Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-01, 21:56   #61
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Just Det ingreppet håller nog alla med om att det är fel. Men det är ju polisen som ska ha våldsmonopol. Så om andra är våldsamma måste polisen bli ännu våldsammare.

Tänk om polisen där mesade som här. Skulle ju bli helt laglöst nästan och anarki.
Problemet är ju bara att du blir fartblind, precis som Paolo på grevgatan. Du tror inte att någon kan nå dig, du är störst bäst och vackrast; "Hade han en pistol" - Nej men det såg ut som att han hade det! Case closed.

Självklart ska man fortsätta vara våldsam, men det finns gränser. Har du någon i järn så ska det ju sluta där. Men varför skulle det sluta där om du är polis i USA? Ingen kan nå dig och du kan göra vad fan du vill.

Som sagt, det är det folk vill ska få ett slut.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 22:01   #62
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Jag tror det är för mycket att förvänta sig att polisen alltid ska kunna bedöma en situation rätt. De kommer fortsätta skjuta först och fråga sen. De måste ju vara livrädda hela tiden. Alldeles för mycket våld där. Det kommer hända många gånger till. Det här kan de big inte lösa så lätt
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 22:11   #63
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Det här är ju inte en fråga om huruvida poliser missbrukar sitt våldsmonopol eller inte.

Om demonstranterna huvudsakligen brydde sig om det hade de kunnat protestera långt tidigare genom fredliga metoder. Men nu förföljer de vita människor och ödelägger den ekonomiska arenan under en period då det redan är tufft för företagare och arbetare, som inte ens har med frågan att göra. Men ni kanske vill se era åldrade morsor sönderslagna av ett gäng joggare här också. Trots allt är joggarna offren. Och polisen kommer skydda er ännu mindre här
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 22:12   #64
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Vad beror polisens övervåld på då menar dem som protesterar? Enbart rasism?

Kan tänka mig att det inte är helt lätt gripa kriminella svarta män drogade och beväpnade. Behövs väl en hel del våld för det?
Dels finns det övervåld mot alla vilket kan bero på mer vapen och mer våldsam kultur generellt men också att de har skapat en sådan poliskultur där de skjuter vid tillfällen som skulle verka helt absurda i de flesta Europeiska länder. T.ex. denna här gamla klassikern:

Citat:
A Cleveland police officer who stood on the hood of a car and fired his gun 49 times through the windshield at two unarmed passengers was on Saturday found not guilty on two counts of voluntary manslaughter.
https://www.theguardian.com/us-news/...7-times-police

Att det sker just nu tror jag är för att det dels har varit mycket annat med Covid-19 och flera väldigt uppmärksamade skjutningar av svarta i rad och detta var bägaren som fick det att rinna över.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 22:50   #65
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Här är en Live Twitch-stream (samma sak som om någon streamar på Facebook Live eller YouTube Live) som har 9 strömmar igång samtidigt (men utvalt ljud) för olika pågående demonstrationer: https://www.twitch.tv/woke

Titta där i hopp om att få se lite våldsam "action" i realtid. Tyvärr saknar jag empati för ett land som behandlar allmän sjukvård som en produkt på marknaden istället för en medborgarrättighet. Dålig kombination blir det också när det finns fler vapen än människor och det är lättare att få tag på vapen än ett värdigt jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Dels finns det övervåld mot alla vilket kan bero på mer vapen och mer våldsam kultur generellt men också att de har skapat en sådan poliskultur där de skjuter vid tillfällen som skulle verka helt absurda i de flesta Europeiska länder. T.ex. denna här gamla klassikern:



https://www.theguardian.com/us-news/...7-times-police

Att det sker just nu tror jag är för att det dels har varit mycket annat med Covid-19 och flera väldigt uppmärksamade skjutningar av svarta i rad och detta var bägaren som fick det att rinna över.
Att vara polis i USA vs. de flesta länderna i USA är rätt annorlunda (inte för att jag tror att du inte visste det, men ändå).

Å ena sidan borde de flesta poliser i USA var medvetna om "what kind of shit they signed up for" då det finns fler vapen per capita i USA än i många andra länder. Det kommer inte som någon "plötslig nyhet" för de som vuxit upp i landet.

Å andra sidan är det förståeligt att de skjuter först och frågar sedan. En intressant hypotes att testa är att se hur många "mobbade skoloffer" som blir poliser i USA som ett sätt att "hämnas som vuxen" genom att nu bli den som får auktoritet som andra skall respektera.

