Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-22, 00:10   #70066
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Har ofta fått kommentaren att jag såg mycket äldre ut när jag var fet.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 00:13   #70067
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Ser du tillräckligt bra ut så kvittar de ju vad du sysslar med.
Bärsärk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 10:14   #70068
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Hörde av mig till fröken från i söndags och undrade om hennes kalender var helt nedlusad till helgen. Efter två dagar fick jag till svar att hon har varit superupptagen och ursäktade sig djupast, men ville så gärna träffas igen. Jag föreslog då att hon helt skiter i min otålighet, och tar sig tiden som behövs för att kunna rensa upp utrymme i schemat.

Telefonnummer gavs ut, och så väntar man en vecka till.

Så jäkla glad att jag åtminstone kan ta steget tillbaka och inte vara alltför påstridig.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Man har alla olika tålamod och olika prioriteringar. Bra med en person som ber om ursäkt och ändå talar om att intresset finns kvar. Jag har en person nu som jag dissar dock för hon har prioriterat att jobba i över 2v och har inte tid att ses över en 15-20 min promenad. Hon säger själv att hon kan tidigast i februari, så hon är intresserad och vill, men säger sig inte ha tid. Där någonstans tycker jag snarare det handlar om prioriteringar. Få av oss har så knökfulla liv att vi inte får loss 15 minuter för en annan person på en månads tid...
Detta brukar i regel betyda att de prioriterar annat före dig/er. Ofta är det andra män som är före i kön också bl.a.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 10:31   #70069
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Ja,klart medelmåttig,du måste ta dig över 300 i böj och 400 i mark för att räknas som något här på Kolo
Jaha, kraven har sänkts så mycket alltså...

Senast redigerad av Macroman den 2018-01-22 klockan 10:32.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 10:32   #70070
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Detta brukar i regel betyda att de prioriterar annat före dig/er. Ofta är det andra män som är före i kön också bl.a.
Ja känns ju som prioriteringen inte är speciellt hög, när jag är intresserad av någon prioriteras hon högst av allt. Hade en dejt för något år sedan inplanerad, på em den dagen krossade flera fingrar I en maskin på jobbet, fick tillbringa 4 timmar på akuten och sy 100 stygn för att få ihop allt igen. Åkte raka vägen från akuten till dejten, i blodig skjorta, massor med smärtlindring, gipsade hand etc. tanken på att ställa in fanns aldrig.. Dock tyckte hon inte det var romatiskt utan mest att jag var jäkligt udda haha

Senast redigerad av Mats J den 2018-01-22 klockan 10:33.
Mats J är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 11:34   #70071
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Ja känns ju som prioriteringen inte är speciellt hög, när jag är intresserad av någon prioriteras hon högst av allt. Hade en dejt för något år sedan inplanerad, på em den dagen krossade flera fingrar I en maskin på jobbet, fick tillbringa 4 timmar på akuten och sy 100 stygn för att få ihop allt igen. Åkte raka vägen från akuten till dejten, i blodig skjorta, massor med smärtlindring, gipsade hand etc. tanken på att ställa in fanns aldrig.. Dock tyckte hon inte det var romatiskt utan mest att jag var jäkligt udda haha
hah wtf! Hög som ett hus på morfin till första daten
edit: hoppas näven repade sig iaf
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 11:43   #70072
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Ja känns ju som prioriteringen inte är speciellt hög, när jag är intresserad av någon prioriteras hon högst av allt. Hade en dejt för något år sedan inplanerad, på em den dagen krossade flera fingrar I en maskin på jobbet, fick tillbringa 4 timmar på akuten och sy 100 stygn för att få ihop allt igen. Åkte raka vägen från akuten till dejten, i blodig skjorta, massor med smärtlindring, gipsade hand etc. tanken på att ställa in fanns aldrig.. Dock tyckte hon inte det var romatiskt utan mest att jag var jäkligt udda haha
Komplett galen och sjukt desperat hade väl min tanke vart. Om min dejt kom blodig, trasig och hög. Det blir ju en bra historia i alla fall, men nej, det hade nog inte blivit någon dejt för min del.
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 11:45   #70073
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Detta brukar i regel betyda att de prioriterar annat före dig/er. Ofta är det andra män som är före i kön också bl.a.
Klart de prioriterar annat efter bara en dejt. Och om det nu är så att andra killar går "före i kön" så är det där korten ligger. Jag tjänar noll på att vara påstridig eller krävande, och kan bara förlora det intresse jag nu lyckats vinna.

