Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-17, 10:50   #15661
Poxeman
Collecting stars
 
Poxemans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Floda
Inlägg: 5 759
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Sen en intressant sak i ämnet är ju faktiskt hur det ser ut på kärleksfronten för både Mini, MikaelJ och Tolkia, som alla gladeligen säger att vi gör fel, tillskriver oss diverse negativa egenskaper och skällsord, o kanske sitter där alldeles själva med sina utomordentliga moralistiska synpunkter, men är singlar? Hur kan det komma sig?
Är detta motsvarigheten till byggarvärldens "OCH HUR GROFV ÄR DU DÅ?"
__________________
Collect some stars to shine for you, but start today, there is only a few.
En Ironman på väg mot nya äventyr...
Citat:
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 10:51   #15662
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Är detta motsvarigheten till byggarvärldens "OCH HUR GROFV ÄR DU DÅ?"
Typ
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 11:09   #15663
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Jag håller helt klart med. Fast folket har varit lite emot mig här när jag sagt att mitt enda krav är att om hon ska göra något lite udda som att t.ex. Vara ute en fredagkväll med någon ny killpolare vill jag bara bli noterad om det så jag slipper få höra sådant på omvägar. Men som sagt har jag inga problem eftersom jag bara varit tillsammans med respektfulla tjejer senaste 10 åren
Spelar roll. Hon får la göra precis vad hon vill. Om det är med en killpolare eller tjej gör ingen skillnad. Hur hade du tagit det om hon vore bisexuell?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 11:10   #15664
Asdf
Registered User
 
Asdfs avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Lilla london
Inlägg: 484
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Eeexakt!



Jag håller helt klart med. Fast folket har varit lite emot mig här när jag sagt att mitt enda krav är att om hon ska göra något lite udda som att t.ex. Vara ute en fredagkväll med någon ny killpolare vill jag bara bli noterad om det så jag slipper få höra sådant på omvägar. Men som sagt har jag inga problem eftersom jag bara varit tillsammans med respektfulla tjejer senaste 10 åren
Det låter väldigt uppenbart att din egentliga oro är för att hon ska hitta någon annan och ta istället? Att du måste "kontrollera" henne för att det inte ska hända. Du kommer nog förneka detta nu men fråga dig själv ärligt om det faktiskt inte är så lite grann iaf?

Är du en bra partner för henne kommer hon inte "byta upp sig". Som kille kommer det här hända konstant, du kan inte påverka någon annan än dig själv, är du en hon vill vara med kommer hon vara det helt o hållet oavsett vilka som raggar på henne. Om du för henne framstår som ett kontrollfreak kommer hon definitivit att gå sin väg en vacker dag

Man kan alltid lösa något på flera sätt, det ena sättet bättre än det andra och du väljer själv hur du vill göra
__________________
Grub om att länka till en annan webshop : Skulle du skriva "Jäkligt goda burgare på McDonalds!" på Burger Kings forum? Om de nu har något

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 11:13   #15665
L2310
Registered User
 
L2310s avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
LoL. Varför skulle man ta det som en komplimang att ens tjej blir raggad på? Killar är ju som rovdjur på savannen, dom angriper dom som verkar "lättast". Att nån raggar på ens tjej är knappast en kvalitetsstämpel, det kan lika gärna vara ett tecken på att hon liknar en ålderssvag gnu som irrat bort från flocken

Oavsett känns det ganska irrelevant, eftersom det är ett ofrånkomligt faktum att alla tjejer blir sönderraggade. Det relevanta är hur hon hanterar det.
Postat via en mobil enhet
Haha det innebär ju då alltså att du är tillsammans med den lättaste tjejen som liknar en ålderssvag gnu, eller?

Men definitivt +1 på det sista.
L2310 är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 11:14   #15666
joko
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Spelar roll. Hon får la göra precis vad hon vill. Om det är med en killpolare eller tjej gör ingen skillnad. Hur hade du tagit det om hon vore bisexuell?
Det låter väldigt fint och rationellt, synd bara att starka känslor och rationalitet är som olja och vatten.
joko är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 11:37   #15667
moodi
Registered User
 
moodis avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
LoL. Varför skulle man ta det som en komplimang att ens tjej blir raggad på? Killar är ju som rovdjur på savannen, dom angriper dom som verkar "lättast". Att nån raggar på ens tjej är knappast en kvalitetsstämpel, det kan lika gärna vara ett tecken på att hon liknar en ålderssvag gnu som irrat bort från flocken

Oavsett känns det ganska irrelevant, eftersom det är ett ofrånkomligt faktum att alla tjejer blir sönderraggade. Det relevanta är hur hon hanterar det.
Postat via en mobil enhet
Det är helt korrekt! Själv skulle jag aldrig försöka ragga på den ålderssvaga gnun som kommit bort från flocken!

