Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-01-18, 16:22   #46
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
Att påstå att han ger ett mer tjockt än muskulöst intryck, & att han inte ser ut som dom flesta andra som drar runt 400kg; är det så jävla kontroversiellt?

Har nukz sagt att Sthål ser liten ut, eller att alla som markar runt 400 brukar se likadana ut? Har jag missförstått något?

Säger inte att jag håller med varken nukz eller ni andra. Är bara nyfiken på varför det anses så konstigt.
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:05   #47
bigtraps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: hälsingland
Inlägg: 969
Ståhl har 220 cm i räckvidd. Extremt bra för diskus om man kan utnyttja det.
Mycket stora fötter och förmodligen dasslock till händer.
Tror inte han skulle kasta diskus nå längre om han hade Samuelssons armstorlek
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 17:57   #48
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av nukz Visa inlägg
Och ser ändå ut som random lönnfet gubbe, hur kan man vara så stark utan tillhörande muskelmassa?
Citat:
Ursprungligen postat av SHH Visa inlägg
Att påstå att han ger ett mer tjockt än muskulöst intryck, & att han inte ser ut som dom flesta andra som drar runt 400kg; är det så jävla kontroversiellt?

Har nukz sagt att Sthål ser liten ut, eller att alla som markar runt 400 brukar se likadana ut? Har jag missförstått något?

Säger inte att jag håller med varken nukz eller ni andra. Är bara nyfiken på varför det anses så konstigt.
Random lönnfet gubbe, utan tillhörande muskelmassa...Jag är tämligen säker att om man hade Ståhl bredvid sig i soffan skulle man inte göra den bedömningen. Han har otroligt mycket mer muskler än 90-kilos jymmpojkar. Men visst, han är ju tjock, och är man det måste man vara rejält grov för att se muskulös ut, tänk Brian Shaw. Men Ståhls form är säkert alldeles utmärkt för hans syfte. Hade han kunnat kasta diskus 1 meter längre genom att gå ner 30 kg så hade han gjort det.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 18:08   #49
nukz
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Animalisk Visa inlägg
Magnus tränade för att bli starkast i världen, Daniel tränar för att bli bäst på att kasta diskus, deras fysik är en produkt av deras förutsättningar, prioriteringar och mål.
Jag köper inte riktigt den förklaringsmodellen fullt ut, visst har dom haft helt olika mål men man markar inte 350x5 på skoj. Och hans senaste klipp på Instagram är 300x3 i knäböj. Båda är vikter som med all sannolikhet skulle vara utmanande även för herr Samuelsson. Självklart har Ståhl lagt många timmar på gymet vilket jag bara säger brukar synas mer vid en sådan styrkenivå.
nukz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 18:18   #50
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av nukz Visa inlägg
Jag köper inte riktigt den förklaringsmodellen fullt ut, visst har dom haft helt olika mål men man markar inte 350x5 på skoj. Och hans senaste klipp på Instagram är 300x3 i knäböj. Båda är vikter som med all sannolikhet skulle vara utmanande även för herr Samuelsson. Självklart har Ståhl lagt många timmar på gymet vilket jag bara säger brukar synas mer vid en sådan styrkenivå.
Dylan Hellriegel, https://www.instagram.com/dylan_hellraiser/?hl=sv

Första lyftaren att böja 1000 & marka 900 Lbs samma tävling utan dräkt.

Inget massmonster direkt.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 18:36   #51
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Dylan Hellriegel, https://www.instagram.com/dylan_hellraiser/?hl=sv

Första lyftaren att böja 1000 & marka 900 Lbs samma tävling utan dräkt.

Inget massmonster direkt.
Med tanke på att han inte ser tjock ut på 163 kg skulle jag nog kunna tycka att massmonster är mer rätt än fel.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 19:08   #52
nukz
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Dylan Hellriegel, https://www.instagram.com/dylan_hellraiser/?hl=sv

Första lyftaren att böja 1000 & marka 900 Lbs samma tävling utan dräkt.

