Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-02-16, 11:46   #3691
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Behövs inte, ingen tankar längre. Alla använder kissanime.ru + Ublock Origin i webbläsaren. Välj helst Beta server på hemsidan, ibland när nöden kräven brukar det få bli nova servern istället.

Alternativt finns direkt-ftp nedladdningslänkar för diverse subbad anime på https://horriblesubs.info/

VPN funkar i regel inte ens på kissanime.ru & skulle inte ens bemöda mig med att starta VPN vid ftp-direkt-nedladdning utav filer online. Väljer man att tanka torrentlänkar dock/alternativt bara vill vara lite extra-anonym vid viss internetsurfning så gillar jag personligen protonvpn, respektive protonmail för anonym e-postadress dito.

Såg nyss klart Demon Slayer, väldigt gemytlig anime. Would watch season 2.

Darwins Game förlorade sin mystik efter det långa avsnitt 1 indeed, fortsätter kolla dock. x)

<4h kvar tills nästa One Piece avsnitt! \o/ Arrr! ☠️
Kissanime.ru gick inte att ladda ner från (?). Synd, såg att Steins Gate fanns där en anime jag velat se hur länge som helst men inte fått tag i. Ser all anime offline när jag konditionstränar.

Vet du du man kan ladda ner dubbad anime någonstans?
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 12:31   #3692
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Kissanime.ru gick inte att ladda ner från (?). Synd, såg att Steins Gate fanns där en anime jag velat se hur länge som helst men inte fått tag i. Ser all anime offline när jag konditionstränar.

Vet du du man kan ladda ner dubbad anime någonstans?
Åh, Steins Gate, blev sugen på att se om nu!
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 12:49   #3693
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Ja, jag blir galen på all bra anime som finns beskriven på topanime. Min paranoia för nedladdning och att jag inte vet hur jag ska göra innebär att jag går miste om allt jag vill se
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 13:34   #3694
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Ja, jag blir galen på all bra anime som finns beskriven på topanime. Min paranoia för nedladdning och att jag inte vet hur jag ska göra innebär att jag går miste om allt jag vill se
Kissanime.ru är en streaming sida. För nedladdning så funkar nog HorribleSubs.info bättre. För dubbat material så finns väl qbittorrent(windows) eller flud(android) + sidorna TPB eller nyaa.si
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2020-02-16 klockan 13:43.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 13:43   #3695
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Kissanime.ru är en streaming sida. För nedladdning så funkar nog Horriblesubs.info bättre. För dubbat material så finns väl qbittorrent (windows) eller flud(android) + sidorna TPB eller nyaa.si
Måste alltså sätta tänderna i VPN och skyddande av IP på riktigt. Men det har gått till bristningsgränsen nu, jag klarar inte frestelsen av all bra anime.
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 13:48   #3696
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Måste alltså sätta tänderna i VPN och skyddande av IP på riktigt. Men det har gått till bristningsgränsen nu, jag klarar inte frestelsen av all bra anime.
Man lever bara en gång.
ProtonVPN finns både till Windows/Android/Ios.
Man får 1 veckas trial utav deras premium tjänst varje gång man skapar ett nytt konto(=ny e-postadress). Dem brukar bli griniga om man försöker använda sig av torrent-trafik på deras gratis servrar, så blir ny konto=epost(t.ex. protonmail) varje vecka du vill införskaffa offline dubbad anime alltså.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 13:50   #3697
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Man lever bara en gång.
ProtonVPN finns både till Windows/Android/Ios.
Man får 1 veckas trial utav deras premium tjänst varje gång man skapar ett nytt konto(=ny e-postadress). Dem brukar bli griniga om man försöker använda sig av torrent-trafik på deras gratis servrar, så blir ny konto=epost(t.ex. protonmail) varje vecka du vill införskaffa offline dubbad anime alltså.
Tack r3mpuh! Jag får mardrömmar bara jag läser sånt här dock.. Får rådfråga vänner som pysslar med IT. Du förstår inte vidden av min tekniska inkompetens
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 13:55   #3698
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Tack r3mpuh! Jag får mardrömmar bara jag läser sånt här dock.. Får rådfråga vänner som pysslar med IT. Du förstår inte vidden av min tekniska inkompetens
https://account.protonvpn.com/signup
Välj free account/plan, sedan ladda hem install-filen & dubbelklicka på fem. Tadaa! När du startat/loggat in i VPN programmet sedan kommer du se "Testa vår premium tjänst som 1 vecka? klicka här!" Efter du klickat "här" har du direkt tillgång till deras p2p servrar som finns i förslagsvis Sverige & det är bara att klicka connect. x3
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2020-02-16 klockan 13:58.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 18:03   #3699
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
https://account.protonvpn.com/signup
Välj free account/plan, sedan ladda hem install-filen & dubbelklicka på fem. Tadaa! När du startat/loggat in i VPN programmet sedan kommer du se "Testa vår premium tjänst som 1 vecka? klicka här!" Efter du klickat "här" har du direkt tillgång till deras p2p servrar som finns i förslagsvis Sverige & det är bara att klicka connect. x3
Forum är fint ibland! Tack r3mpuh
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 20:17   #3700
Navi
Registered User
 
Navis avatar
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 225
Nu är vi igång, en hel värld av anime ska upptäckas. Vet inte var jag ska börja men Attack On Titans och Monster är de jag längtat efter. Cowboy Beebop och Demon Slayer tror jag kommer därefter.
Navi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 20:20   #3701
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Nu är vi igång, en hel värld av anime ska upptäckas. Vet inte var jag ska börja men Attack On Titans och Monster är de jag längtat efter. Cowboy Beebop och Demon Slayer tror jag kommer därefter.
Bra val allihop
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 20:52   #3702
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Om man ändå finge memory-wipa lite så man kunde se Cowboy Bebop, Berserk m.fl. på nytt igen.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 22:41   #3703
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Om man ändå finge memory-wipa lite så man kunde se Cowboy Bebop, Berserk m.fl. på nytt igen.
Och Hajime no Ippo, 2x FMA, Gundam Seed, Death Note osv. Så mycket bra skit.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 23:04   #3704
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
naruto.
Mest av allt önskar jag en uppföljare till original-berserk serien.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 06:05   #3705
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
naruto.
Mest av allt önskar jag en uppföljare till original-berserk serien.
Kan hoppas att snacket om att han som gör Castlevania för Netflix även vill göra Berserk är något som blir av, tror det skulle kunna bli bra
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)