Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-07, 00:59   #46
Tenzu
Registered User
 
Tenzus avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 746
Min guild var 8:e i världen att ta ner Twin Emps, var rätt cool känsla att man var top 300 av ett antal miljoner spelare. Fast spelar inte alls nu, la av helt. Främst för att det tog alldeles för mycket tid och så kändes det lite game over när man sett allt flera gånger om och nytt content kommer så långsamt. Sen var ju AQ en stor besvikelse också.
På ett sätt så ja det är det bästa spelet någonsin men.. det formligen ÄTER upp ditt liv(inte allas eller ens de flestas men mångas, väldigt många blir "fast"), så jag är glad att jag slutat men jag kan säga att det är det svåraste jag någonsin gjort. Slutade snusa t ex och det gav ju en del obekväm abstinens men det var inte i närheten av att vara i närheten av lika psykiskt påfrestande.
Tenzu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 01:11   #47
Math
I'd hit me!
 
Maths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 195
Har haft spelet i ett par månader nu.. Sjukligt beroende framkallande, har inte haft träningar nu heller så har blivit myyyycket tid över till wow skrämande att kolla played tycker jag.

Detta är iag mina mains;
Nokuz lvl37 Shaman - Lighning's Blade
Cosnomic lvl26 Mage - Vel'Ni (den nya pvp-servern är osäker på va den heter)
Huey lvl17 Hunter - Stormrage

Bestämde med några polare att vi skulle börja köra PvE på en ny server så det blev Stormrage. Dom andra har jag slutat köra på eftersom jag tröttnade.
Math är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 01:13   #48
Mago
pot of tea? (_)IO
 
Magos avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Lund/Karlshamn
Inlägg: 2 451
Citat:
Ursprungligen postat av Tenzu
Min guild var 8:e i världen att ta ner Twin Emps, var rätt cool känsla att man var top 300 av ett antal miljoner spelare.[...]
På toppen ligger de som är bäst på PvP, i min bok iaf.
__________________
Ströva fritt
Mago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 01:20   #49
Math
I'd hit me!
 
Maths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 195
Citat:
Ursprungligen postat av Mago
På toppen ligger de som är bäst på PvP, i min bok iaf.
Tycker det beror om man kör PvP eller PvE. Helt klart en bedrift att vara 8onde guilden att klara det.
Math är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 01:33   #50
Mago
pot of tea? (_)IO
 
Magos avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Lund/Karlshamn
Inlägg: 2 451
Citat:
Ursprungligen postat av Math
Tycker det beror om man kör PvP eller PvE. Helt klart en bedrift att vara 8onde guilden att klara det.
Jo, man kan ju jämföra var och en för sig.
Inte så impad av att de klarade som 8:e guild dock, men vi har ju alla olika preferensramar.


/griefing carebears since 1873
__________________
Ströva fritt
Mago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 01:34   #51
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Dessutom så kräver inte PvP särskilt mkt skill. Det kräver tid, tid, tid och åter tid. Plus teamwork såklart. Ju mer tid man spenderar desto mer honor. Så enkelt är det. Har kommit till rank 11 med min rogue sen tröttnade jag och körde World PvP istället...mkt roligare.

Nu kör jag AV med min Orc Warrior och det är ruggigt skoj. Hade aldrig funkat utan en prälle + druid i gruppen med premade BGraider så blir BG betydligt roligare.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 01:38   #52
Mago
pot of tea? (_)IO
 
Magos avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Lund/Karlshamn
Inlägg: 2 451
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice
Dessutom så kräver inte PvP särskilt mkt skill. Det kräver tid, tid, tid och åter tid. Plus teamwork såklart. Ju mer tid man spenderar desto mer honor. Så enkelt är det. Har kommit till rank 11 med min rogue sen tröttnade jag och körde World PvP istället...mkt roligare.

Nu kör jag AV med min Orc Warrior och det är ruggigt skoj. Hade aldrig funkat utan en prälle + druid i gruppen med premade BGraider så blir BG betydligt roligare.

Menar självklart inte några sunkna Battlegrounds osv.
__________________
Ströva fritt
Mago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 01:52   #53
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Mago
Menar självklart inte några sunkna Battlegrounds osv.
Tror iofs inte det finns några fair fights. Alla klasser har 1-2 klasser som de har otroliga problem med i 1vs1. Dueller ska vi inte tala om. Det som kanske kan klassas som fair är om man möts 4-5 vs 4-5 i World PvP med blandade klasser. Där krävs teamwork, l2p osv.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 02:30   #54
tossefar
Besserwisser
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Västerås
Inlägg: 3 134
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Läs inte chatten då

Min bekant som kör det är väl 79a, eller ja, alla bekanta till mig som kör det är 79-80.

