Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-06, 23:50   #16
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
3 från United?

För att svara på frågan får du nog bara en notis om att du har för många spelare från samma lag och måste göra ett byte.
Ja. Scholes, Giggs och Beckham.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 03:45   #17
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 705
Fixar ett lag ikväll eller imorgon
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 10:50   #18
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Har ni några tydliga strategier när ni lirar FPL? Jag har ändrat mitt tänk lite till i år och testar lite nytt. Vanligtvis skulle jag aldrig delge mina tankar då detta är så prestigefullt men i vår lilla Kolo-liga kostar jag på mig det Vanligtvis brukar jag gå på en bra målvakt som står hela året, billig backlinje och ta få minuspoäng. I år är idén för inledningen:

- Billig målvakt och hoppas på många räddningspoäng
- Dyr backlinje
- Budgetbänk(all in på startelvan)

Efter ett visst antal omgångar(åtminstone fem st) ska jag börja fundera på att dra wildcard för att kunna fixa ett mer långsiktigt lag innehållandes de spelare som verkar heta i år. Har kollat en del YT-videos och tror verkligen på detta, då kan man hoppa på de heta alternativen mer eller mindre direkt och inte gå miste om t.ex. årets Jimenez bara för att man inte vill gå minus för att få in honom.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 10:55   #19
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Jag kanske ska tillägga att jag är supernörd vad gäller detta, har säkert sett 30 YT-videos inför den här säsongen Det är inget jag brukar göra så bara för att jag är extra seriös i år så lär det väl gå åt helvete.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 11:00   #20
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Det som jag har grubblat överlägset mest över är huruvida jag ska ha Salah OCH Sterling. Jag tror ju att Sterling kommer att vara sinnessjuk även i år och på så sätt känns det dumt att inte haka på tåget direkt. Samtidigt så tror jag väldigt mycket på KDB och han är ju fett prisvärd i år, så jag har valt honom + Kane istället. Alternativet hade varit Sterling+Kean.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 14:24   #21
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Dang! Jag som knappt ens orkade ögna igenom reglerna och ta reda på exakt vilka grejer som ger poäng för en spelare.

Visst går det att byta nån spelare per vecka från sin trupp, med transfers?

Ska man sitta och tjuvhålla på de där "chipsen" eller kommer man få fler chips att använda i senare omgångar?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 14:41   #22
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Dang! Jag som knappt ens orkade ögna igenom reglerna och ta reda på exakt vilka grejer som ger poäng för en spelare.

Visst går det att byta nån spelare per vecka från sin trupp, med transfers?

Ska man sitta och tjuvhålla på de där "chipsen" eller kommer man få fler chips att använda i senare omgångar?
Du får en snabbgenomgång:

- Inför varje ny omgång(när alla lag har spelat) får man ett gratis byte. Gör du inte det bytet sparar du på dig det och har två fria byten till omgången efter det. Du kan dock aldrig spara ihop till mer än två byten. Gör du fler byten än vad du har gratisbyten får du fyra minuspoäng per extra byte. Det är generellt ett bra tips att försöka gå så lite minus som möjligt, inte jätteofta det betalar av sig.

- Man ska tjuvhålla på free hit och triple captain. Mot slutet av säsongen så kommer vissa lag att ha två matcher i samma omgång då de har fått stå över någon tidigare omgång p.g.a. cupspel. Det är då du vill använda chipsen. Säg t.ex. att Salahs Liverpool har dubbla matcher omgång 28 och du sätter triple captain på honom. Då får du hans poäng i första OCH andra matchen gånger tre, träffar man rätt på en sådan grej kan man få sjuka poäng. Så här lägger många upp det:

Free hit: spara tills en omgång där flera lag har dubbla matcher alternativt spara tills en omgång där många lag lirar noll matcher för att kunna byta in spelare som lirar. Generellt sent på säsongen.

Triple captain: spara tills en omgång där en premiumspelare(Salah/Sterling/Kane etc.) har dubbla matcher mot så lätt motstånd som möjligt. Generellt sent på säsongen.