Förstår absolut Filthys resonemang, killar som raggar på ens flickvän på krogen (om man är där) är verkligen respektlösa. Om de då börjar tafsa, försöker kyssa eller är allmänt otrevliga och inte fattar vinken att hon inte är intresserad så får man lust att slå sönder honom. Slutar dock alltid med att man går iväg från platsen tillsammans med tjejen, att hamna i slagsmål gör ju bara saken 100 gånger värre.
moodi är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 11:37   #15668
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av joko Visa inlägg
Det låter väldigt fint och rationellt, synd bara att starka känslor och rationalitet är som olja och vatten.
Har du reflekterat över varifrån känslan kommer?

"Jag känner mig arg/ledsen/upprörd när min flickvän umgås med andra killar, för att ..." <-- fyll i punkterna åt mig!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 11:57   #15669
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av L2310 Visa inlägg
Haha det innebär ju då alltså att du är tillsammans med den lättaste tjejen som liknar en ålderssvag gnu, eller?
Hur tänker du då?

Jag äter inte gnu
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 12:01   #15670
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
"Jag känner mig arg/ledsen/upprörd när min flickvän umgås med andra killar, för att ..." <-- fyll i punkterna åt mig!
...hon är min?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 12:03   #15671
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
...hon är min?
*applicerar Micke-stämpel på panna*
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 12:07   #15672
Donner
In Sweden we call it a kick
 
Donners avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 675
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
*applicerar Micke-stämpel på panna*
Jag förstår båda sidornas resonemang, man äger ingen men samtidigt hade jag inte heller tyckt det va kul om min tjej umgicks med någon hon vet raggar på henne.

har bara en fråga, som dock aldrig hänt mig men man har ju hört om alla gånger killars flickvänner har gjort ett "misstag" och varit otrogen. T ex legat med en killkompis eller dylikt och ångrat sig enormt efteråt. Kan det inte vara så då att tjejen dumt nog satt sig i den sitsen själv utan att velat det från början?
Donner är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 12:11   #15673
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Jag förstår båda sidornas resonemang, man äger ingen men samtidigt hade jag inte heller tyckt det va kul om min tjej umgicks med någon hon vet raggar på henne.
Vad innebär för dig det faktum att hon vet om att hon blir raggad på? Vilka tankar och känslor dyker upp hos dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
har bara en fråga, som dock aldrig hänt mig men man har ju hört om alla gånger killars flickvänner har gjort ett "misstag" och varit otrogen. T ex legat med en killkompis eller dylikt och ångrat sig enormt efteråt. Kan det inte vara så då att tjejen dumt nog satt sig i den sitsen själv utan att velat det från början?
Det är fel sätt att se på det. Istället: hon var inte intresserad av killen från början men blev det efterhand som de umgicks på kvällen och hamnade till sist i säng med honom.

Huruvida det är OK eller inte beror på vad ni satt upp för regler för ert förhållande.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 12:15   #15674
joko
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Har du reflekterat över varifrån känslan kommer?

"Jag känner mig arg/ledsen/upprörd när min flickvän umgås med andra killar, för att ..." <-- fyll i punkterna åt mig!
Jag tror att man känner sig orolig och att det tar sig uttryck i ilska eller sorg.

Är det inte väldigt mänskligt att känna sig osäker och orolig? Är det intrinsiskt dåligt?

Om man skulle vara totalt likgiltig (alltså totalt, inte bara spela upp det utåt), då ens partner går ut och fikar med en helt ny bekantskap av andra könet, då är man enligt min subjektiva uppfattning fanimej lite konstig.
joko är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 12:15   #15675
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Jag förstår båda sidornas resonemang, man äger ingen men samtidigt hade jag inte heller tyckt det va kul om min tjej umgicks med någon hon vet raggar på henne.

har bara en fråga, som dock aldrig hänt mig men man har ju hört om alla gånger killars flickvänner har gjort ett "misstag" och varit otrogen. T ex legat med en killkompis eller dylikt och ångrat sig enormt efteråt. Kan det inte vara så då att tjejen dumt nog satt sig i den sitsen själv utan att velat det från början?
Inte alltför sällan verkar dessa sk "ångrade misstag" ha varit repetitiva...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)