Jag kan inte göra så mycket mer, liksom. Så varför älta den möjligt tråkiga utkomsten redan nu?
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 11:47   #70074
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Komplett galen och sjukt desperat hade väl min tanke vart. Om min dejt kom blodig, trasig och hög. Det blir ju en bra historia i alla fall, men nej, det hade nog inte blivit någon dejt för min del.
Where's your sense of humor? Jag hade tyckt det var helt fantastiskt, bra mycket roligare än om jag hade varit tvungen att vänta i 4 dagar på att hon skulle repa sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 11:51   #70075
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Klart de prioriterar annat efter bara en dejt. Och om det nu är så att andra killar går "före i kön" så är det där korten ligger. Jag tjänar noll på att vara påstridig eller krävande, och kan bara förlora det intresse jag nu lyckats vinna.

Jag kan inte göra så mycket mer, liksom. Så varför älta den möjligt tråkiga utkomsten redan nu?
Beror på om andra killar lyckas vara påstridiga nog att komma före i kön så att du förlorar på så sätt. Nu menar jag inte att det är antingen eller åt något håll men att måla upp ett scenario där det inte spelar någon roll om det nu är på ett visst sätt är nog mest något för att lugna sinnet mer än något så deterministiskt.

Det finns alltid saker man kan göra annorlunda och andra faktorer som påverkar hur man bör agera men man kan även fråga sig hur vettigt det är att tänka på det. Då är det nog både mer bekvämt och hälsosamt att tänka mer i banorna att det inte var något man kunde påverka.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 12:11   #70076
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Klart de prioriterar annat efter bara en dejt. Och om det nu är så att andra killar går "före i kön" så är det där korten ligger. Jag tjänar noll på att vara påstridig eller krävande, och kan bara förlora det intresse jag nu lyckats vinna.

Jag kan inte göra så mycket mer, liksom. Så varför älta den möjligt tråkiga utkomsten redan nu?
Här håller jag med dig helt!
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 12:38   #70077
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Beror på om andra killar lyckas vara påstridiga nog att komma före i kön så att du förlorar på så sätt. Nu menar jag inte att det är antingen eller åt något håll men att måla upp ett scenario där det inte spelar någon roll om det nu är på ett visst sätt är nog mest något för att lugna sinnet mer än något så deterministiskt.

Det finns alltid saker man kan göra annorlunda och andra faktorer som påverkar hur man bör agera men man kan även fråga sig hur vettigt det är att tänka på det. Då är det nog både mer bekvämt och hälsosamt att tänka mer i banorna att det inte var något man kunde påverka.
Del av båda. Jag hörde trots allt av mig och frågade om det fanns lucka i helgen, även fast damen hade sagt att hennes schema var späckat. Hon påpekade då, med lite mer bestämd ton, att samma sak gäller. Följderna av det blev alltså att jag gav mitt nummer och bad henne höra av sig, vilket hon var väldigt entusiastisk över.

Så ja, en del försvar och en del determinism. Jag har liksom gjort vad jag kan, och nu känns det bara som dålig kutym att kontakta henne igen. Desperation skulle vi också kalla det.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 12:43   #70078
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Del av båda. Jag hörde trots allt av mig och frågade om det fanns lucka i helgen, även fast damen hade sagt att hennes schema var späckat. Hon påpekade då, med lite mer bestämd ton, att samma sak gäller. Följderna av det blev alltså att jag gav mitt nummer och bad henne höra av sig, vilket hon var väldigt entusiastisk över.

Så ja, en del försvar och en del determinism. Jag har liksom gjort vad jag kan, och nu känns det bara som dålig kutym att kontakta henne igen. Desperation skulle vi också kalla det.
Bara för att klargöra så tycker jag att du gjorde rätt och att det antagligen även var det bästa jag är bara överdrivet allergisk mot självuppfyllande och intetsägande uttryck
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 13:52   #70079
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Det kan ju vart morfinet i sig som gör att man tycker det är en bra idé att gå på dejt i det tillståndet. Vissa människor (inte jag) mår så jäkla bra att ett par krossade fingrar och "lite" blodförlust är väl inget att hänga läpp för, jag mår ju skitbra, fan hur frisk som helst klart jag då kan gå på dejt (eller vad man nu vill göra). Själv känner de sig charmanta, glada och härligt avslappnade medans omvärlden får ett helt annat intryck av att personen är allt annat än kurant.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-22, 15:31   #70080
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ursäkta min gubbsjuka, men tänk er Johaug med 5kg extra kroppsfett, ett par tatueringar strategiskt utplacerad på kroppen samt med enormt stora silikonrattar.
Hon är väl uppåt 30 så inte särskilt gubbsjukt ändå.
Macroman är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)