Å tredje sidan tror jag att de skjutningar som är rasismgrundade handlar mycket väl som sexuell avundsjuka. Även många asiater från olika asiatiska länder avskyr svarta i smyg (men det är något inte ens Fox News vågar erkänna) på grund av samma anledning. Bevis? Hur många svarta har du sett i inhemska kinesiska filmer på sistone?!

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2020-06-01 klockan 22:53.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 23:17   #66
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg

Att vara polis i USA vs. de flesta länderna i USA är rätt annorlunda (inte för att jag tror att du inte visste det, men ändå).

Å ena sidan borde de flesta poliser i USA var medvetna om "what kind of shit they signed up for" då det finns fler vapen per capita i USA än i många andra länder. Det kommer inte som någon "plötslig nyhet" för de som vuxit upp i landet.
Det är nog annorlunda på grund av vapen men du har också det faktum att poliserna har väldigt kort träningstid (ingen polishögskola) och har byggt upp en annan kultur över lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Å tredje sidan tror jag att de skjutningar som är rasismgrundade handlar mycket väl som sexuell avundsjuka. Även många asiater från olika asiatiska länder avskyr svarta i smyg (men det är något inte ens Fox News vågar erkänna) på grund av samma anledning. Bevis? Hur många svarta har du sett i inhemska kinesiska filmer på sistone?!
1. Nej.
2. Angående Asiater så har du inte så stor koll på rasrelationer i USA eller världen verkar det som. Efter LA 92 så var det rätt öppet hat.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 23:40   #67
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av zyzolol Visa inlägg
Att vara Fattig i USA är som att konstant springa i uppförsbacke.

för övrigt är Japan "världens coolaste land" :P
Att vara fattig i något land är som att konstant springa i uppförsbacke.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 23:55   #68
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Ska bli spännande att se fortsättningen på det här. Inte varit lätt för Trump

Kommer militären ge sig på sin egna befolkning?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 00:02   #69
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Tittar på Twitch-stream nu: https://www.twitch.tv/woke och jag beundras över hur de orkar skrika hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Ska bli spännande att se fortsättningen på det här. Inte varit lätt för Trump

Kommer militären ge sig på sin egna befolkning?
Det är det jag ivrigt väntar på. Jag ser framemot det samt republikanernas rättfärdigande efter att det har inträffat. Mitch McConnell snyftar fram, "Men de 100 000 demonstraterna var ju inhemska terrorister! De behövde mejas ned med stridsvagnar! Höhö"

Jag undrar om det finns någon "code of ethics" eller dylikt under militärutbildningen i USA om att INTE döda sina egna invånare så tillvida inte de har stämplats som "fienden" på något vis? (t.ex., terrorstämpel som ANTIFA tydligen kan få)
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 00:36   #70
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Tittar på Twitch-stream nu: https://www.twitch.tv/woke och jag beundras över hur de orkar skrika hela tiden.



Det är det jag ivrigt väntar på. Jag ser framemot det samt republikanernas rättfärdigande efter att det har inträffat. Mitch McConnell snyftar fram, "Men de 100 000 demonstraterna var ju inhemska terrorister! De behövde mejas ned med stridsvagnar! Höhö"

Jag undrar om det finns någon "code of ethics" eller dylikt under militärutbildningen i USA om att INTE döda sina egna invånare så tillvida inte de har stämplats som "fienden" på något vis? (t.ex., terrorstämpel som ANTIFA tydligen kan få)

Jadu, du låter som en helt vanlig nazist.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 01:10   #71
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Jadu, du låter som en helt vanlig nazist.
Vad snackar du om? Nazister hatar judar, homosexuella, och efterblivna. Jag har noll åsikter om dessa grupper.

Jag vill personligen att Trump skall avgå/försvinna, men tyvärr måste det ske en mindre massaker (likt 1989 i Kina) innan republikanerna gör något. Endast republikanerna besitter makten att få Trump avsatt pga. majoriteten i senaten. Någonstans går gränsen även för republikaner, hoppas jag.

Alldeles nyligen utlyste President Stolpskott militärt undantagstillstånd (eng. martial law) där han kommer att använda sig av USA:s egen militär för att få "lag och ordning". Så nu är USA mer eller mindre i delvis militärt diktaturläge. Frågan är hur långt ifrån symboliska avtrycket Trump är från att börja ha ihjäl amerikanska medborgare pga. desperation.

