Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-21, 17:24   #1
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Från 200 kg till Scenen, Mouline's eskapad!

Vem är jag?
Summering:
En liten man med stor mun och mage samt att han alltid fick sin vilja igenom,
så formades den kille som blev 200 kilo.

Under hela min uppväxt har jag varit överviktig på grund utav överkompensera, redan som 7 åring peakade jag på en vikt på 100 kilo. En vardag fylld med god dryck, kakor och godis samt mat tills magen var mätt. Under mitt andra år på gymnasium så vägde jag hela 200 kilo och jag kände att vafasen höll jag på med. Jag försökte sakta, sakta skära ner på min konsumtion med misslyckades. Det är svårt att lära en gammal hund nya trix om hunden endast blir lär vacker tass.

Det hade nu blivit slutklämmen utav min gymnasium tid, år 3 och alla studier låg klara och det skulle nu bli party och firanden, men inte för min del. Detta skulle bli början på ett nytt kapitel av mitt liv, men det skulle bli värre innan det blev bättre.

Klassfesten April 2009 blev en dag som förändrade mitt liv. Vi satt och rökte vattenpipa då hela världen började snurra för mig. Jag kände hur mitt hjärta började hoppa ur kroppen och jag trodde mitt liv var på väg att ta slut. Dom efterföljande veckorna blev det in och ut på akuten för jag trodde jag var döende, att mitt hjärta hade brustit. Många sömnlösa nätter av tårar och frustration över situationen, vad ska detta bli av?

Läkarna konstaterade att jag hade fått en stressångest som bidrog till att jag trodde att det var fel på mitt hjärta, fast jag var helt friskt (trots mina 200 kilon). Jag vägrade tro på läkarna och åkte in och ut på akuten tills jag fick en riktig utredning. Läkarna skrev ut lugnande medel åt mig, OxyContin. ALDRIG tänkte jag, aldrig i mitt liv att jag ska sjunka ner i ett träsk utav droger för att stilla mitt sinne. Jag insåg att problemet var min övervikt, oavsett om det var fel på mitt hjärta eller inte. (Som är helt friskt)
Det visade sig att stressen bidrog till en större mängd gaser fanns i magen som tryckte på resterande organ i kroppen och därför trodde jag att det var mitt hjärta som slog i otakt.

Jag tog mitt pick och pack och flyttade in till min egen lägenhet, där JAG fick bestämma vilken kost jag skulle äta, när jag skulle äta och hur jag skulle äta. Skolan var nu över och jag beslutade mig för att besöka min fars familj i Marocko som jag aldrig hade mött, det blev startskottet på en viktnedgång.
Det varma klimatet och inspiration från min släkt bidrog med den viktiga motivation som saknades i mitt liv. När jag väl kom hem från Marocko så hade jag lyckats gå ner 15 kilo (Låg nu nere på 180).

Hur ska jag ta mig till väga nu?
Jag kan väl inte springa utomhus bland människor?
Min hjärna var fylld av negativa tankar, men jag besegrade dom. Musik på hög nivå och gående/små joggande i källaren blev etapp två i min viktnedgång. Kosten bestod mestadels utav hårdbröd nerbrutet i mjölk tillsammans med lingonsylt. All Godis, Dricka och Chips blev helt uteslutet. Att gå från en vardag då man drack 4L coca cola till att gå till en ’hälsosam’ vardag.

Jag hämtade min inspiration från internet sidor och vänner som lärde mig räkna kalorier.
Kilona började flyga iväg kändes det som och det var även så, vågen gick successivt neråt varje vecka.
Från att inte kunna ta ett riktigt springsteg till att kunna jogga ordstängligt. Det hade nu blivit vår (2010), sommaren låg framför mig. Med en vikt på 150 kilo. Ett grabbgäng begav sig ner mot Spaniens varma kuster för att få lite sol och vila. Medan mina kamrater festade om dagarna beslutade jag mig för att se det spanska kustlivet. Jag gick över milen varje dag, jag tänkte, när jag kommer hem ska jag ligga under 150kilo! Långa promenader på stranden i det varma klimatet resulterade i att då jag kom hem från Spanien vägde jag 138 kilo, jag hade lyckats.