1:a wildcardet: ganska fritt fram. Antingen använder du det när ditt lag har massa skadade spelare och du vill helrenovera eller så gör du som mig och väntar till omgång 5-10 och gör om ditt lag med enbart spelare som verkar heta i år.

2:a wildcardet: spara tills någon av de sista omgångarna när många lag har dubbla matcher. I en optimal värld då, du kanske måste använda det för att renovera en skadad trupp.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 14:51   #23
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Guld! Tack Macke.

Mitt största problem är att det kryper i skinnet på mig då jag sätter in spelare från Liverpool och City. Jag vill ju helst inte hamna i en situation där jag sitter och håller på dessa lag.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 15:01   #24
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Guld! Tack Macke.

Mitt största problem är att det kryper i skinnet på mig då jag sätter in spelare från Liverpool och City. Jag vill ju helst inte hamna i en situation där jag sitter och håller på dessa lag.
Det där tänket ska man skippa HELT, garanti för att komma sist om man ens utgår det minsta från känslomässiga grejer när man väljer spelare Jag kan avslöja att jag inte har en enda från Man U i mitt lag Wan Bissaka är väl den som är mest intressant. Martial är en joker för 7.0 mille men jag tar inte i det där laget med tång förrän jag har fått se att de är bättre i år än vad de var i våras!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 15:33   #25
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har ni några tydliga strategier när ni lirar FPL? Jag har ändrat mitt tänk lite till i år och testar lite nytt. Vanligtvis skulle jag aldrig delge mina tankar då detta är så prestigefullt men i vår lilla Kolo-liga kostar jag på mig det Vanligtvis brukar jag gå på en bra målvakt som står hela året, billig backlinje och ta få minuspoäng. I år är idén för inledningen:

- Billig målvakt och hoppas på många räddningspoäng
- Dyr backlinje
- Budgetbänk(all in på startelvan)

Efter ett visst antal omgångar(åtminstone fem st) ska jag börja fundera på att dra wildcard för att kunna fixa ett mer långsiktigt lag innehållandes de spelare som verkar heta i år. Har kollat en del YT-videos och tror verkligen på detta, då kan man hoppa på de heta alternativen mer eller mindre direkt och inte gå miste om t.ex. årets Jimenez bara för att man inte vill gå minus för att få in honom.
Haha! Jag är också ganska nördig när det gäller detta. Men jag nördade ganska hårt förra säsongen så nu har jag mina favorit YT konton jag följer så slipper jag sök runt och kolla på 30 olika. Uppdaterar Twitter frekvent också. Helt sjukt egentligen vilken tid jag lägger ner på något så onödigt.

Nåja, min plan har ändrats ungefär 60 gånger på en vecka. Men nu tror jsg att jag kommer sikta på två budgetmålvakter och satsa pengar nån annanstans. Det som eventuellt talar emot är att jag gärna hade haft mer city bland försvaret då jag tror de kommer hålla många nollor, så Ederson hade varit fin i mål. Men jag har svårt att motivera år mig själv att sätta en målvakt som är 1,5 m dyrare än en budget och behöva ha tex ett sämre mittfält.

Salah+Sterling känns givet. KDB har sett ut bra på försäsongen men jag vågar inte gå utan Sterling när jag räknar med massiva hauls. Väljer att satsa på två premiums då jag tycker truppen blir för svag med 3, samt att även om jag plockar in Kane kommer jag typ aldrig att sätta C på honom och då blir priset för dyrt.

Anfallet är svårare. Jag vill gärna sätta in en chelseaanfallare men just nu verkar det så osäkert vem som är gjuten i startelvan så jag avvaktar. Har satt in en provisorisk som har lätt fixture i GW1 så jag snabbt kan byta när det blir klart vem som ska starta.

Wild card kommer jag att använda tidigt i år, om jag inte lyckas pricka in allt rätt från start vilket jag betvivlar.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 15:48   #26
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag tror vi kan slå fast redan nu att mitt lag kommer köra i fullt blås rakt in i närmaste bro-pylon inom nån vecka.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 08:32   #27
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Haha! Jag är också ganska nördig när det gäller detta. Men jag nördade ganska hårt förra säsongen så nu har jag mina favorit YT konton jag följer så slipper jag sök runt och kolla på 30 olika. Uppdaterar Twitter frekvent också. Helt sjukt egentligen vilken tid jag lägger ner på något så onödigt.

