Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-03-30, 10:53   #8041
prOtotype
Wants brinner!
 
prOtotypes avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 480
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmla Visa inlägg
Alltså grabbar snacka om att ni är förvirrade.
Det finns inte en generell typ av tjej det finns minst tre sorter som kan tänka sig hamna i ett förhållande. Om hon inte är en av dem tre just då så är det omöjligt att fånga henne.

Först har vi den desperata, som letar efter kille och blir kär i alla killar som ger henne uppmärksamhet, lättaste tjejen att fånga.

Tjejen som tar chansen när den kommer. Om en vettig kille dyker upp kommer hon testa ifall hon har lust att vara med någon.

Hon som utger sig för att vara polaren men faller för killen och tar honom i säng så fort hon kan.

Sen har vi de svårfångade.

Hon som insett att hon trivs så bra med sig själv att hon inte behöver någon annan, hon gör så mycket saker så att hon inte har tid heller för den delen.

Hon som jobbar för mycket och vill satsa på ett förhållande när hon är närmare 30 och vill ha barn, tills dess är det onenighters på krogen som gäller.

Tjejen som tror att alla killar är av ondo, det krävs sjukt mycket för att fånga en sån tjej som blivit bränd.

Hon som ligger med alla. Ptja hon har sånt rull att hon inte skulle kunna sluta även om hon skulle hitta en bra kille. Hon kanske dejtar honom ett tag sen inser hon att det andra livet lockar mer, åtminstone i några år till.

Det finns inte en direkt mall för hur tjejer kommer reagera på olika saker. Och beteendet ändras genom hela livet.
Jag är tex väldigt mycket snabbare på att sopa undan en kille och stoppa honom i kompisfacket så fort han visar kassa sidor eller brist på respekt.
Vissa tjejer vill ha en toffel, andra vill ha någon att kriga emot. Och de flesta vill ha någon som ger lika mycket (helst lite mer) än vad man själv gör.
Nej det finns inte en mall som passar exakt för alla. Men det finns vissa beteenden som kommer sänka dina chanser enormt och vissa som kommer öka dina chanser enormt oavsett hur tjejen är.
prOtotype är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 12:41   #8042
Asdf
Registered User
 
Asdfs avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Lilla london
Inlägg: 484
Citat:
Ursprungligen postat av prototype Visa inlägg
nej det finns inte en mall som passar exakt för alla. Men det finns vissa beteenden som kommer sänka dina chanser enormt och vissa som kommer öka dina chanser enormt oavsett hur tjejen är.
+1
__________________
Grub om att länka till en annan webshop : Skulle du skriva "Jäkligt goda burgare på McDonalds!" på Burger Kings forum? Om de nu har något

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 13:50   #8043
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmla Visa inlägg
Fast vissa tjejer fungerar ju så att om killen hjälper till och visar intresse av "hemmet" så vill de binda sig med honom.
De boar precis som killar gillar tjejer som lagar god mat och kan massera.
Japp, allt sådant brukar ses som ett plus... efter att man redan skapat en ömsesidig attraktion. Innan dess, i den känsliga fasen, är det mer osäkert om det är positivt eller negativt.
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 14:01   #8044
Vunnis
Tunnis
 
Vunniss avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 386
Vad ni är krångliga
Vunnis är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 14:02   #8045
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Jag brukar dock skita i hur man "ska göra". Jag brukar ofta påpeka att snygga tjejer är snygga Sen så är jag ganska lat, så det där med att hjälpa någon flytta löser sig automatiskt.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 14:08   #8046
Vunnis
Tunnis
 
Vunniss avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 386
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jag brukar dock skita i hur man "ska göra". Jag brukar ofta påpeka att snygga tjejer är snygga
"skan" i mänskliga relationer är ganska intressanta däremot, om man vill ha något att fundera på, och ja - varför inte? Dom flesta blir väl glada av komplimanger... och det är väl kul om nån är glad?

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Sen så är jag ganska lat, så det där med att hjälpa någon flytta löser sig automatiskt.
Dessutom är väl marklyft bögigt, eller hur var det? Lyfta grejer från golvet och sånt trams kan man ju inte hålla på med
Vunnis är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 14:28   #8047
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Nej det finns inte en mall som passar exakt för alla. Men det finns vissa beteenden som kommer sänka dina chanser enormt och vissa som kommer öka dina chanser enormt oavsett hur tjejen är.
Du har verkligen en störd syn på att träffa tjejer. Ska du upprätthålla din fasad genom hela förhållandet, eller är hela grejen att du ändå inte är intresserad av nåt seriöst, så en månad kan du låtsas vara någon annan?
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 14:31   #8048
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
"skan" i mänskliga relationer är ganska intressanta däremot, om man vill ha något att fundera på, och ja - varför inte? Dom flesta blir väl glada av komplimanger... och det är väl kul om nån är glad?


