Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-12, 20:39   #76
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Det baseras på hur många som köper/säljer en spelare. Jag vet inte hur länge det brukar ta innan första värdeändring sker men det har inte blivit någon ännu iaf. Det är Sterling och Ederson som är närmast en värdeökning just nu pga många som byter in.
Vilket pris är det som gäller då? När man lade sin transfer, eller vilket pris spelaren står i vid veckans deadline?

EDIT:

Var hittar du förresten info om hur många som begärt transfer för en viss spelare?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 21:25   #77
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Sen sitter jag på både Mané och Kanté som verkar som att de inte är helt fit för att spela 90min. Då är ju frågan om man ska ha is i magen och hoppas att de spelar till helgen eller om man ska köpa in nån annan.

Jag skulle ju gärna ha in ytterligare nån från United, men Greenwood tror jag kommer vara prisvärd över hela säsongen, och De Gea känns som att han kan håva in poäng. Då är ju frågan om man ska våga byta ut Maguire i backlinjen mot Martial. Men ifall jag tror De Gea kommer håva in poäng så lär ju även Maguire göra detsamma, eller så gör ingen av dem det.Fan vad mycket skit att hålla ordning på.
Haha det är mycket beslut som ska tas, welcome to FPL. Personligen hade jag inväntat presskonferenserna på fredag från både Klopp och Lampard och sen tagit ett beslut. Byter du ut Maguire mot Martial behlver du ju dock göra typ 3 byten eller nåt? Då får du räkna med minuspoäng.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vilket pris är det som gäller då? När man lade sin transfer, eller vilket pris spelaren står i vid veckans deadline?

EDIT:

Var hittar du förresten info om hur många som begärt transfer för en viss spelare?
Om du köper in spelare för 100 miljoner och tex KDB går upp från 9,5 till 10,5 så har du ett lagvärde på 100,5. Du får alltså 10 för KDB om du säljer honom (tror man får 0,5 i värdeökning för varje 1 som spelarens pris går upp om jag minns rätt). Det är ganska bra i senare omgångar när man har ett värde på över 105 i laget och kan få in mer värde i laget än ett lag som bara har ett värde på tex 101, eller än värre, 99 om spelarna sjunkit i värde.

Det går att se på FPL sidan under "status". Sen finns det speciella sidor som är tillägnade för att beräkna värdeändringar på spelare. Men jag brukar bara invänta att nån uppdaterar på twitter.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.

Senast redigerad av Määng den 2019-08-12 klockan 21:30.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 22:21   #78
perak
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Skånes Fagerhult
Inlägg: 30
Hej. Tänkte bara checka in här medan jag ligger i täten . Även om jag inte hoppade på Sterling-tåget, ansåg mig inte ha råd med det dumt nog.
Förstår inte riktigt hur jag ska lyckas byta upp mig senare heller. Det går väl bara att göra en transfer åt gången och då kommer jag ju aldrig att kunna byta till dyrare spelare ju . Eller, det tar tid iaf. För man måste göra ett par nerköp först och spara pengar?

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Senast redigerad av perak den 2019-08-12 klockan 22:24.
perak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 22:42   #79
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av perak Visa inlägg
Hej. Tänkte bara checka in här medan jag ligger i täten . Även om jag inte hoppade på Sterling-tåget, ansåg mig inte ha råd med det dumt nog.
Förstår inte riktigt hur jag ska lyckas byta upp mig senare heller. Det går väl bara att göra en transfer åt gången och då kommer jag ju aldrig att kunna byta till dyrare spelare ju . Eller, det tar tid iaf. För man måste göra ett par nerköp först och spara pengar?

Skickat från min F5321 via Tapatalk
Man får en gratis transfer per vecka. Om man inte använder första veckans transfer har man alltså två nästa vecka. Dock kan man samla på sig fler än två.

Om du har två spelare som du köpte för 6 som går som tåget och så säljer du dem efter några veckor för 8 vardera så kommer du ju ha råd att köpa en Sterling för 12 och en nobody för 4.

Ungefär så tänker jag mig att man kan göra i alla fall. Men jag har ju aldrig spelat detta förut så jag kanske har tänkt snett.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 05:47   #80
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av perak Visa inlägg
Hej. Tänkte bara checka in här medan jag ligger i täten . Även om jag inte hoppade på Sterling-tåget, ansåg mig inte ha råd med det dumt nog.
Förstår inte riktigt hur jag ska lyckas byta upp mig senare heller. Det går väl bara att göra en transfer åt gången och då kommer jag ju aldrig att kunna byta till dyrare spelare ju . Eller, det tar tid iaf. För man måste göra ett par nerköp först och spara pengar?

Skickat från min F5321 via Tapatalk
Vilket lag är ditt?
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 06:52   #81
perak
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Skånes Fagerhult
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Vilket lag är ditt?
Ingemanssons united.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
perak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 07:12   #82
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av perak Visa inlägg
Ingemanssons united.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
Du kanske får ta smällen omgången som kommer och byta efter det. Typ kaptena Rashford. Det jobbiga är att det knappast är osannolikt att Kane nollar mot City. Du får hålla tummarna för att City håller nollan

Det blir problematiskt när man har så få premiumspelare som du har, i alla fall offensivt. För att få in Sterling måste Kane ryka.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-14, 16:48   #83
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Även om jag är jättenöjd med 97 poäng så är det ännu viktigare att jag känner att jag inte gjort bort mig direkt med något spelarval. Så har jag nog aldrig känt efter första veckan in på en säsong!

Laget ser okej ut inför helgen. Hoppas Klopp spelar sina reserver ikväll eller iaf byter ut Salah tidigt.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 09:45   #84
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Ska man vara iskall och sätta Harry Kane på bänken och ha Greenwood istället?

Jag tror ju inte Greenwood kommer starta. Men det finns väl rimligen goda chanser att han får komma in och kanske stänka in en balja.

Eller kommer Spurs kunna hota City och faktiskt producera ett par baljor?

Tyckte inte Tottenham såg vassa ut förrän Erikssen kom in. Ifall han spelar från start så känns det ju inte omöjligt att de gör mål. Annars är jag skeptisk...

Fan också vad velig jag är.

Kanté och Mané lär väl bägge spela denna veckan med tanke på förra veckan och cupspel...

Senast redigerad av svenbanan den 2019-08-17 klockan 09:48.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 09:51   #85
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Kaptensbindeln på De Bruyne och Kane på bänken till förmån för Greenwood.

Det finns inte en chans att detta är smart.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 09:57   #86
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Nu insåg jag precis att jag kan ha tre forwards i elvan.

Blir en trebackslinje istället.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 13:34   #87
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Wtf? Ser ut som att Adrian också skadat sig för Liverpool. Det blir till att plocka in en junior då, eller den obligatoriska överviktiga förtioåringen som alltid brukar finnas med i truppen...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 17:15   #88
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Jösses vad mitt lag är kaos känns de som. Heaton räddar inte mycket, Wilson och Fraser verkar inte hitta formen, Salah kör en blank, Liverpool ser ut riktigt risiga bakåt, Perez spelar inte som anfallare som jag trott, Digne skadad, Verthongen får aldrig spela.

Kommer rycka ett wild card pga tilt.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 17:49   #89
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag hörde lite gnäll om att Pukki behövde så många chanser senast... Minns inte var, men det var nån förståsigpåare som hade åsikter nånstans. Kanske tystare nu.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 20:09   #90
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Wildcard active! Måste fånga upp alla värdeökningar innan de slår.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)