Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-21, 08:22   #1
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Exclamation Big pharma publicerar instruktionsbok för att skapa nytt smittkoppsvirus (terror)

Smittkoppor som har en dödlighet på flera tiotalsprocent och en enorm smittsamhet, men som utrotades på 80-talet efter internationellt samarbete kan nu enklare skapas av den intresserade (terrororganisationer, Nordkorea m fl).

Anledningen till att sprida den kunskapen? Big pharma vill "göra bättre vaccin" (det nuvarande smittkoppsvaccinet är väldigt bra men säljer säkert dåligt då sjukdomen är utrotad förutom i enstaka högsäkerhetslab).

Citat:
The study stirred alarm when Science first reported it in July 2017 because it might give would-be terrorists a recipe to construct smallpox virus, a major human scourge vanquished in 1980.
Citat:
The team claims its work, funded by Tonix, a pharmaceutical company headquartered in New York City, could lead to a safer, more effective vaccine against smallpox. But safe smallpox vaccines already exist, and there appears to be no market for a horsepox-based replacement, says virologist Stephan Becker of the University of Marburg in Germany. “It simply does not add up,” Becker says. Given the apparent lack of benefits, publishing the paper was “a serious mistake,” says Thomas Inglesby, director of the Center for Health Security at the Johns Hopkins University Bloomberg School of Public Health in Baltimore, Maryland. “The world is now more vulnerable to smallpox.”
http://www.sciencemag.org/news/2018/...ics-wonder-why

Nu har ytterligare ett domedagsscenario blivit närmare verklighet.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 12:30   #2
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Hur vet vi att det inte redan finns i Nordkorea exempelvis?
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 13:04   #3
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Det finns ju redan en konspirationstråd: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234425
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 13:28   #4
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Det finns ju redan en konspirationstråd: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234425
Science är en av de absolut bästa vetenskapliga tidsskrifterna och artikeln ger en balanserad - men givetvis varnande - bild av läget.

Borde snart börja bli lite pinsamt för dig..

Originalartikeln: http://journals.plos.org/plosone/art...l.pone.0188453 om det var den du betvivlade.

Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Hur vet vi att det inte redan finns i Nordkorea exempelvis?
USA och Ryssland har de riktiga varianterna. Inte omöjligt att skurkstater har eller är på väg att skaffa.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 13:39   #5
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Det finns ju redan en konspirationstråd
Den gamla tråden ja, dåligt av TS missa den långköraren!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 13:50   #6
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Science är en av de absolut bästa vetenskapliga tidsskrifterna och artikeln ger en balanserad - men givetvis varnande - bild av läget.

Borde snart börja bli lite pinsamt för dig..

Originalartikeln: http://journals.plos.org/plosone/art...l.pone.0188453 om det var den du betvivlade.
Jag förstår inte riktigt vad som ska bli pinsamt för mig, "Big pharma" är ju en konspirationsteori.

Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Den gamla tråden ja, dåligt av TS missa den långköraren!
Nekroposting på hög nivå :p

Men skämt åsido så verkar han ju inte få så mycket respons här, tänker att det är fler som läser konspirationstråden typ.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-01-21 klockan 13:52.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 14:40   #7
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag såg nån video (eller var det på TV?) härom veckan om nån norsk stad uppe på svalbard (eller nån annan klippa uppe i närheten av nordpolen). Där har de tydligen en gravplats med folk som bland annat dött av spanska sjukan. Men eftersom det är permafrost i backen däruppe så ligger tydligen smittan kvar och pyr under jorden däruppe. Bara att hämta om man vill höja insatserna ytterligare...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)