Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-10, 15:15   #46
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160


Det hade inte varit så mycket kvar av angriparna, om jag säger så.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:16   #47
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Tror definitivt boxning. Eller ja, defendo osv finns ju att träna också och det går ju ut på exakt såna här scenarion.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:21   #48
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Muay thai eller boxning.

BJJ? Du får ner en snubbe på marken enkelt och börjar strypa personen, samtidigt får du sparkar i huvudet från femtioelva olika håll. Helt värdelöst.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:21   #49
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Detta är en sann historia.

Jag var ute med en dambekant som hade en okristligt kort kjol och djup urringning. När vi efter några glas champagne i godan ro gick hem längst trottoaren observerade vi ett ett gäng på 8-10 ungdomar som stod i ett gathörn och såg allmänt tvivelaktiga ut.

När vi närmade oss vederbörande ropade en av ungdomarna "Ey, vad kostar horan? 2000 kr?" varpå jag med raska steg gick fram till ynglingen för att försvara damens heder. Jag frågade vad han ville med skarp röst och spände min kalla isblå psykopatblick i hans ögon. Den sturske unge mannen trodde att han hade överläget, men tji fick han. Han måttade ett slag mot mitt ansikte som jag lätt väjde tack vare min omfattande träning inom den uråldriga kampsportsstilen Muay Thai.

Den sturske unge mannen tappade balansen på grund av det missade slaget, och jag tog då tillfället i akt att dra upp min tårgasflaska ur fickan. Jag tömde den på hela gruppen ungdomar och höll in avtryckaren tills burken var slut. Den unge sturske mannen hade ändå inte fått nog, och försökte mellan de kippande andetagen attackera mig igen.

Jag skrek då att jag innehade en kniv i min ficka och att jag skulle hugga dem alla. De tog då till flykten. Vad de inte visste var att jag inte innehade någon kniv, och att det endast var en bluff. Jag jagade sedan gänget ett tjugotal meter med handen på min falska kniv i fickan skrikandes att jag skulle hugga dem. Jag slutade när de rundade ett gathörn.

Sensmoralen är att man alltid ska vara redo för alla situationer som kan tänkas uppkomma och att man kan bluffa om man har kyla nog.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:22   #50
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Krav Maga går ju ut på att försvara sig i sådana situationer. Osäker på hur realistisk träningen verkligen är dock. Boxning och thaiboxning har ju fördelen att det är ”på riktigt” även i träningen, med hård sparring och träning som går ut på att just kunna slå och sparka så hårt som möjligt och inte minst att träffa rätt. Är ju värdelöst om man börjar veva och bara missar - något som faktiskt inte är så lätt som man kan tro.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:24   #51
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Sedan kom Cro Cop gående på andra sidan gatan, KoloKille gick över gatan och sänkte honom med en rak höger.

Detta är en sann historia.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:25   #52
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Detta är en sann historia.

Jag var ute med en dambekant som hade en okristligt kort kjol och djup urringning. När vi efter några glas champagne i godan ro gick hem längst trottoaren observerade vi ett ett gäng på 8-10 ungdomar som stod i ett gathörn och såg allmänt tvivelaktiga ut.

När vi närmade oss vederbörande ropade en av ungdomarna "Ey, vad kostar horan? 2000 kr?" varpå jag med raska steg gick fram till ynglingen för att försvara damens heder. Jag frågade vad han ville med skarp röst och spände min kalla isblå psykopatblick i hans ögon. Den sturske unge mannen trodde att han hade överläget, men tji fick han. Han måttade ett slag mot mitt ansikte som jag lätt väjde tack vare min omfattande träning inom den uråldriga kampsportsstilen Muay Thai.

Den sturske unge mannen tappade balansen på grund av det missade slaget, och jag tog då tillfället i akt att dra upp min tårgasflaska ur fickan. Jag tömde den på hela gruppen ungdomar och höll in avtryckaren tills burken var slut. Den unge sturske mannen hade ändå inte fått nog, och försökte mellan de kippande andetagen attackera mig igen.

