Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-02, 22:00   #61
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Annars kanske vi kan sluta vara så stroppiga och lära oss av andra länder med mer historia och kultur. Jag menar vilka tror vi att vi är egentligen? När vi fortfarande var i apstadiet här uppe i Norden så var det högkultur i Indien:

Vi är inte direkt oskyldiga här uppe i Norden heller, ge dig ut i naturen eller kolla i diket längs med en större väg så ska du få se på grejjer.

Skatt kanske är fel väg att gå men något måste ju göras åt den här idiotin.
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-05-02, 22:06   #62
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Vi är inte direkt oskyldiga här uppe i Norden heller, ge dig ut i naturen eller kolla i diket längs med en större väg så ska du få se på grejjer.

Skatt kanske är fel väg att gå men något måste ju göras åt den här idiotin.
Nuförtiden ser man aldrig polisen ute på gatorna, förutom när de surt åker i polisbuss på utryckning. De kan gott och väl börja patrullera lite mer i samhällena, förbättra relationerna med befolkningen, och samtidigt börja bötfälla folk som skräpar ner.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 00:51   #63
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Inte så populärt bland butikspersonal, särskilt för oss som tillhör vad jag antar att du skrockande med ett winkwink kallar "ungdom".
Har aldrig blivit frågad att visa ryggsäcken. Ser väl så pass mesig ut att de förstår att jag aldrig skulle våga sno med mig något.

Nä, unga som gamla; unite. Köp inte en enda plastskattepåse mer.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 01:08   #64
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Inte så populärt bland butikspersonal, särskilt för oss som tillhör vad jag antar att du skrockande med ett winkwink kallar "ungdom".
Vad är det som inte är populärt? Har gått in i butiker med ryggsäck hela livet och aldrig fått en kommentar?
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 02:09   #65
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Vi är inte direkt oskyldiga här uppe i Norden heller, ge dig ut i naturen eller kolla i diket längs med en större väg så ska du få se på grejjer.
Jag undrar varför?

Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 09:40   #66
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Ska anställa en tiggare på kommission och låta den sitta och sälja plastpåsar för 4 kronor stycket istället för att tigga pengar. Perfekt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 17:14   #67
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Den här dokumentären kanske passar in här:

Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 22:05   #68
Castle
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Ort: Formenos
Inlägg: 23
Skulle intentionen verkligen vara att göra gott för miljön så är nog denna skatt en dålig idé. Majoriteten blir bara avigt inställd till hela den idiotiska grejen med miljön och klimatet, och de som är hjärntvättade lever redan sina duktiga liv enligt instruktion. En del av de som blir irriterade börjar istället leva mer miljöskadligt, varav resultatet blir totalt sett sämre. Jag kommer att förpesta klimatet så mycket som möjligt från och med nu. Vi som ser klart kommer aldrig rätta in oss i ledet och kommer aldrig ge upp. Kommer dock inte att skräpa ner i naturen såklart, för då ser det ut som att man lever i ett skitland i tredje världen. Vi kommer dit så småningom ändå, om inget förändras.
Castle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 22:53   #69
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Det tråkiga med Kolozzeum är det bristande intresset för vår miljö.

Jag var med redan på det tidiga 90-talet när det blev uppenbart att vi inte kan konsumera över vad vår planet tål. Att bygga en ekonomi på konsumtion kommer att leda till utarmning och att vår livsmiljö förstörs. Rent krasst.

Varför köpa något nytt när vi kan använda något som redan belastat miljön och kan använda flera gånger till ? Köp era kassar så ni får hem era varor men fortsätt använda påsen igen och igen. Minimera konsumtionen av våra ändliga resurser och lämna så litet avtryck på vår livsmiljö när livet är slut.
Om alla hade tänkt som du gör hade vi fortfarande levt i grottor på stenåldern och det längsta vi nått på utvecklingsstegen hade varit snitsiga gardiner av gräs. Den här bristmentaliteten du ger uttryck för är bisarr. Vad är det som ska ta slut? Vad är det vi lider brist på? Försvinner grundämnena i världen? Håller solen på att dö? Det enda vi gör är att, på vårt primitiva sätt, omvandla vissa saker till andra saker. Det är allt.

Människan kommer att göra som den alltid gör. Om problemet blir tillräckligt stort löser man det. Problemet är alla regressiva bristfanatiker som älskar att vältra sig i domedagsporr och pekpinnar. Jag minns för något år sedan när en schweizisk forskargrupp räknade ut kostanden för att plantera x miljarder träd, vilket inom en viss tidsperiod skulle sänka koldioxidnivån till ungefär 1900-talets början. Det är inte mer än att Bill Gates och Jeff Bezos personligen kan ta den notan. Goda nyheter rimligtvis. Om man vill göra en drastisk åtgärd så går det, och för stora stater är kostnaden låg. Togs då dessa nyheter väl emot av miljlöetablissemanget? Givetvis inte. Det här vill man nämligen inte göra, därför att det medför ingen makt. Inga regressiva tvångsåtgärder. Progessiva åtgärder gör sig inget besvär tydligen i dessa kretsar. Det man vill göra är i slutändan endast att diktera och bestämma över människor och företag.

Det här tankesättet är förstås inte nytt utan känns igen från marxismen i stort. Ju mer brist och ju mer ransonering det blir desto mer frodas vissa typer av människor, eftersom det är de som tänker sitta och dela ut ransoneringskupongerna. I en progressiv värld behövs ingen ransonering eftersom det inte finns någon motsättning mellan konsumtion och andra värden. Det handlar bara om teknologisk utveckling och att lösa problem - vilket är människans främsta och allra bästa egenskap.

Senast redigerad av yia den 2020-05-03 klockan 22:56.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-04, 05:06   #70
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Ingen som vet var man kan köpa plastpåsar billigt?
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-04, 08:23   #71
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Ingen som vet var man kan köpa plastpåsar billigt?
I matbutiken. Dock inte vid kassan.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-04, 08:45   #72
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Avfallspåsar för slit och släng hemma. Lyxen att använda icapåsar är nu förpassade.

Avfallspåsar bör gå hitta billigare för övrigt.

https://www.clasohlson.com/se/Avfall...tag-/p/44-3328
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-04, 08:52   #73
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Avfallspåsar för slit och släng hemma. Lyxen att använda icapåsar är nu förpassade.

Avfallspåsar bör gå hitta billigare för övrigt.

https://www.clasohlson.com/se/Avfall...tag-/p/44-3328
Brukar finnas rätt billigt på större Ica, t.ex. Kvantum. Har jag kört på länge. Försökt vara miljövänlig och komma ihåg tygkasse så ofta jag kan, sedan kan man diskutera hur miljövänliga mina tre tygkassar är. Lär inte kompensera för dem inom en rimlig framtid.

Vägrar dock att betala 7:-. Kommer rycka upp en rulle avfallspåsar och sno ett par att packa mina matvaror i ifall jag glömmer egen påse.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-04, 08:59   #74
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Var det någon som frontade detta och köpte på sig ett ordentlig lager av högkvalitetsplastkassar?
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-04, 09:03   #75
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Sitter på trygga lagertillgångar av toapapper och högkvalitetsplastkassar. Svarar bara intressenter på Protonmail.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)