Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-10-26, 16:06   #1
kalaskonrad
Registered User
 
kalaskonrads avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 444
Discogymmare ledsnare?

Jag har tänkt på att sådana som har väldigt välutvecklade överkroppar men som har skippat ben/vader ser väldigt nedstämda ut. Kanske bara är på mitt gym, men har ni också lagt märke till det?

Kanske bara är intrycket jag får men det är ett gäng killar på gymmet som är sjukt grova, verkligen tiptop, men har ben som 12åriga flickor. De körde iofs ben senast jag träffade på dem men det är nog väldigt sporadiskt det händer. Tror ni dem som discogymmat i många år känner väldigt stor skam?

Kände bara att det skulle vara kul om ni lagt märke till samma sak och höra vad ni tror Jag skulle i alla fall tyckt att det skulle vara sjukt jobbigt när man vet hur mycket jobb som krävs för att det nånsin ska komma ikapp och se symmetriskt ut!

Mvh
kalaskonrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 16:09   #2
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Det tror jag inte. Dock verkar det som att du är mer nöjd än vad de personer du sett kanske är.
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 16:27   #3
hidden
Gömd
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 1 305
Dem jag har sett verkar inte bry sig ;'o
__________________
Journal
hidden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 16:30   #4
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Min erfarenhet är den motsatta. De som lägger största delen av sitt liv på roligare saker än träning och enbart tränar lite för an "ligga-mer-fysik" tror jag överlag mår bättre än vi som fokuserar så på träningen.

Det krävs en balans. Träna för att må bra och prioritera sin kropp och hälsa men inte glömma annat. Jag jobbar som fan på det senare.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 16:33   #5
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Det är bara vi som är medvetna om att vi gjort fel tidigare och går runt och skäms för våra kassa ben
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 16:41   #6
Arf Pingvin
Hårdrockare
 
Arf Pingvins avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 3 014
Jag tror det stämmer rätt så bra. Jag tror att Eddie har fel eller pratar om en annan typ av gymmare. De med ligga-mer-fysiken som tränar nån gång ibland och super varje helg har säkert jäkligt kul. De som är mer seriösa med discogymmandet har dålig självkänsla och tittar sig alltid omkring efter någon som är grövre. Spelar ingen roll om de är två nummer större än alla andra på stället. Det gör ju vem som helst ledsen.

Jag har funderat mycket på det här. Därför mitt inlägg blev så långt. Jag tror att jag har lösningen också. Folk behöver bara köra mer knäböj. Djupa knäböj.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av thezet
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 17:39   #7
kalaskonrad
Registered User
 
kalaskonrads avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 444
Eftersom jag inte känner dessa herrar personligen så har jag ingen aning om hur det ligger till faktiskt. Det kanske har hänt någonting mindre kul i deras närhet på sistone, därav de hängande läpparna. Man ska inte döma så fort efter utseendet! Jag funderade mest om detta var något som var ganska vanligt, jag har ju som sagt bara mitt eget gym att jämföra med så jag kan inte veta

Mvh
kalaskonrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 17:58   #8
Färssen
Registered User
 
Färssens avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 300
Enligt min uppfattning blir del blir lite mindre sociala och mer fokuserade på träningen när dom gymmar, vilket i en del fall säkert kan ta sig den formen att individen i fråga har ett ansiktsuttryck som osar "vald sist på gympan" eller "tappat glassbåten i sandlådan".

...eller "stora svårigheter med att knäböja curlvikter"
__________________
Söndra & Färssa
Färssen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 17:58   #9
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
men det är ju deras val.
varför skulle dom vara ledsna över ett val som dom själva har gjort=/?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 18:23   #10
Inge Enveten
Registered User
 
Inge Envetens avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 552
no offense, men, det där kan mycket väl vara bland den mest långsökta teorin jag stött på ett bra tag
Inge Enveten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 18:28   #11
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Jag har aldrig tänkt på det här, men:

Jag tror att mer idrottsinriktad träning där man sätter fokus på planering, mål och tävlingar i gott sällskap ger mer livsglädje än att jaga Ronnie Coleman-fysiken som man ändå inte kommer få, för att få tjejer som ändå inte gillar sådana kroppar.

Jag tycker träningen är betydligt roligare sedan jag bytte fokus från Beach 20xx som jag hade i gymnasiet till just en idrott jag tävlar i. Det ger på så många sätt.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2010-10-26 klockan 18:30.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 18:34   #12
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Lite OT, men den roligaste typen av Discogymmare tränar faktiskt djupa knäböj nån gång emellanåt. inte för att han bryr sig om storleken på sina ben, men för att han har läst nånstans att överkroppen blir grövre då. Då har man tagit discogymmandet till en alldeles absurd nivå.

jag har nog sett de flesta varianterna, en annan skojsig är en som redan i september månad började köra en väldans massa snebänkar/snehantelpressar. varför han matade på så med lutande bröstövningar? "Skall köra mycket med uppknäppt skjorta nästa sommar i Sunny Beach".
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 18:37   #13
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Seriöst, jag känner igen mig jätteväl, jag har skippat benen och jag är väl medveten om vad alla tycker om discogymmare, så ja, jag är ledsen över mina ben, på gymmet, och det syns säkert.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 19:56   #14
occt
Registered User
 
occts avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 816
Jag tror de flesta "discobyggarna" inte bryr sig speciellt mycket då dem inte har som mål att få stora ben eller se helt symmetrisk ut.
__________________
Bänk:115kg *1 . 10/11-09
Knäböj: 120*6 . 11/12-09
Marklyft: 160kg *5 . 29/1-08
occt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 21:01   #15
kalaskonrad
Registered User
 
kalaskonrads avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 444
Jag håller med om att det kanske var lite väl långsökt hehe, men det var bara en tanke som kom fram. Hoppas jag inte klev någon på tårna bara!

Mvh
kalaskonrad är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)