Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-06, 11:55   #16
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det där med att Jaybirds in-ears går sönder när man svettas mycket har jag tyvärr erfarenhet av med alla de jag köpt (3 par? 4? minns inte ens). Det verkar som att de tål en eller max två somrar med mycket dagligt svettande under konditionsträning, så börjar de gå helt haywire och stänga av och sätta på sig slumpmässigt tills man till slut lessnar och slänger skiten. Man tycker ju att de borde lära sig vad gäller den biten...
Exakt min erfarenhet med en Jaybird Vista och två Sennheiser CX sport.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 12:12   #17
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Har dessa men tycker de är sådär för löpning. Jag har generellt svårt att få in-ears att stanna kvar så det kanske funkar bättre för andra, men för mig så vill ena luren ofta trilla ut när jag sprungit ett tag. Får ofta medvetet trycka in dom för långt i örat för att de ska stanna kvar vilket inte är bra. Ett annar problem är att ljudet blir helt kaos när det blåser hårt.

Någon som har tips på några alternativ som funkar till löpning och olympisk tyngdlyftning? Over-ears tror jag inte är lämpligt för tyngdlyftning, det är för explosivt. Men finns kanske nån bra modell som ligger krokar fast runt örat?
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 12:41   #18
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Har dessa men tycker de är sådär för löpning. Jag har generellt svårt att få in-ears att stanna kvar så det kanske funkar bättre för andra, men för mig så vill ena luren ofta trilla ut när jag sprungit ett tag. Får ofta medvetet trycka in dom för långt i örat för att de ska stanna kvar vilket inte är bra. Ett annar problem är att ljudet blir helt kaos när det blåser hårt.

Någon som har tips på några alternativ som funkar till löpning och olympisk tyngdlyftning? Over-ears tror jag inte är lämpligt för tyngdlyftning, det är för explosivt. Men finns kanske nån bra modell som ligger krokar fast runt örat?
Tycker Jaybird Tarah Pro funkar för löpning.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 10:37   #19
doglas2009
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag har 65t som är riktigt schysta. Min brorsa och mor har köpt 65t/75t efter jag köpt dem. Enda jag har att klaga på 65t är mikrofonen.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
Mina kära Sony wh-1000xm2 gav upp för några dagar, dom tål tydligen inte svett/regn och jag som gymmat med dom i nästan två år...

Efter jag läst ditt inlägg om Jabra 65t så youtubade jag vidare om dom och folk verkade ju gilla dom så det blev ett köp även för mig. Det första jag märkte när jag först testade dom var att dom satt kvar, har ALDRIG varit med om att in-ear sitter bra i mina öron. Hoppade omkring som en stolle i lägenheten och dom hoppade inte ur. Körde även ett helt gympass idag, utan någon tendens till att dom skulle vara på väg att ramla ur.

+ Dom sitter väldigt bra, iaf i mina öron.
+ Helt okej ljud, kanske lite väl neutralt för gymmusik, iaf enligt mig.
+ Smidig app, så det var inga problem att bara dra upp basen lite i eq:n och då blir det absolut tillräckligt bra ljud.
+ Inte överdrivet dyra.

- Lite klumpigare än exempelvis 75t.
- Inte extremt bekväma att ha på sig, men verkligen inte hemskt heller.

All in all, väldigt värda 899 riksdaler som jag betalde.
doglas2009 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 10:38   #20
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av doglas2009 Visa inlägg
Mina kära Sony wh-1000xm2 gav upp för några dagar, dom tål tydligen inte svett/regn och jag som gymmat med dom i nästan två år...

Efter jag läst ditt inlägg om Jabra 65t så youtubade jag vidare om dom och folk verkade ju gilla dom så det blev ett köp även för mig. Det första jag märkte när jag först testade dom var att dom satt kvar, har ALDRIG varit med om att in-ear sitter bra i mina öron. Hoppade omkring som en stolle i lägenheten och dom hoppade inte ur. Körde även ett helt gympass idag, utan någon tendens till att dom skulle vara på väg att ramla ur.

+ Dom sitter väldigt bra, iaf i mina öron.
+ Helt okej ljud, kanske lite väl neutralt för gymmusik, iaf enligt mig.
+ Smidig app, så det var inga problem att bara dra upp basen lite i eq:n och då blir det absolut tillräckligt bra ljud.
+ Inte överdrivet dyra.

- Lite klumpigare än exempelvis 75t.
- Inte extremt bekväma att ha på sig, men verkligen inte hemskt heller.

