två år sedan jag gick på kryckor och knappt kunde röra mig pga foglossning, när jag var ordinerad viloläge för att undvika prematur förlossning. Det känns avlägset nu men min kropp var så sjukt nedbruten efter andra förlossningen. Ingen ork alls till att försöka träna, försöka få ihop magmusklerna och bli av med mammakilorna. Jag var helt slut. Jag ammade minst en gång i timmen hela nätterna i över ett år. Hade ingen möjlighet att vila på dagarna, jag levde på kakor och choklad.

Men sedan blev lillan större, började förskolan, jag började skolan och insåg att jag hade tid för träning.

Jag har gjort en jävla comeback! Jag har fått otroliga resultat. Tappat 4kg i kroppsvikt, nästan 2 klädstorlekar, byggt en massa muskler och känner mig snygg naken.
Imponerande och känner verkligen igen det där med att få barn, min sambo och även jag själv så klart hade det riktigt riktigt tufft under första åren med vår dotter trots att det bara var en men kolik och annat gjorde det tufft.

Min sambo har nu efter snart 3 år börjat fundera och så smått tänka på träning dock i väldigt begränsad dos men kul att se att det går!
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 07:15   #1428
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av Toxic Visa inlägg
Smeeeelish, kul att se att du ör igång/doldis


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha tack! Kul att du följer

Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
Imponerande och känner verkligen igen det där med att få barn, min sambo och även jag själv så klart hade det riktigt riktigt tufft under första åren med vår dotter trots att det bara var en men kolik och annat gjorde det tufft.

Min sambo har nu efter snart 3 år börjat fundera och så smått tänka på träning dock i väldigt begränsad dos men kul att se att det går!
Åh jag har iaf sluppit kolik. Vi har haft mycket andra problem, mycket sjukhus (inget allvarligt men det tär ändå) och sambon pluggar och har 60-70h veckor. Så jag är mycket själv med barnen. Det slet när nr 2 kom (23mån mellan barnen) och hon ammade en gång i timmen på nätterna och knappt sov dagtid.

Men det går verkligen att komma igång igen För mig gick det när minsta började på förskolan och jag fick möjlighet att träna innan skolan eller ta pluggpaus när jag har inläsningsdagar för att träna. Jag vet inte hur jag ska få in träningen när jag ska jobba 100%. För jag orkar inte träna efter att barnen sover, då vill jag själv sova.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 10:29   #1429
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Jag försöker bränna av effektiva pass på 45min på lunchen, sen duscha fort. Har ni någon friskvårdstid så kan du ju förlänga lunchen med det.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 18:03   #1430
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Jag försöker bränna av effektiva pass på 45min på lunchen, sen duscha fort. Har ni någon friskvårdstid så kan du ju förlänga lunchen med det.
Mina mina morgonpass nu är ju ca 40min plus dusch osv, så visst går det. Sedan kasta i sig mat i duschen typ. Det kommer dock inte gå under de 30 veckor nästa år som jag har praktik
"Jo tjena, jag vill ha längre lunch"
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 19:43   #1431
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Mina mina morgonpass nu är ju ca 40min plus dusch osv, så visst går det. Sedan kasta i sig mat i duschen typ. Det kommer dock inte gå under de 30 veckor nästa år som jag har praktik
"Jo tjena, jag vill ha längre lunch"
Jag brukar ta en måltidsersättningshake vid datorn istället för lunch. Och äter lite större frukost vid 9.30
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 20:03   #1432
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Jag brukar ta en måltidsersättningshake vid datorn istället för lunch. Och äter lite större frukost vid 9.30
Ingen mat!? Waaahhh.
Jag får se hur jag gör. Beror på vart jag får praktik och närmsta gym är.
Kanske kan köra snabbpass innam jobbet och helger. Eller nån kväll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 21:10   #1433
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
8 januari

Tillbaka igen efter nästan en månads sjukdom. Så jäkla skönt. Rutiner! Gawd I needz it.
Har gått upp 2kg fläsk och tappat ryp 1kg muskler i jul. Så nu inleds en ny period med vettig mat utan godis. Matlådor mee kyckling, potatis och broccoli. Yey.