Jag skrek då att jag innehade en kniv i min ficka och att jag skulle hugga dem alla. De tog då till flykten. Vad de inte visste var att jag inte innehade någon kniv, och att det endast var en bluff. Jag jagade sedan gänget ett tjugotal meter med handen på min falska kniv i fickan skrikandes att jag skulle hugga dem. Jag slutade när de rundade ett gathörn.

Sensmoralen är att man alltid ska vara redo för alla situationer som kan tänkas uppkomma och att man kan bluffa om man har kyla nog.
lol ja du är ju typ förnedringspissaren själv då, jaga barn med tårgas och kniv... tufft.

Du måste ha varit långt hemifrån då också förresten, för såna ungar finns ju inte på Lidingö, eller hur?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen

Senast redigerad av Langster den 2020-02-10 klockan 15:26.
Langster är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:27   #53
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Krav Maga går ju ut på att försvara sig i sådana situationer. Osäker på hur realistisk träningen verkligen är dock. Boxning och thaiboxning har ju fördelen att det är ”på riktigt” även i träningen, med hård sparring och träning som går ut på att just kunna slå och sparka så hårt som möjligt och inte minst att träffa rätt. Är ju värdelöst om man börjar veva och bara missar - något som faktiskt inte är så lätt som man kan tro.
Thaiboxning är bäst, helt klart. Man använder ju "8 lemmar", d.v.s ben, knän, armbågar och knytnävar x2. Man använder även stående brottning och svepningar. Ingen n00b kan försvara sig när en thaiboxare tar tag om deras bakhuvud, trycker armarna mot halsen på dem så att blodet till huvudet stryps, trycker in armbågarna i övre bröstkorgen och nyckelbenen och slänger runt dem som en vante, följt av ett knä i magen.

Men en mot en förlorar man direkt mot en pyjamasbrottare.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:27   #54
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Detta är en sann historia.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:28   #55
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
lol ja du är ju typ förnedringspissaren själv då, jaga barn med tårgas och kniv... tufft.

Du måste ha varit långt hemifrån då också förresten, för såna ungar finns ju inte på Lidingö, eller hur?
Faktum är att det skedde i city, och det var efter att en icke-skidåkande människa försökt slå mig i ansiktet uppbackad av ett gäng på 8-10 personer (jag hann inte räkna) efter att ha skrikit hora till min vänninna. Men aaa såatte
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:32   #56
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Faktum är att det skedde i city, och det var efter att en icke-skidåkande människa försökt slå mig i ansiktet uppbackad av ett gäng på 8-10 personer (jag hann inte räkna) efter att ha skrikit hora till min vänninna. Men aaa såatte
Fick du "ligga" sen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:32   #57
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Att ni inte tror mig tar jag som en hedersbetygelse. I mina yngre år var jag en slagskämpe av rang.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:32   #58
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Detta är en sann historia.

Blev runt 1998 kidnappad av en kille som av någon anledning hade sjukt mycket solkräm hela tiden???

Han knöt iaf fast mig i en sån där Iron Maiden för att tömma mig på blod men min flickvän släppte lös mig. Blev såklart fett lack och rundsparkade iväg en spruta i huvudet på honom så han exploderade. Some motherfuckers always try to skate uphill.

Ingen direkt poäng med historien förutom att jag är en riktigt kall en.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:32   #59
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Fick du "ligga" sen?
Nej, faktiskt inte. Men det är en annan historia.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 15:35   #60
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Svårt att rekommendera något som täcker in alla situationer. Olika kampsporter har olika fördelar. I regel är det flera angripare på gatan och då går BJJ bort eftersom man inte vill rulla runt på marken.
Jag tränade Krav maga ett tag innan jag över till MMA och thaiboxning. Det finns en del bra saker med Krav maga, men också en del svagheter.
Skulle jag rekommendera något för gatan så blir det tre pass thaiboxning och 2 pass boxning i veckan + alla tillfällen för sparring och tävling.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)