Dessutom är väl marklyft bögigt, eller hur var det? Lyfta grejer från golvet och sånt trams kan man ju inte hålla på med
Det brukar dock leda till typ, ingenting, att kalla en snygg kvinna för snygg, or atleast so they say. För mig leder det aldrig till nånting hur jag än gör

Ja, det är riktigt bögigt Om det inte funkar att flytta skiten liggandes på golvet på rygg så kan de stå kvar!
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 14:36   #8049
Mimmla
Registered User
 
Mimmlas avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Sala
Inlägg: 292
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Japp, allt sådant brukar ses som ett plus... efter att man redan skapat en ömsesidig attraktion. Innan dess, i den känsliga fasen, är det mer osäkert om det är positivt eller negativt.
Antar att jag inte är den som lägger onödig vikt i relationer.
Sen har jag alltid fått alla killar jag pekat på också. Vilket har gjort mig ännu mer kräsen. För jag vet vad jag kan få och det duger inte förens det är perfekt.
Jag tror inte jag har någon osäker fas faktiskt, antingen så är det eller så är det inte. Jag antar alltid att det inte är något tills jag märker hintar om något annat och då tar jag upp det rakt på sak ist för att svassa runt "problemet".
Och alla bra egenskaper är ju bra även om man inte är attraherad av en person, de bra egenskaperna gör snarare så att man blir attraherad och intresserad.
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162955

Ett skrytbygge av mr Gud
Mimmla är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 14:43   #8050
Vunnis
Tunnis
 
Vunniss avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 386
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det brukar dock leda till typ, ingenting, att kalla en snygg kvinna för snygg, or atleast so they say. För mig leder det aldrig till nånting hur jag än gör
Man kanske inte behöver ha som mål att ligga med nån så fort man ger vederbörande en komplimang? =p
Vunnis är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 14:46   #8051
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Man kanske inte behöver ha som mål att ligga med nån så fort man ger vederbörande en komplimang? =p
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 14:48   #8052
Vunnis
Tunnis
 
Vunniss avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 386
Oh. Förlåt. Värmland, handjur.
Vunnis är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 15:07   #8053
prOtotype
Wants brinner!
 
prOtotypes avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 480
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Du har verkligen en störd syn på att träffa tjejer. Ska du upprätthålla din fasad genom hela förhållandet, eller är hela grejen att du ändå inte är intresserad av nåt seriöst, så en månad kan du låtsas vara någon annan?
Det är roligt att du kallar det stört utan att veta vad jag snackar om för beteenden. Och det är ingen fasad, det är att inse att man kanske har lärt sig fel från början och vara beredd att jobba på sig själv för att utvecklas till det bättre.
Jag är 24 och har haft ett förhållande som varade i sex år. Sommaren är på väg och jag har planer på att flytta långt ganska snart in i framtiden så just nu letar jag inte efter något jätteseriöst. Sen om kärleken sveper med mig så får jag väl försöka lösa det ändå.
prOtotype är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 15:20   #8054
prOtotype
Wants brinner!
 
prOtotypes avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 480
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det brukar dock leda till typ, ingenting, att kalla en snygg kvinna för snygg, or atleast so they say. För mig leder det aldrig till nånting hur jag än gör
Kalla henne inte bara snygg! Det är en generell kommentar som inte säger något om dig eller henne. Hon har hört det tusentals gånger och märker det inte ens, alternativt sorterar in dig som "en av dom" som bara vill ha henne pga hennes utseende.

Ska du säga något om hennes utseende så säg just vad det är du gillar och varför du gillar det.
prOtotype är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-30, 15:22   #8055
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Kalla henne inte bara snygg! Det är en generell kommentar som inte säger något om dig eller henne. Hon har hört det tusentals gånger och märker det inte ens, alternativt sorterar in dig som "en av dom" som bara vill ha henne pga hennes utseende.

Ska du säga något om hennes utseende så säg just vad det är du gillar och varför du gillar det.
Det brukar inte heller fungera, 51% av utseendet hos tjejer baserar jag på rattarna. Det är en av anledningarna till att jag är singel, tror jag Det är dock inte så viktigt, de verkar mest vara ivägen för träningen.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)