Salah+Sterling känns givet. KDB har sett ut bra på försäsongen men jag vågar inte gå utan Sterling när jag räknar med massiva hauls. Väljer att satsa på två premiums då jag tycker truppen blir för svag med 3, samt att även om jag plockar in Kane kommer jag typ aldrig att sätta C på honom och då blir priset för dyrt.
Haha märker direkt att vi är på samma nördnivå, trevligt

Ja, alltså att inte vara med på Sterling-tåget känns ju fel. Han är helt seriöst bäst i ligans bästa lag. Jag har även känslan att jag inte är med lite p.g.a. att han aldrig har varit "min" fantasy-spelare, har alltid kört på andra hästar. Men KDB för 9,5 lockar så mycket för om han inte ska lira supersittande mittfältare så har en sån jävla assistpotential att det inte är klokt. Tar ju fasta också. I mitt tycke ligans bästa högerfot.

KDB - Sigurdsson - Salah - Perez
King - Kane

eller...

Sterling - Sigurdsson - Salah - Perez
King - Kean/Jota

Har sådan jävla ångest över detta Fördelen med den första formationen är att jag sprider ut premiumspelarna jag är beroende av över tre bra lag snarare än att bara förlita mig på City och Liverpool. Men börjar fanskapet Sterling att rulla igång så går det ju undan.... FAN!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 10:19   #28
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Äntligen något intressant på kolo! Jag är på och gällande nördighet är jag nog på samma nivå som Macke och Määng.

Kör dyr backlinje, Salah och Sterling på mitten och Wilson som dyraste forward. Mer än så avslöjar jag inte här.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 10:22   #29
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Haha märker direkt att vi är på samma nördnivå, trevligt

Ja, alltså att inte vara med på Sterling-tåget känns ju fel. Han är helt seriöst bäst i ligans bästa lag. Jag har även känslan att jag inte är med lite p.g.a. att han aldrig har varit "min" fantasy-spelare, har alltid kört på andra hästar. Men KDB för 9,5 lockar så mycket för om han inte ska lira supersittande mittfältare så har en sån jävla assistpotential att det inte är klokt. Tar ju fasta också. I mitt tycke ligans bästa högerfot.

KDB - Sigurdsson - Salah - Perez
King - Kane

eller...

Sterling - Sigurdsson - Salah - Perez
King - Kean/Jota

Har sådan jävla ångest över detta Fördelen med den första formationen är att jag sprider ut premiumspelarna jag är beroende av över tre bra lag snarare än att bara förlita mig på City och Liverpool. Men börjar fanskapet Sterling att rulla igång så går det ju undan.... FAN!
Fördelen med första är ju att du har flexibilitet i anfallet. Även om Kane floppar så kan du snabbt gå till tex Aubameyang med bara ett byte. I andra förslaget förlitar man sig mycket på premiums i mittfältet. Fördelen med andra är ju att du slipper osäkerheten kring om Sterling startar upp i toppform. KDB tror jag inte kommer få 90 minuter i första matcherna pga skadehistorik och det känns dåligt på nåt sätt att pröjsa 9,5 Mille för någon som spelar 70 minuter per match.

Vågat med Kean direkt från GW1. Tror du han får speltid direkt?
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 10:23   #30
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Äntligen något intressant på kolo! Jag är på och gällande nördighet är jag nog på samma nivå som Macke och Määng.

Kör dyr backlinje, Salah och Sterling på mitten och Wilson som dyraste forward. Mer än så avslöjar jag inte här.
Har du månne kollat på "Let's FPL" på tuben?

Jag kan fan avslöja mitt lag här, tar gärna emot kritik!

Heaton
Arnold - Van Dijk - Zinchenko - Alderweireld
Salah - Sigurdsson - Perez - KDB
King - Kane

Jag har ju redan avslöjat vad jag är mest stissig över.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)