Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-04-10, 23:17   #61
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag är helt övertygad om att ifall asiatiska kvinnor plötsligt blev kända för att vara sumobrotterskor viktmässigt sätt skulle bli ett minne blott för svenska män. Liksom, Anders 54 kan åka dit och få en kvinna som har en kropp som hans dotter, både längd och viktmässigt sätt, fast åldersmässigt och legitimt bättre
Ja, men om asiatiska kvinnor skulle se ut som sumobrottare så skulle ju knappast de svenska männens mindervärdeskomplex minska, och då faller ju typ halva grejen för dem med just asiatiska kvinnor

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Annars tror jag du har helt rätt, särskilt eftersom många tjejer har en tendens att banta ner sig lite väl mkt, så tror jag många passerar "sundhetsgränsen" och fortsätter ner en bra bit under... men jag tolkar det också som att många skiter blankt i sundhet och säger "Jag är kvinna, ta mig som jag är eller skit ner dig", särskilt då de passerat 30. Som att passera 30 är legitimt med att få fetta på sig. Jag tror samma gäller män, man ska liksom ha gubbmage då man är +30, annars är man ingen man?? uuhh
Den fetmarkerade texten tror jag nog är någon form av försvarsmekanism, vilket är tråkigt. Många använder den nog för att på något sätt tränga undan sitt dåliga samvete och rädda självkänslan (för mig känns det dock mest som att lura sig själv genom att banka in klyschan "jag duger som jag är" och tillslut tro på det när man innerst inne inte tycker det). Men å andra sidan, det är inte heller alla som prioriterar träning och sund livsstil lika högt som random koloit, och det får man nog bara acceptera Man får helt enkelt se till att söka sig till personer som har likadana intressen och värderingar istället för att irritera sig på de som inte har det.

Nu har jag ärligt talat inte riktigt reflekterat över vad som händer med kvinnor när de fyller 30, men jag har lite svårt att tro att de som är träningsintresserade och som eftersträvar ett sunt leverne helt plötsligt skulle tappa detta för att de passerar just 30. Det känns snarare som att det borde vara en livslång livsstil. Däremot krävs det nog allt större uppoffringar för många efter en viss ålder för att behålla den "tighta" looken och i den åldern är det nog mycket annat som får komma i första hand, t.ex. familj, barn och karriär. Det betyder ju för den sakens skull inte att de prioriteringarna måste sätta käppar i hjulet för ett träning och ett sunt leverne, men det blir nog betydligt knepigare än när man är 20.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 23:20   #62
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Ja. Välkommen till kolozzeum:



Men det går nog bra att bidra med andra frågeställningar i tråden istället för att gäspa åt det som tagits upp i vad som bara var första frågan.
Tack.

Ok.
En generell tråd om relationer. Är det någon annan än jag som finner den sömnig?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 23:24   #63
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Tack.

Ok.
En generell tråd om relationer. Är det någon annan än jag som finner den sömnig?
liva upp den då istället för o whinea
bring it on, ge mig minis bästa datingtips kanske?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 23:29   #64
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
liva upp den då istället för o whinea
bring it on, ge mig minis bästa datingtips kanske?
mini dejtar inte.

Jag ska lämna tråden istället. Jag gillar relationstrådar då det finns någon mer substans än huruvida man hypotetiskt står ut med en mullig partner. Det kanske kommer. Till dess ska jag hålla snattran och sluta whinea.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 23:29   #65
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Jag kan ge ett generellt dating- eller snarare söktips: Om inget duger, fundera på att ompröva kravlistan.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 23:56   #66
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Jag är helt snurrig helt säker på att ja skrev ett inlägg här för någon timme sedan men jag kan itne hitta det.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-11, 00:00   #67
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Haha känner igen det att fula män i 35 års åldern går med 25 åriga thailändskorSjälv tycker jag att krogen är ett uselt ställe att söka sällskap på, mycket lättare att "måsta" lära änna nån via jobbet eller skolan
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-11, 00:06   #68
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Är det verkligen så många som fixar thailändska brudar? Tror aldrig att jag ser något sådant men jag kanske sitter vid datorn för mycket.

Något annat som jag själv kom o tänka på om ni går ut med någon och det inte riktigt klickar nu pratar jag inget om utseende utan bara personlighet. Och ni inte riktigt känner er som att ni tror personen är något att ha ger ni den en andra chans dvs en andra date lr så eller skippar ni det direkt? Nu har inte jag en sjö av människor att välja mellan när jag datar men själv så går jag nog gärna på flera stycken träffar innan jag bestämmer mig om jag vill fortsätta lr inte. Men undrar hur folk tänker generellt.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-11, 00:12   #69
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag kan ge ett generellt dating- eller snarare söktips: Om inget duger, fundera på att ompröva kravlistan.
Ja, för att det är så det funkar; vem man attraheras av (på olika plan) är blott ett rationellt val. Eller kanske inte.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-11, 00:19   #70
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Intressant tes, inget jag reflekterat över direkt... vad utgörs en tantighet av då?
Vad är det som gör Sveriges mogna tjejer till tanter?
Det är svårt att sätta fingret på - men det är någon slags manhaftighet, i grunden, kombinerat med en stel, grov, klämkäckhet.
Lill-babs är som sagt den renodlade arketypen för fenomenet.

Jag generaliserar och drar alla över en kam förstås, som sig bör.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-11, 02:19   #71
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Åh en tråd för mig, har ju kommit på att jag VILL träffa ngn - iom att jag träffade ngn (som det inte funkade med dock). Var ett himla tjat från min sida innan att jag minsann inte ville ha ngn.