Jag fortsatte stenhårt med min träning, långa promenader och joggande, dag och kväll med hårdbröd i ena handen och en kycklingsallad i den andra (talesvis, inte direkt att man sprang runt med.. you get it).
Jag började jobba som materialare / lagledare för GIF Sundsvalls U21 lag, jag deltog på träningarna genom att springa runt och placerade ut koner och jaga bollar, på något vis blev det en extra träning för mig det också. Under sommaren 2010 bestod min träning utav jagandes bollar både på planen, men även utanför. Mitt kompisgäng hade skapat ett korpen-fotbolls lag, något jag lever för än idag. För första gången i hela mitt liv så kunde jag vara med ’på riktigt’ och spela fotboll. Inte längre spela Warzava som 200 kilos kille och få en rump-skjutning som bara den. (Warzava kanske har något annat namn i läsarens omkrets men i Nackta kallas det Warzava) Vi hade fotbollsträningar 2-3 gånger i veckan något som även det bidrog till brännandet utav fett.

Under min viktnedgång bestod min kost som sagt till mestadels utav hårdbröd, sallader men visst måste man kunna unna sig själv något speciellt någon gång i veckan/månaden.

Sommaren var nu slut och jag hade lyckats, nu låg jag på 100 kilo och min tid på GIF Sundsvall hade nått sitt slut. Då fick media nys på mitt fall, att ha lyckats gå ner 100 kilo.
http://st.nu/2.14437/reportage/1.235...assan-forsvann

Med den stora viktnedgången fick jag även en stor mängd överskottshud på armar, ben, mage och bröst.
Men jag kände att jag inte var nöjd, jag ville ner till 85, men mina kamrater vägrade. Dom tyckte jag såg ut som ett benrangel redan, och det var även så jag kände mig. Eftersom jag inte hade styrketränat en ända gång då jag gick ner denna mängd i vikt tappade jag även min grund muskulatur som jag hade så jag beslutade mig för att börja gymma. Från November 2010 till Februari 2011 tränade jag 4 gånger i veckan på gym, med ett schema som var som följande : Axlar Mage, Rygg Biceps, Mage Ben, Triceps Bröst. Jag tränade endast för att bygga upp en grund muskulatur och bränna fett för att nå 85 kilo.

I Februari så nådde jag även det målet, 85 kilo. Från den dagen och till idag har jag tränat 4 gånger gym i veckan och sedan fotboll med korpen laget och annan fysisk aktivitet som basket osv..
Nu började en annan kamp, en kamp emot överskottshud.
Jag blev nekad en operation för att få bort min överskottshud, något som media hjälpte mig föra min kamp emot sjukhuset och jag vann. Jag fick min operation då jag hade bevisat att jag kunde ligga på en stabil vikt (80-85kilo än idag), ej rökande. Operationen dom godkände var för överskottshuden på magen då dom tyckte att jag kunde få infektioner utav den huden.

http://www.expressen.se/nyheter/gick...t-nekar-hjalp/ (Nekad)
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.40...tion-till-slut (Godkännd)
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.41...att-vakna-upp- (Efter operationen)

Mycket små detaljer som jag missat men jag tycker jag har kunnat summera det ganska bra, målet med denna text är att kunna ge dig, läsaren inspiration av att aldrig ge upp, fight the good fight, resultatet är alltid ljuvare ju mer du kämpar för något.

Jag har aldrig varit duktig på att föra någon forum utav träningsdagbok men nu när jag verkligen vill sätta mig in i gym-tränings världen så hoppas jag att jag har hittat rätt (Kolozzeum).

Var god och ställ frågor, om det finns något jag kan hjälpa dig med så kan du räkna med mitt fulla stöd!
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 17:39   #2
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Hur ser min träning och kost ut idag?

Tisdag:
Frukost 08.00,
2 st Pumpa/Linfrön bröd (Mörkt)
Jordnötssmör 5-10g
Tonfisk 50-75g
250 ML Soya Mjölk
1 kapsel Omega 3
1 tablett Only One

Promenad till ett stillasittande arbete 0830 -> 0910

Lunch 13.00
Lunchen äts i arbetsrestaurangen då jag inte ids göra egen matlåda.
Omega 3 kapsel
Kyckling Bröst Filé
125g kokt äggnudlar
Sweet-curry sås
1 Äggvita
Wook gönsaker
200 ML 1% mjölk