Clean
Massa lyft upp till 45kg
https://www.instagram.com/p/BdresQZD7ve/

Ryck
Ett gäng försök på 35kg
https://www.instagram.com/p/Bdr0Ffdj9hU/

ok
Några steg med 165kg
https://www.instagram.com/p/BdrmgaTj-Ys/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 23:00   #1434
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Åh jag har iaf sluppit kolik. Vi har haft mycket andra problem, mycket sjukhus (inget allvarligt men det tär ändå) och sambon pluggar och har 60-70h veckor. Så jag är mycket själv med barnen. Det slet när nr 2 kom (23mån mellan barnen) och hon ammade en gång i timmen på nätterna och knappt sov dagtid.

Men det går verkligen att komma igång igen För mig gick det när minsta började på förskolan och jag fick möjlighet att träna innan skolan eller ta pluggpaus när jag har inläsningsdagar för att träna. Jag vet inte hur jag ska få in träningen när jag ska jobba 100%. För jag orkar inte träna efter att barnen sover, då vill jag själv sova.
Ja det är ett slit när det är problem helt klart! Som sagt att få in träning när man båda jobbar heltid är inte det lättaste men hoppas vi ska kunna hitta ett sätt snart för oss båda här hemma

Kämpa på!!
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 10:23   #1435
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
9 januari

Latsdrag
8 x 30kg
8 x 35kg
8 x 40kg
8 x 45kg
8 x 50kg

Jerk
5 x 15kg
3 x 25kg
3 x 35kg
5x2 @ 45kg
6x1 @ 45kg - Film
5x3 @ 35kg - Film

Ryck
6x1 @ 25kg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 11:16   #1436
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Du är grym som orkar träna så mycket trots två småknodds. Jag orkar knappt ta hand om mig själv. Bara sätta ner foten tidigt på praktikplatsen och säga att du gör en strongwomansatsning och behöver långlunch!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 11:42   #1437
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Tjusigt lyft! Dom där jerksen på 35 såg ju riktigt bra ut från mina amatörögon iallafall och tekniken i rycken börjar ju också ta sig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 11:57   #1438
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Tjusigt lyft! Dom där jerksen på 35 såg ju riktigt bra ut från mina amatörögon iallafall
Ser helt okej ut, men Mela kan försöka "trycka huvudet genom stången" lite mer för en stabilare utlåsning och även försöka komma till en stabilare "bas" (med benen).

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 13:50   #1439
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bra kört melish!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 16:42   #1440
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Du är grym som orkar träna så mycket trots två småknodds. Jag orkar knappt ta hand om mig själv. Bara sätta ner foten tidigt på praktikplatsen och säga att du gör en strongwomansatsning och behöver långlunch!
Jag måste träna för att orka med två småkodds snarare. Men tänk också på att jag är i skolan typ 18h i veckan (inkl lunch) och sedan har egenstudier.
Jag får kolla möjligheten för friskvårdstimme för praktikanter, det kanske är förhandlingsbart.

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Tjusigt lyft! Dom där jerksen på 35 såg ju riktigt bra ut från mina amatörögon iallafall och tekniken i rycken börjar ju också ta sig!
Tack! Det känns bra, det går åt rätt håll. Rycken funkar om jag håller halvlåga vikter, problemet är när vikten blir för lätt, då drar jag liksom bara upp stången och måste inte rycka upp den. Och när det blir för tungt, då fallerar allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ser helt okej ut, men Mela kan försöka "trycka huvudet genom stången" lite mer för en stabilare utlåsning och även försöka komma till en stabilare "bas" (med benen).

Jag har skallat stången så många gånger att det sitter en liten rädsla för att trycka ut huvudet men jag vet precis hur du menar. Ska försöka tänka på det och få till det.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Bra kört melish!
Tack!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)