Aya, MM, shattered hand.
haha woot memento mori? Varför har du aldrig sagt hej på venten?
__________________
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
tossefar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 02:32   #55
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Citat:
Ursprungligen postat av Tenzu
Min guild var 8:e i världen att ta ner Twin Emps, var rätt cool känsla att man var top 300 av ett antal miljoner spelare.

Vilken plats var PE(Public Enemies) hört att dom ska vara bra, jag spelade med några av dom. GM joinade samma guild som mig i början främst pga mig, fast quitade senare efter jag hade slutat spela o då startade PE I wow, som även finns i spelet daoc


Jag tycker seriöst inte plats 8 e så speciellt heller, det krävs väl folk och om någon redan dödat bossen eller vad det nu är så får man ju information ang det. :]

Jag kan skryta med att jag ledde första successfull Dragon Raid (svårarste bossen då) på min "sida" vet ej om det var hela servern.

Jag var även först som ledde 3grupper som tog draken först på Engelska servrarna tror jag med O jag räknar faen inte animists då det enbart e cheat I spelet daoc dvs :]
Jag var tredje person på nå maxleveln i spelet på min server med Första i min klass dock!
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 02:34   #56
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice
Dessutom så kräver inte PvP särskilt mkt skill. Det kräver tid, tid, tid och åter tid. Plus teamwork såklart. Ju mer tid man spenderar desto mer honor. Så enkelt är det. Har kommit till rank 11 med min rogue sen tröttnade jag och körde World PvP istället...mkt roligare.

Nu kör jag AV med min Orc Warrior och det är ruggigt skoj. Hade aldrig funkat utan en prälle + druid i gruppen med premade BGraider så blir BG betydligt roligare.

Det tar så faen mycket mera skill att bli grym i pvp än att vara duktig i pve, pve finns det sätt att göra dom mobsen/bossarna man möter på nästan samma sätt konstant. Medans i PVP måste du vara mångsidig och anpassa dig till situationer mycket mera. Vet inte riktigt hur WoW pve är, men vet hur grunden ofta är.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 02:39   #57
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
Det tar så faen mycket mera skill att bli grym i pvp än att vara duktig i pve, pve finns det sätt att göra dom mobsen/bossarna man möter på nästan samma sätt konstant. Medans i PVP måste du vara mångsidig och anpassa dig till situationer mycket mera. Vet inte riktigt hur WoW pve är, men vet hur grunden ofta är.
Jag syftade in på att jämföra PvP med PvE. Jag menar bara att just själva ranksystemet/PvPmangel i WoW inte kräver särskilt mkt skill utan främst tid för att spendera åtskilliga timmar/dag på att farma honor. Självklart kräver WorldPvP och andra mer fairfights avsevärt mkt mer skill än BG av just de anledningar du påpekar.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 11:30   #58
ugglan
Banned
 
ugglans avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: solna
Inlägg: 1 736
Det är ju inte speciellt mycket skillfaktor/talang i något mmorpg. Den som lägger ner mest tid och är mest socialt kompetent blir bäst. Den sociala biten kanske inte behövs i WoW, men i lite mer gruppinriktade mmorpgs.
ugglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 11:41   #59
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Har en polare som är jävligt duktig. Säkerligen en av de bättre i Sverige. Synd om honom.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 11:56   #60
Mago
pot of tea? (_)IO
 
Magos avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Lund/Karlshamn
Inlägg: 2 451
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
Vilken plats var PE(Public Enemies) hört att dom ska vara bra, jag spelade med några av dom. GM joinade samma guild som mig i början främst pga mig, fast quitade senare efter jag hade slutat spela o då startade PE I wow, som även finns i spelet daoc
Wtf. Då lirade vi på samma server och sida. Eller visste jag det och har glömt?

PE var väl rätt bra på PvE, men var inte så bra på PvP.
De var rätt löjliga öht.. De och de flesta andra "storguilder" ingick i nån alians om att aldrig teamworka med oss för en kille i vår guild scammade en kille i deras och vi inte ville kicka honom för det. Det var ett jäääävla gnäll.
__________________
Ströva fritt
Mago är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)