Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-31, 21:09   #16
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Jag såg någon dö av en långtradare tidigare idag på nätet från kravallerna. De försökte loota förarens last vid en korsning typ. Play stupid games, win the best stupid prizes!

Fan tänker folk med.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 22:19   #17
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Förstår inte ens "looting"-fenomenet, är det "standardkriminella" eller finns det faktiskt så jävla många som är "opportunistic criminals" (finns säkert en svensk term också)? Dvs löst pack som utnyttjar situationen att polisen är upptagen på annat håll och bestämmer sig för att stjäla i skydd av "flock"?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 22:49   #18
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Förstår inte ens "looting"-fenomenet, är det "standardkriminella" eller finns det faktiskt så jävla många som är "opportunistic criminals" (finns säkert en svensk term också)? Dvs löst pack som utnyttjar situationen att polisen är upptagen på annat håll och bestämmer sig för att stjäla i skydd av "flock"?
Bara kolla diverse vänsterpack som gärna slänger stenar osv. vid protester, tänk att det är trots allt ca 10% som är vänster, och unga är mycket mer benägna att köra "fuck-the-man" där loota Target är rätt eftersom det är ståndpunkt mot kapitalism och förtryck... Typ någon sådan logik/rättfärdigande.

Vissa länder/stater har ju extra hårda straff på just looting jämfört med vanlig stöld. Kalifornia så är looting samma som stöld, fast att man får hårdare minimumstraff. Texas så går stöld från 15 år till livstid om det är en state of emergency utlyst...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2020-05-31 klockan 22:53.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 22:53   #19
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Förstår inte ens "looting"-fenomenet, är det "standardkriminella" eller finns det faktiskt så jävla många som är "opportunistic criminals" (finns säkert en svensk term också)? Dvs löst pack som utnyttjar situationen att polisen är upptagen på annat håll och bestämmer sig för att stjäla i skydd av "flock"?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 22:59   #20
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 425
https://twitter.com/dailydigger19/st...68755798097921

Gratis skor.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 23:01   #21
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
En man försöker enligt utsago försvara en butik



Notera de vita människorna i snajdig, svart dräkt. Ser välbärgade ut ändå. nästan som... akademiker...
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 23:07   #22
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Bara kolla diverse vänsterpack som gärna slänger stenar osv. vid protester, tänk att det är trots allt ca 10% som är vänster, och unga är mycket mer benägna att köra "fuck-the-man" där loota Target är rätt eftersom det är ståndpunkt mot kapitalism och förtryck... Typ någon sådan logik/rättfärdigande.

Vissa länder/stater har ju extra hårda straff på just looting jämfört med vanlig stöld. Kalifornia så är looting samma som stöld, fast att man får hårdare minimumstraff. Texas så går stöld från 15 år till livstid om det är en state of emergency utlyst...
Eh, det är ju klart och tydligt rasbetonade upplopp snarare än ideologiska. Antifa försöker utnyttja situationen och sprida elden till nationell nivå men de är bara fläktande solfjädrar i sammanhanget.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 23:22   #23
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
https://www.justice.gov/opa/pr/attor...stic-terrorism

Citat:
Ursprungligen postat av William P. Barr - Attorney General
The violence instigated and carried out by Antifa and other similar groups in connection with the rioting is domestic terrorism and will be treated accordingly.
https://twitter.com/realDonaldTrump/...29644228247552

Citat:
Ursprungligen postat av Donald Trump
The United States of America will be designating ANTIFA as a Terrorist Organization.
Fortsättning följer...
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 01:09   #24
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Äntligen någon som gör någonting. Att en totalitär, antidemokratisk organisation kan driva på kriminaliteten och våldet utan konsevkenser, när undantagstillstånd råder och vi dessutom har en speciell situation med coronasmitta är sjukt. Media gör som vanligt ingenting eftersom man alltid ser mellan fingrarna på allting till vänster.

Driver man på ett upplopp och plundring på det här sättet ska man låsas in under lång tid.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 01:26   #25
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Eh, det är ju klart och tydligt rasbetonade upplopp snarare än ideologiska. Antifa försöker utnyttja situationen och sprida elden till nationell nivå men de är bara fläktande solfjädrar i sammanhanget.
Poängen var mest att den klicken människor skiter i "varför", de vill bara ut och hata poliser och "the man". Sen räcker det med att bara 5-10% av de som demonstrerar plundrar för att det ska bli som det blir. Helt enkelt, det är ett gäng oppertunister. Man behöver alltså inte vara vänsterpack för att demonstrera mot det som skedde i USA, men att hos demonstranterna så finns det en andel som är vänsterpack/idioter...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 01:37   #26
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Post

Livestreams just nu om pågående protester (med mera) i Santa Monica i Kalifornien:
https://www.youtube.com/watch?v=J_LJFTDL2OY
https://www.youtube.com/watch?v=QrAxt2diizc

Vi får väl se hur villig Trump är att göra en amerikansk variant av den kinesiska massakern på Himmelska fridens torg!
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 05:18   #27
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag undrar hur mycket sånt här som kan ske innan kopplingen sker att problemet inte beror på en rasistisk poliskår.
Vad är det du menar är problemet?
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 05:26   #28
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Problemet är att folk är idioter som letar anledningar till att vara svin.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 06:31   #29
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Om vi pratar om förstörandet och stjälandet så är jag med på noterna. Men jag förstod det som att Trädgårdsmöbel pratade om händelserna som ledde upp till det?
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 06:45   #30
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Man skall inte heller kommentera situationer man bara ser 5 sekunder av. Jag var på en skolning där vi gick igenom hur man bör hantera situationer. Vi kollade även på klipp som spridit sig via yt. T.ex ett så tog polisen med våld ner en man men på klippet sades det inte att mannen hade slagit 3 st random personer och inte lytt polisen. Precis som alltid så gråter folk efter att ha fått stryk trots att de efter blivit tillsagda inte fattar att lyda.
Om du syftar på klippet där polisen kväver mannen på marken; Vad för förmildrande omständighet kan det enligt dig finnas att en polis håller ett knä mot sidan på halsen och sakta stryper ihjäl en försvarslös människa som ligger still, har handklovar bakom ryggen och ber för sitt liv? Och som pausar för att ta pulsen, ser att det är kört, men för säkerhets skull fortsätter med knäet mot halsen i nästan 3 minuter till?

Är det relevant om mannen slog en polis i ansiktet innan detta? är det ok att strypa ihjäl en försvarslös människa i ca 8 minuter pga att han var vild innan?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)