Mellanmål 17.00
200g Keso 0.4 % Fett

Träning 1815 -> 19-1915
Tisdagens träning bestod utav Bröst och Triceps träning.
Hantelpress
35 x 12
40 x 10
40 x 8
45 x 8
40 x 10
HantelFlyes:
20 x 10
20 x 12
20 x 12
20 x 10
Bänkpress utan lutning
45 x 12
50 x 10
55 x 8
45 x 12
Bänkpress med huvudet ner mot marken och bena uppåt (specialare, håller så det blir mer Triceps i övningen)
45 x 12
45 x 12
45 x 10
45 x 8
Tricepspress, Hantel bakom huvudet
5 x 12
5 x 12
7 x 10
7 x 10
7 x 10
5 x 12
Hantelpullover
15 x 10
15 x 10
15 x 10
Tricepspress med rep/stång
55 x 10
60 x 10
65 x 8
65 x 8

Avrundar träningspasset på att avreagera mig på boxningspåsen och stretching!
Whey 80 Protein Drink mixat med Mjölk (200 ml~)

Promenad hem 1900/1915 -> 1940/45
Lagar middag;
1 Omega 3 kapsel
Ärtor 200g
Brysselkål 100g
(Mosar ihop det efter det kokats)
Köttfärs 250g
250 ML Soya Mjölk (Notera Sojamjölken innehåller 33kcal / 100 ML 3.5g P 0g K 2g F)

Avrundar denna kväll med 20 armhävningar och 10 triceps-pushups.

Har ni några invändningar på min träning och tips så skriv en rad!

Vikt: 82.5kg Längd: 184cm

Notera även att kaffekoppar slinker ner, kokkaffe utan diverse tillbehör.

Senast redigerad av Mouline den 2012-03-21 klockan 17:48.
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 17:45   #3
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Helt otroligt imponerande!
Du har ju redan gjort en fantastisk bedrift. Hoppas du nu kanske mest har åka nerförsbacke och njuta av dina bragder kvar
Trist med löshuden hoppas du kan få bukt med det. (om det är något kvar?)
Finns gott om duktigt folk här så om du behöver råd är det bara att fråga, och jag tror många kommer peppa dig för du har som sagt gjort ett grymt jobb.
EDIT: f.ö har ju ansiktet klarat sig jättebra, jag hade fått för mig att man kunde få löshud där =/
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2012-03-21 klockan 17:46.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 18:08   #4
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Jag har varit lyckligt lottat på det viset att jag kan 'gömma' den överskottshud jag har, förutom om jag har linne/t-shirt så är det ganska uppenbart.
Jag är oerhört stolt och nöjd över att jag fick bort den överskottshuden på magen, läkarna var fantastiska på Sollefteå sjukhus.

Jag har planerat att bekosta operationen för brösten själv, kommer med bilder eftersom, men varnar för innehållet! :P
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 18:33   #5
Ballt
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 476
Riktigt starkt av dig, jag är helt mållös, resan du har gjort tyder på enorm självdisciplin, du kommer vara en förebild för många har jag en känsla av.


Grymt jobbat!
Ballt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 18:33   #6
Nyström
Registered User
 
Nyströms avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 121
Ja jävlar vilken snabb viktnedgång, bra jobbat !
Nyström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 18:47   #7
Discogymmar
Registered User
 
Discogymmars avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 707
Otroligt imponerande! Hatten av för dig
__________________
Skadad hela tiden
Discogymmar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 18:54   #8
alphahanen2
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Ort: en
Inlägg: 1 268
Fan va grymt!! Ska absolut följa din journal
alphahanen2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 21:53   #9
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Tack för den positiva responsen, det värmer.
Onsdag och dags att benen och magen får sig en omgång;
Knäböj:
35 x 15
55 x 10 x 3
Benspark Maskin
45 x 13
55 x 10 x 2
65 x 10
Utsida lårpress i maskin
15 x 65
13 x 75 x 2
Insida lårpress i maskin
15 x 60
10 x 65 x 2
Baksida lårcurl i maskin
12 x 45
10 x 55
10 x 65 x 2
Häl till tå-gång med skivstång
Tills man börjar gråta x 85 x 3
Sen blev det lite Benspark bakåt på alla fyra.. 'Rasta hunden'..

Situps:
20st x 5
Statiskt liggande med upprättstående ben x 2 40 sec
Statiskt brygga
x 2 60 sec
Liggande benlyft med svankkontakt
10st x 3
Liggande benlyft med vikt på benen
15kg x 15st x 3
Vindrutetorkaren med nerputtning
7 x 3

Kändes som ett mycket givande pass med tanke på att min operation var för 3 månader sen så känner jag att magmusklerna har återhämtat sig riktigt bra!
När dom gjorde operationen över överskottshuden så 'rättade' dom även till magmusklerna, eftersom jag varit överviktig och stor i hela mitt liv så var dom 'utspridda'.

