Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-11, 14:57   #211
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Det går inte att bygga upp polisen tillräckligt på kort sikt. Räkna med 10-15 år för att få den polisstyrka som faktiskt behövs. De har tappat för mycket, har svårt att rekrytera och det tar tid att bygga upp kompetens.
Inga problem. Vi sänker antagningskraven och kvoterar in mångfald i kåren så är saken biff. För övrigt så är polisens jobb att städa upp efter brott. Inte att förebygga brott. Det enda som förebygger brott är inställningen hos dem som befinner sig inom landets gränser.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-11, 15:10   #212
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Fan också, jag trodde jag skulle komma undan med det!!!
kisse-"nöden har ingen lag" borde gälla
Akerhage är uppkopplad nu  
Gammal 2020-02-11, 15:19   #213
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Jag försöker inte att ta reda på potentiella offers "gameplan" så at säga om du förstår vad jag menar, utan det är en genuin fråga.

Kolo har medlemmar som har stor erfarenhet av världen - några har kanske itll och med bott i Sydamerika eller de tuffare delarna av USA och lärt sig så kllad "street smart".

Dessa rån verkar ha blivit en verklighet att behöva ta hänsyn till. Var väl många hundra bara i GÖteborg? (Inte alla med förnredringsmoment)


Att springa är nog typ enda rimliga när situationen hänt. Var min tanke.


Det är en stor del av mitt liv, tuffa områden runt om i Amiericas. Börjar jag skriva så blir det svårt att avsluta, man lär sig bäst på plats, på gatan, har man ingen erfarenhet är det svårt att lära sig i text.

Om att springa, ja om man kan men ibland är det lättare att springa i kapp än att fly. Spring mot ljus och människor och ropa vad som händer. Män som attackerar kvinnor och våldtäkter brukar de fysiskt försöka dominera dem så man bör lära sig mer om det är självförsvar man vill lära sig.

Vapen av olika slag och 15 års kampsportserfarenhet kan hjälpa men man kan få det emot sig likaså. Det är externa grejer och är inte grunden äv självförsvar. Även de har nytta av att lära sig annat på kort tid.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-11, 15:24   #214
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det vet jag inget om. Men att släppa tyglarna fria för vilka idioter som helst (läs KoloTrollet) att få gå runt med skjutvapen och en licens att skjuta först och fråga sen, det är iaf en riktig återvändsgränd som inte komemr lösa några problem alls.
Nonsens. Rätten att ta angripare av daga är överordnad alla andra rättigheter. Utan den är övriga rättigheter en ynnest som kan tas ifrån dig när som helst av vem som helst som själv tar sig rätten. Och det är väldigt tydligt och klart att det är så våra myndigheter resonerar. Att demokrati och yttrandefrihet är en lekstuga som de kan stänga igen när helst de känner för det.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-11, 15:25   #215
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Har flera gånger blivit konfronterad av stora gäng på stan och i förorter. Landar det alltid i ett trevligt samtal och god ton, artigt hejdå. Kan vara så att jag är för karismatisk för att bli tortyrkissad på
Nu pratar du nog om någonting annat, gäng, schmäng, finns överallt men det Aryt var ute efter var nog mer överraskning, rån, våldtäkter etc.

De första och största myterna man bör avliva är att det är offrets fel, de har gjort fel val men jag, jag är smart så det händer inte mig.
I själva verket händer det alla, båda könen, alla åldrar.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-11, 15:36   #216
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Kanske är det så att flera av de här bögkissrånarna kanske behöver kliva ur garderoben? Det är ju tydligt homosexuella saker de utsätter offren för, under förespegling att offret skall förnedras "Det är inte gay jag svär det handlar om dominans". Med ett kliv ur garderoben kan de ju utöva sin sexualitet med villiga partners istället.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-11, 15:50   #217
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Att dra iväg på 100m sprint när man har en jävel efter sig med löv på fötterna som kan springa i två dygn i sträck är inte bra.

Skjutvapen säger jag.
Haha, du får det att låta som att konstant majarökande adidasriddare från ej skidåkande nationer är riktiga konditionsfenomen. Dina 100 meter med elitsnabbhet räcker nog gott och väl...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-11, 16:23   #218
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Haha, du får det att låta som att konstant majarökande adidasriddare från ej skidåkande nationer är riktiga konditionsfenomen. Dina 100 meter med elitsnabbhet räcker nog gott och väl...
Jag går bara värdigt men bestämt. Mina 100 meter sker med dubbelt grekiskt tempo.
Gregow är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)