Inget massmonster direkt.
Han ser betydligt muskulösare ut dock.
nukz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 19:13   #53
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Talakhazde, kanske den främsta tyngdlyftaren genom tiderna.

MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 19:43   #54
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
..Men varför postar ni bilder på andra lyftare för? nukz skrev väl inte att Ståhl hade sämst muskler-styrka-ratio genom tiderna heller? Såklart det finns massvis med andra.

Visst, random lönnfet gubbe håller jag väl inte med om, men precis som nukz skrev; ''Självklart har Ståhl lagt många timmar på gymet vilket jag bara säger brukar synas mer vid en sådan styrkenivå.'' Jag håller med helt & hållet där.
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 20:06   #55
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av SHH Visa inlägg
..Men varför postar ni bilder på andra lyftare för? nukz skrev väl inte att Ståhl hade sämst muskler-styrka-ratio genom tiderna heller? Såklart det finns massvis med andra.
För att se nukz skriva att Talakhazde ser ut som random fet snubbe utan muskler.

Det finns helt enkelt stora män som är otroligt starka, utan att de ser klassiskt muskliga ut, men de har trots allt väldigt mycket muskler. Skulle man se dom i verkligheten eller få klämma på deras överarmar så skulle man inse det.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 20:23   #56
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
För att se nukz skriva att Talakhazde ser ut som random fet snubbe utan muskler.
Aha okej, det köper jag.

Citat:
Det finns helt enkelt stora män som är otroligt starka, utan att de ser klassiskt muskliga ut, men de har trots allt väldigt mycket muskler. Skulle man se dom i verkligheten eller få klämma på deras överarmar så skulle man inse det.
Ja, det är klart. Jag tolkade mest nukz inlägg som att han tycker att Ståhl ser ovanligt otränad ut för att vara så stark, vilket jag inte anser kontroversiellt alls. Jag håller med helt på den biten; dom flesta jag ser, antingen på bild eller i verkligheten, som bollar med dom vikterna brukar se mer tränade ut, oavsett vikt.
Jag är likadan. Inte för att jag alls är stark eller så, men det borde iaf synas att jag rört en skivstång.
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 21:26   #57
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Ni har nog aldrig varit i närheten av någon som varit i samma storlek och styrkeklass som Ståhl eller liknande.

Bilderna kanske luras en del men man märker fort att en person med sådan styrka inte ser ut som random lönnfett gubbe om man kommer i närheten.

Hade Ståhl varit 160kg sophög så hade han inte varit formad eller rört sig sådär. Ni blir helt enkelt lurade av bilden.

Förövrigt, var det inte så att ståhl låg runt 180 innan och gick ner till typ 150 för att kunna kasta bättre? Har för mig jag läst någon intervju med hans far eller coach om det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 23:05   #58
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Förövrigt, var det inte så att ståhl låg runt 180 innan och gick ner till typ 150 för att kunna kasta bättre? Har för mig jag läst någon intervju med hans far eller coach om det.
Jo, han var mycket tyngre förut och fick order av sin coach att gå ner.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 01:58   #59
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Varför görs preseumtionen att det finns muskler under späcket när någon lyfter tungt då det är välkänt att fettet gör mycket för styrkan?

Jag tror inte alla på att alla dessa feta styrkelyftare är några massamonster.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 04:26   #60
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
För att se nukz skriva att Talakhazde ser ut som random fet snubbe utan muskler.
Citat:
Ursprungligen postat av SHH Visa inlägg
Aha okej, det köper jag.
Fast nej, det köper jag ju inte alls. Svarade lite för fort här känner jag.
Varför skulle han skriva att Talakhazde/Dylan Hellriegelser ser ut som 'random fet snubbe utan muskler'? Han kommenterade väl ståhls fysik, & ingen annan? Har han någonsin påstått att alla som är stora & starka ser ut som otränade fetton?
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)