Varför kunde han inte bara ha betalat av sitt lån till Putin istället för att försätta hela världen som pant? Hm.

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2020-06-02 klockan 01:11.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 01:25   #72
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Vad snackar du om? Nazister hatar judar, homosexuella, och efterblivna. Jag har noll åsikter om dessa grupper.

Jag vill personligen att Trump skall avgå/försvinna, men tyvärr måste det ske en mindre massaker (likt 1989 i Kina) innan republikanerna gör något. Endast republikanerna besitter makten att få Trump avsatt pga. majoriteten i senaten. Någonstans går gränsen även för republikaner, hoppas jag.

Alldeles nyligen utlyste President Stolpskott militärt undantagstillstånd (eng. martial law) där han kommer att använda sig av USA:s egen militär för att få "lag och ordning". Så nu är USA mer eller mindre i delvis militärt diktaturläge. Frågan är hur långt ifrån symboliska avtrycket Trump är från att börja ha ihjäl amerikanska medborgare pga. desperation.

Varför kunde han inte bara ha betalat av sitt lån till Putin istället för att försätta hela världen som pant? Hm.
Jaha då förstår jag. Du är bara en sån där lite skön kille som sitter och hoppas på att stridsvagnar ska rulla in och massakrera svarta demonstranter.
Låter inte alls som en nazist som hänger på 4chan eller nått.

Mitt misstag.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 01:48   #73
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 02:57   #74
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Jaha då förstår jag. Du är bara en sån där lite skön kille som sitter och hoppas på att stridsvagnar ska rulla in och massakrera svarta demonstranter.
Låter inte alls som en nazist som hänger på 4chan eller nått.

Mitt misstag.
Tyvärr verkar det krävas en massmassaker av sådant slag som idioter på 4chan kokar ihop för att republikanerna skall bry sig. Det finns två saker som motiverar republikaner: deras väljare och deras donatorer (dvs., storföretagen). Det är tyvärr ett omänskligt nödvändigt ont.

Många storföretag börjar nu få smaka på plundring och liknande. Kanske något av storföretagen börjar säga åt sina "inköpta" politiker att göra något åt saken. Döda kunder är dåliga kunder. Det vet storföretagen, och politiker vill fortsätta få sin "lön".

Ge gärna förslag på vad du tror mer sannolikt kommer att fungera. Jag spekulerar att kortet från republikanerna kommer att bli, "This is not the time for change, we must continue grieve all lost lives in this tragic massacre [until you have forgotten it]", dvs., samma skit de säger vid alla masskjutningar för att slippa ändra vapenlagarna.

För den delen så hänger jag varken på 4chan eller på den svenska incelfabriken (aka Flashback). Jag hänger här samt på tre ytterligare nätforum.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 03:13   #75
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Tyvärr verkar det krävas en massmassaker av sådant slag som idioter på 4chan kokar ihop för att republikanerna skall bry sig. Det finns två saker som motiverar republikaner: deras väljare och deras donatorer (dvs., storföretagen). Det är tyvärr ett omänskligt nödvändigt ont.

Många storföretag börjar nu få smaka på plundring och liknande. Kanske något av storföretagen börjar säga åt sina "inköpta" politiker att göra något åt saken. Döda kunder är dåliga kunder. Det vet storföretagen, och politiker vill fortsätta få sin "lön".

Ge gärna förslag på vad du tror mer sannolikt kommer att fungera. Jag spekulerar att kortet från republikanerna kommer att bli, "This is not the time for change, we must continue grieve all lost lives in this tragic massacre [until you have forgotten it]", dvs., samma skit de säger vid alla masskjutningar för att slippa ändra vapenlagarna.

För den delen så hänger jag varken på 4chan eller på den svenska incelfabriken (aka Flashback). Jag hänger här samt på tre ytterligare nätforum.

De som lider mest av dessa kravaller är alla småföretagen som inte har de skydd och kapital som storföretagen har för att klara vandalisering etc. Många egenföretagare som ser sin livsinvestering slåss sönder.

Du är oroande intresserad av att se människor dö för att få maktskifte i usa.


Insurrection act fungerade väl helt ok -92, så rimligtvis kan det gå bra nu med om det är vad som kommer användas för att stävja de upplopp och allmänna förstörelsen som.pågår.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)