Men alltså.. det är ju svårt? Har ingen direkt bild av vad jag söker heller. Mer vad jag inte söker.. Alltså, det är en fördel om personen blir förtjust i mig. Om vi klickat såklart, annars kan det ju kvitta haha..

Andra prakiska grejen är om vi gillar att göra samma saker. Tex träna, men faktiskt (skriver jag här, på en träningssida.. lol!) verkar sådana inte alltid ha en lättsam inställning till kroppen, vilket jag gillar när man har. Kanske för att man nojjat så mkt själv i sina dar och äntligen påminner sig om att det inte är så noga, då är det ju mest påfrestande med ngn som är noga. Smalhet, tjockhet, hur tränad personen är kvittar, däremot gillar jag när killen är längre. Svårt att klicka på precis samma höjd el lägre, vet ej varför. Tror inte det handlar om skor? Som ngn skrev.. :P Bryr mig heller inte om personen röker, dricker, spelar, tja en massa såna grejer som folk brukar ha som kriterier. Han får klä sig i kvinnokläder, typ det mesta utom att slå små barn, det mesta sånt påverkar ju inte mig öht liksom!

Däremot måste det finnas attraktion, fast där vet jag inte heller vad jag dras till, bredaxlade el flaskhalsade, små el stora ögon, mörk el blond, rund sund el smal, osv.. Men jag vet att jag är picky, har lätt för att tycka att folk är fina men sen ibland blir man ju helt golvad, då är det inte den mest bildsköne kanske utan ja.. vet inte vad?

Fattar ni? Det blir liksom inte lättare med bredare spektra.. nästan tvärt om tycker jag? Dessutom kanske vissa "kriterier" talar för en person och när jag är lite så här naiv och "öppen" lär jag ibland känna personer som liksom.. matchar dåligt.

Sen att vara sjukt kräsen vad gäller attraktion, att det ska finnas en spänning, måste nyfiken på personen, tycka att den är intressant.. Det kan man ju tycka om folk överlag, men det måste till ngt speciellt. Det är ju lite löjets skimmer över att ha den uppfattningen, samtidigt så är det ju inte något man väljer - fungerar så, jättesvårt att ändra på ngt så grundläggande. Uppelver jag personen som tråkig, vilket kan hända om den inte tänker så mycket, är enormt tystlåten och negativ finns inte en chans hur mkt samma humor, liv, och värderingar vi än har.

Så jag blir typ, ALDRIG kär. Never ever. Blir jag det, då blir jag ännu mer tolerant så det är ju inte alltid så bra för ens liv, men jag orkar inte ta hänsyn till det också liksom. Vet inte, kanske varit kär 3 ggr i livet? I varierande grad, förhållanden av varierande längd.

Mina vänner blir tokiga på mig, blinddates (hate em!) och lite buttra miner att de tycker att "ingen duger" åt mig el frågetecken när jag väl faller.. Handlar för mig om ngn slags övergripande "klick", de förhållanden jag haft slutar i vänskap el att man får banka sig ut. Förmodligen har jag missförstått något, men kan ju inte skaffa kriterier - skulle kännas krystat med "bara för att kriterier" typ "han måste snusa, vara 186 och rödhårig" el whatever.. Och hänga med ngn trevlig typ utan klick, tja.. då är man ju vänner? El där något fungerar men att det inte fungerar med ens liv, tja - då är det ju passion men inte de där andra sakerna, att man vill ge något till förhållandet, har tillit, respekt, värme o de bitarna. "Klicket" är väl en mix av attraktion, att man blir sitt bästa jag med personen och att det bubblar upp goa känslor, kanske skratt, förvåning, pirr, nyfikenhet i magen alldeles i början som blir mer känslor att man skulle stå upp för den personen in i döden, att man verkligen vill göra livet så härligt som möjligt för den och hoppas på att för göra det mer, göra varandra bättre i all evinnerlighet, typ. Att man känner ett slags tycka om även de dagar man bara inte står ut med varandra.

Sen är man ju som man är själv också, lite alldaglig men rolig - och ibland inte ett dugg kul, intressant ibland tröttsam osv. Så är väl på nåt sätt lättare att lägga ner, hoppas på att man matchar ngns kriterier och producerar klick ihop.. Önskar att jag inte vore så insnöad på "klicket" utan mer på "matchning", men hur lär man en gammal hund sitta, det vetesjutton.

Har någon konstruktiva tips på hur den här hunden lär sig sitta är det välkommet att dela med sig!
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-11, 06:58   #72
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag kan ge ett generellt dating- eller snarare söktips: Om inget duger, fundera på att ompröva kravlistan.
Om det duger, men efterhand visar sig oduga. Gång på gång. Vad gör man då?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-11, 07:07   #73
tntballe
Baconanist
 
tntballes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: BACONtown
Inlägg: 6 140
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Om det duger, men efterhand visar sig oduga. Gång på gång. Vad gör man då?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mary Anne Radmacher
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-11, 08:10   #74
svennebanan
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 619
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Oväntat att tråden om "dejting och relationer" till 98% handlar om vilken fysik man attraheras av eller ej. Gäsp.
Vad väntar du dig på ett forum som till stor del handlar om fysiker?
svennebanan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-11, 08:38   #75
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Jag har alltid haft och varit intresserade av små tjejer, smala, och små tjejer. Söthet går långt framför snygghet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)