Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-04, 09:09   #16
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
En bekants morfar fick covid-19 och dog, det gick på hjärtat, 83 år gammal.
En bekants farmor fick covid-19 och överlevde, 86 år gammal, skruttig och med kol.
En familj på dagis fick och barnen var lite "vanligt" sjuka någon dag, medan ena föräldern fick stark huvudvärk och tappade smak och luktsinne en vecka, den andra märkte inget.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 09:20   #17
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Intressant att skalan går från känner inget/lite snuvig till literal death.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 09:43   #18
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Intressant att skalan går från känner inget/lite snuvig till literal death.
Mjo, men den grava majoriteten som ryker med är ju de gamla, precis som i influensa. I Sverige så är det bara 0,47% av de som har gått bort som är under ålder 39, och de flesta av dem har av vad jag har förstått haft någon underliggande sjukdom.
Och kollar man till hur stort mörkertalet verkar vara så är dödligheten som herr Elon Musk sa på JRE väldigt lågt.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 11:16   #19
Strixen
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 207
Det verkar inte helt ovanligt att när nu personer kollar sig för antikroppar, så visar en familjemedlem antikroppar, men inte den andre, vilket i sig är konstigt. Min syster visade antikroppar, fast hon har inte varit sjuk, hennes man som däremot varit sjuk (inte allvarligt) visade inga antikroppar. Då kan det nog vara så att vissa utvecklar annat skydd med T-celler och det visar inga självtester än och det innebär förstås att ännu fler egentligen har varit sjuka och har ett skydd fast inte utvecklat antikroppar.
Strixen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 12:51   #20
Decepticon
Registered User
 
Decepticons avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 311
Alla känner flera personer som varit sjuka eller misstänkt sjuka, sedan har vi alla som inte visar några nämnvärda symptom, så vi kanske snart har flockimmunitet i Sverige, iallafall i storstadsregionerna. Det jobbiga är att man inte vet om man bär på något som skulle kunna göra en äldre anhörig sjuk, så det blir en konstig sommar det här när man ska föröka träffa föräldrar osv på ett "säkert" sätt.
Decepticon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 12:57   #21
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Har inte haft skiten såvitt jag vet.

Brorsans svärfar dog av det.

Både brorsan och syrran har haft det, blivit hyfsat risiga men klarat sig.

Runt en handfull kollegor har åkt på skiten.

Några vänner har varit misstänkt sjuka.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 13:07   #22
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Jag själv har klarat mig, är rätt försiktig.

En kompis kompis föräldrar blev sjuka, den ena dog, den andra riktigt nära.

En bekant ung kille ca 30 år var nära att ringa ambulans och åka in akut, andnöd o.s.v, men repade sig.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 18:16   #23
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Jag har vart frisk som en nötkärna hela året, men har antikroppar enligt test. Så tja, jag har ingen aning.
Positiva test tagna före den 29 Juni kan ha visat fel. Framförallt om man saknat symtom eller haft väldigt lätta symtom:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/t...t-fel-resultat
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 18:35   #24
Primitiv
Registered User
 
Primitivs avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 492
Jag kände mig lite febrig en fredag i våras efter att ha hanterat covid-19-patienter hela veckan, det gick över på lördagen och inte känt av något mer av det. Blev testad för någon månad sedan och har antikroppar.
Primitiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 11:11   #25
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Fick halsont igår som håller i sig idag, men inga andra symtom. Ska testa mig imorgon för att se om det är corona eller inte.
Återkommer för resultat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 12:03   #26
feyin
Busunge
 
feyins avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 519
Har känt mig "lätt förkyld" ett tag m lite hosta ibland, imorse började 3 åringen snora som bara den. Kanske värt att testa antikroppar om 1v typ
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
...

Gör dig inte dummare än jag ser ut.
feyin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 12:26   #27
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 006
Har mått konstigt i 8-9 dagar nu

Yrsel och illamående, ont i magen, ont i halsen, trött och lite hängig, lite snorig, fryser ena sekunden och varm nästa, olustig i kroppen. Min fru ungefär lika men mildare. Vi är båda ganska ok ändå och skulle kunna jobba och träna om det inte var i Corona-tider, en mild förkylning typ fast ändå mer konstiga symtom som jag aldrig upplevt, speciellt yrseln. Ska testa mig i morgon, så återkommer.

Senast redigerad av Mats J den 2020-07-06 klockan 12:28.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 12:55   #28
DonFlex
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 151
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Har mått konstigt i 8-9 dagar nu

Yrsel och illamående, ont i magen, ont i halsen, trött och lite hängig, lite snorig, fryser ena sekunden och varm nästa, olustig i kroppen. Min fru ungefär lika men mildare. Vi är båda ganska ok ändå och skulle kunna jobba och träna om det inte var i Corona-tider, en mild förkylning typ fast ändå mer konstiga symtom som jag aldrig upplevt, speciellt yrseln. Ska testa mig i morgon, så återkommer.
Låter ju mkt misstänkt. Dessvärre så är testerna inte så tillförlitliga, man behöver ofta ta 3 tester olika dagar om det första inte visar Corona. En polare blev rejält sjuk med alla klassiska Coronasymptom, men testet visade negativt. Läkaren sa att man ofta behöva ta många tester innan det blir positivt, så han var inte förvånad över resultatet. Läkaren sa att polaren hade corona till 99% men i och med att han inte är inlagd på sjukhus, så tar de inte fler kompletterarande tester. Så visar det negativt, så kan du ha Corona i alla fall..
DonFlex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 15:58   #29
feyin
Busunge
 
feyins avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 519
Citat:
Ursprungligen postat av DonFlex Visa inlägg
Låter ju mkt misstänkt. Dessvärre så är testerna inte så tillförlitliga, man behöver ofta ta 3 tester olika dagar om det första inte visar Corona. En polare blev rejält sjuk med alla klassiska Coronasymptom, men testet visade negativt. Läkaren sa att man ofta behöva ta många tester innan det blir positivt, så han var inte förvånad över resultatet. Läkaren sa att polaren hade corona till 99% men i och med att han inte är inlagd på sjukhus, så tar de inte fler kompletterarande tester. Så visar det negativt, så kan du ha Corona i alla fall..
Jag har fått till mig att testen har 70% pålitlighet? Har tyvärr ingen källa utan "har hört det" här också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
...

Gör dig inte dummare än jag ser ut.
feyin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 17:22   #30
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Verkar känsligt med ansiktsmunskyddsmask
https://www.bbc.com/news/world-europe-53309424
Citat:
A bus driver in the south-west of France has been left brain dead after reportedly being attacked by passengers who refused to wear face masks.

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-07-06 klockan 17:25.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)