Chop Chop imorgon Rygg och Biceps!
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 22:02   #10
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Frukost 08.00,
2 st Pumpa/Linfrön bröd (Mörkt)
Jordnötssmör 5-10g
Tonfisk 50-75g
250 ML Soya Mjölk
1 kapsel Omega 3
1 tablett Only One

Promenad till mitt stillasittande arbete 40 min.

Mellanmål 10.30
Apelsin och en bit av MejjA's protein-kaka ca 72 kcal.. mmh mumma!

Lunch 13.00
1 Omega 3 kapsel
125g Lax Filé
25g Rökt Makrill
2 klickar potatismos
Svamps sås
Minimorötter och Ärtor
200 ML 1% mjölk

Mellanmål 17.00
200g Keso 0.4 % Fett

Kaffe hit o kaffe dit!

Middag 20.00 (Gah...)
Omega 3 tablett
Ärtmos, 250 gram nermosade ärter i Soya mjölk 200ml (3.2 g P 0g K 2g F)
Köttfärs 250gram
Efterätt; Mejjas superkaka..
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 22:09   #11
sterud
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 51
Grymt!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva..
Så jävla grymt! Och inspirerande!

//Stefan
__________________
2011-03-21 - 120kg+, 2011-04-19 - 116,3kg, 2012-07-13 - 82,4kg, 2013 - växer...

Journalen..
sterud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 23:45   #12
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Enligt det beräknade kalori-intaget ska jag ta in ca 3000 kcal men jag ligger på mellan 1900-2500, och jag känner att det är näst intill omöjligt att öka.
Beräknar detta som deff?

Jag bränner fortfarande den fettvävnad jag har kvar och jag lägger på mig bra med muskler, jag känner att jag har en bra balans i min kost och träning men det vore skönt att få lite tips och trix!

Målet med min träning är att jag ska få en 'fast' fysik, att den fettvävnad jag har ska gå bort och utöver det fylla överskottshuden på armar med, ja, muskler!
__________________
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-22, 00:12   #13
Johgl
Registered User
 
Johgls avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Umeå
Inlägg: 82
Roligt att du börjat föra journal här så man kan följa din träning. Angående viktnedgången så är det hatten av för en sådan disciplin och framförallt kunna bryta en negativ spiral på det sättet, starkt! tänk dock på att det tar tid att bygga muskler så att du inte förväntar dig snabba resultat men kör du på flitigt så kommer resultaten det fixar du.

Vem vet kanske du börjar med OL eller SL efter ett tag om du tycker det är riktigt roligt Tyckte att min styrketräning blev mycket roligare när jag kunde träna med en klubb och tränare som visste vad de snackade om istället för att bara köra planlöst som jag gjorde ett tag.
Johgl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-22, 13:10   #14
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Har dessvärre inga förutsättningar i dagsläget att testa på OL eller SL på grund utav mitt kära gym här på Irland inte har någon fristående skivstång, dessvärre blir all marklyft / bänkande i fast-maskinstång.

Flyttar dock hem någon gång under Maj-Juli, ska börja läsa till hösten! Då blir det tillbaka till en 'riktig' gym miljö, friskis, helex.. Hoppas att du kommer hem något i sommar så får du ta med mig och lära mig lite knep och knop!
__________________
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 00:04   #15
Johgl
Registered User
 
Johgls avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Umeå
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av Mouline Visa inlägg
Har dessvärre inga förutsättningar i dagsläget att testa på OL eller SL på grund utav mitt kära gym här på Irland inte har någon fristående skivstång, dessvärre blir all marklyft / bänkande i fast-maskinstång.

Flyttar dock hem någon gång under Maj-Juli, ska börja läsa till hösten! Då blir det tillbaka till en 'riktig' gym miljö, friskis, helex.. Hoppas att du kommer hem något i sommar så får du ta med mig och lära mig lite knep och knop!
Okej synd att det inte fanns men bara att göra det bästa utav läget och köra på ändå. Där ser man jag kommer tillbaks i början av juni och lär troligtvis köra på SAK eller Helex får se hur det blir. Säg bara till så kan vi rodda ihop något pass
Johgl är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)