All in all, väldigt värda 899 riksdaler som jag betalde.
Varför köpte du inte 75t/active?
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 11:03   #21
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Varför köpte du inte 75t/active?
Kanske för dem är mer en dubbelt så dyra är min gissning.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 11:15   #22
doglas2009
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Varför köpte du inte 75t/active?
Som r1kkie skrev så var det främst priset som var avgörande. Dessa lurar kommer näst intill uteslutande användas till gymmande och då är jag inte alls lika kinkig med ljudkvalitet. När jag kollade reviews så verkade den stora skillnaden mellan 65t och 75t vara dels storleken på lurarna, men även att det skulle vara mycket mer bas i 75t, för mycket enligt nån reviewer.

Min känsla var att 65t är betydligt mer prisvärda.

Senast redigerad av doglas2009 den 2020-07-08 klockan 11:21.
doglas2009 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 13:07   #23
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 196
Annars är Jaybird x4 riktigt bra hörlurar, med lång batteritid och ljudet är helt fantastiskt. De fungerar fint att tvättas i tvättmaskin flera gånger om har jag märkt, om man nu råkar glömma bort att de ligger i fickan.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 14:13   #24
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av doglas2009 Visa inlägg
Det första jag märkte när jag först testade dom var att dom satt kvar, har ALDRIG varit med om att in-ear sitter bra i mina öron. Hoppade omkring som en stolle i lägenheten och dom hoppade inte ur. Körde även ett helt gympass idag, utan någon tendens till att dom skulle vara på väg att ramla ur.
Är det smalare kanaler? Har problem med att de flesta har kanaler som är för breda för mig.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 14:29   #25
Trapz
Registered User
 
Trapzs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 683
Dessa har fått sjukt bra kritik sett till vad man får för priset. Har ej testat själv men blir nog ett köp när jag ska byta. Har sudio tolv för tillfället, riktigt bra ljud men sitter inte helt fast i öronen ibland under träning.

https://www.kjell.com/se/produkter/l...B&gclsrc=aw.ds


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Trapz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 14:36   #26
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Annars är Jaybird x4 riktigt bra hörlurar, med lång batteritid och ljudet är helt fantastiskt. De fungerar fint att tvättas i tvättmaskin flera gånger om har jag märkt, om man nu råkar glömma bort att de ligger i fickan.
+1. Mina pallade ett dopp i Östersjön i Oktober förra året
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 10:39   #27
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Jag köpt ett par Jaybird Vista, jag är något besviken på ljudet, men jag kanske är van med lite bättre ljud, lyssnar annars med några trådbundna lurar som kostade runt 1500 kr. Jag var tvungen att ändra eq i appen, det fanns ingen färdig bra utan fick ladda ned en passande. Men man kanske inte kan förvänta sig bättre av snäckor.

Jag var orolig över passformen men det är faktiskt positivt, de sitter på bra, efter 1-2 timmar blir man något öm men det släpper nog med tiden efter lite härdning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 11:14   #28
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Bra trådlösa lurar för löpning. Bör ha en batteritid på minst 2 timmar. Är inte direkt någon ljudofil, tänker et pris runt 1000-1500:-.

Några förslag?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-25, 08:15   #29
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Jag har prövat Jabra Elite Active 75t och Jaybird Vista som träningshörlurar i 2 veckor var.

Kan utan tvekan säga att Elite Active 75t är mycket bättre i nästan alla avseenden. Batteritid, ljud, mjukvara etc.
Däremot så kanske inte passformen passar för alla. På mig så satt hörlurarna bra i det högra örat men inte i det vänstra, där den hela tiden pressades ut från örat och behövde tryckas in igen. Mina öron är inte symmetriska men det här skedde bara vid träning, I vardagliga situationer så satt båda bra.

Jaybird Vista har sånna där "fenor" på hörlurarna för att hålla de på plats, vilket jag märkte gjorde skillnad. Hörlurarna sitter mer stabilt i örat.

Tyvärr blev det Jaybird Vista för mig endast pga passformsskäl och för att den är billigare (ca 400kr). Jag hade utan tvekan valt Active 75t annars.

På HiFi klubben så kan man köpa och använda hörlurarna och kunna returnera dem inom 30 dagar så om ni vill testa ifall 75t har en bra passform för er så köpa via HiFi klubben (inte sponsrad)
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-25, 10:36   #30
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
Hörlurar så bra att folk gråter.
Kanske än mer så efter man sett vad de kostar:
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)