Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-05-30, 18:03   #841
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Nåja, dagen då forskarna enas om att använda samma benämningar, parametrar, enheter, storheter så kommer oxfiléer att växa på träd.
Den dagen, den glädjen.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 18:58   #842
Konradsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 368
Det bästa argumentet mot kött från hälsoperspektiv är väl inte att kött orsakar cancer, utan hellre att det inte skyddar mot cancer. Det är ju ganska vedertaget att grönsaker skyddar mot cancer genom att de innehåller en massa flavonoider, isotiocyanater, saponiner, proteashämmare, HDAC-hämmare, etc.

När det finns livsmedel som skyddar mot cancer så är det ju dumt att valfritt äta livsmedel som inte har denna skyddande effekt.
Konradsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 09:21   #843
moderato
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 195
Snackas mycket om detta i dokumentären Köttlobbyn på SVTplay eller om det är URplay.
E-250, fyfan.
Följer Dr Axe och fick tips om dokumentärerna Gut reactions 1&2 på youtube, sjukt intressant om just detta men även om hur fibrer skapar bra bakterier i magen samt hur nyttigt vinäger är och vad det gör i magen. Sevärt deluxe!!!
moderato är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-19, 08:09   #844
ozzian
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: Marhult
Inlägg: 906
Jag läste tidigt i tråden att shark och leverpastej var extra farliga,, men det handlar väl om köpta varor, om jag gör egen leverpastej utan tillsatser så är det väl som vanligt kött?
ozzian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-19, 09:42   #845
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av ozzian Visa inlägg
Jag läste tidigt i tråden att shark och leverpastej var extra farliga,, men det handlar väl om köpta varor, om jag gör egen leverpastej utan tillsatser så är det väl som vanligt kött?
Om du gör något själv är det du som stoppar i ingredienserna. Sedan vad du stoppar i är upp till dig och därefter kan du ge dig själv det uppenbara svaret.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-19, 10:38   #846
ozzian
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: Marhult
Inlägg: 906
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Om du gör något själv är det du som stoppar i ingredienserna. Sedan vad du stoppar i är upp till dig och därefter kan du ge dig själv det uppenbara svaret.
Jo, självklart men jag stoppar i grislever och har späck runt, lök ansjovis men inga tillsatser förutom kryddor.

men grislever och späck kanske kan ramla in på förbjudna listan, men köpe pastej innehåller ju E250....
ozzian är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)