Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-16, 23:14   #15631
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
1. Beror hur du definerar äga i detta fall. Jag bestämmer inte över henne på något sätt. Vilket jag tagit upp redan vid minst 3 fall men du hoppas på att jag ska ändra mig verkar det som.
2. Hon har förmågan att tala. Men hon har inte förmågan att försvara sig mot många av killarna som tafffsar/våldkysser.
2b. Vem har sagt att hon inte bett om hjälp?

Jag förstår ditt missförstånd. Du tror att jag förbjuder henne fortfarande och därmed omyndigförklarar henne. Att vilja sin flickväns bästa och att ha en funktionell syn på ett långvarigt förhållande ser jag ingen omyndigförklaring i. Snarare en "bonding" som vi fått. Men du har väl ingen erfaranhet av det här antar jag? Jag kan bara gissa varför du skjuter så mycket från höften i ämnet . Men troligtvis är det som sagt desperata försök till att provocera. Du är säkert en smart kille med fungerande resonemang så fort du stängt av skärmen. Skulle nog göra dig gott om du såg på dig själv ur ett kritiskt perspektiv och fundera på om du faktiskt vinner något av det här? Du kommer säkert tänka "tidsfördriv". Men tyvärr så är det lätt att hamna i ett liknande mönster även i andra sammanhang sen .

Om jag berättar för dig att jag aldrig slagit någon förutom i tonåren. Är jag fortfarande "han som har en förkärlek till våld"? Eller har du kanske bara misslyckats med att förstå igen? Fundera på saken
Jag har erfarenhet; det är försök till att få dig att förklara ditt resonemang så att jag m.fl. förstår vad du menar med det du skriver; debatter handlar om att vinna över motparten; debatter på Internet är rent tidsfördriv utan praktisk funktion; tack för insikten; tack för rekommendationen om kritiskt tänkande; jag ser att du har koll på din retorik.

Och du är framförallt riktigt bra på härskartekniker. Mycket bättre än mig. Bravo!

Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Du verkar inte förstå hur liknelser eller exempel funkar. Det är inte samma sak som att sätta en "->" emellan förstår du.
A ^ B =/= A -> B, helt riktigt. Men då kanske du bör använda bättre exempel så att jag kan dra någon slutsats av dem?

[QUOTE=Filthy;5419475]Om du inte vill bli kallad grabben får du väl rycka upp dig lite då?

Jag har inget emot att bli kallad "grabben", "gubben", "kompis" eller "Knut", om du så vill. Det gör mig ingenting. Jag fann det bara lustigt, för grabben implicerar liksom att man är äldre än den man talar med.

Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Trotsig och uppkäftig och rätt värdelös på att argumentera
I så fall är du rätt värdelös på att uttrycka dig. Trotsig och uppkäftig... Ptja, det är så debatter fungerar: jag försöker slå hål på dina argument och framföra mina egna.

Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Nu ska jag sova. Skriv något riktigt genomtänkt nu. För nu har du massor av tid. Så jag vill inte se att du läser lite halvtaskigt igenom mina inlägg. Ta ett glas oboy eller vad du nu föredrar och koppla av.
Läs sen igenom det du skrivit och tänk efter en gång till. Sen kan du skicka på "skicka" ^^. Så jag får något smaskigt att läsa imorgon på lunchrasten. Förväntar mig att minst 3 ur din lilla internetliga har anslutet sig. Har bara sett 5-6 av er än så länge. Borde finnas fler. Väl mött!
Oj, har jag blivit ledare helt plötsligt? Sist jag kollar har jag definitivt ingen "internetliga". Jag är inte ens någon ledartyp. Och jag skulle verkligen inte säga att de är mina undersåtar. Har snarare själv argumenterat både en och två gånger mot de flesta här på Kolozzeum....

Jag känner nog att jag har sagt till dig det jag vill ha sagt, vilket är att få ett förtydligande gällande ditt förhållande till tjejer/flickvänner.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-11-16 klockan 23:23.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:17   #15632
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
För att förtydliga: "stk-gänget" är inte en samling människor som ogillar Shadowfire så till den grad att vi i samlad trupp motsäger för motsägandets skull. Jag är den enda som regelbundet ens orkar vara aktiv i den här tråden, och jag behöver inte mina vänners hjälp att ta skuggan, så jag tycker att det är dålig stil och smak att dra in en förening i detta.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:20   #15633
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Ja, det var bara dryghet. Att några iklädde sig martyrskapets skrud var helt ryckt ur luften.
näh, det hoppas jag verkligen inte att jag iklädde
någon måtta får det vara.

Du har varit aggressiv i din approach o får gärna förtydiga det du ser fel.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:21   #15634
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Nu ska jag sova. Skriv något riktigt genomtänkt nu. För nu har du massor av tid. Så jag vill inte se att du läser lite halvtaskigt igenom mina inlägg. Ta ett glas oboy eller vad du nu föredrar och koppla av.
Läs sen igenom det du skrivit och tänk efter en gång till. Sen kan du skicka på "skicka" ^^. Så jag får något smaskigt att läsa imorgon på lunchrasten. Förväntar mig att minst 3 ur din lilla internetliga har anslutet sig. Har bara sett 5-6 av er än så länge. Borde finnas fler. Väl mött!
Vafan? Hur många ska det ta innan du inser att du har en konstig syn på vissa saker?

Det är ju f ö ett väldigt bekvämt sätt att dra sig ur en diskussion; om tillräckligt många kritiserar det man skriver så är det mobbning. Notera "kritiserar det man skriver". Det är dina argument som kritiseras, inte din person. Förutom enstaka skämt och personangrepp förstås. Sådana får vi alla, och de är dryga. Därför ignoreras dem. Det som verkar hända är att du investerar känslor i stolthet i dina argument, och när de bemöts, även sakligt, så blir det genast personligt. Det går inte att diskutera då.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-11-16 klockan 23:22.
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:25   #15635
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
För att förtydliga: "stk-gänget" är inte en samling människor som ogillar Shadowfire så till den grad att vi i samlad trupp motsäger för motsägandets skull. Jag är den enda som regelbundet ens orkar vara aktiv i den här tråden, och jag behöver inte mina vänners hjälp att ta skuggan, så jag tycker att det är dålig stil och smak att dra in en förening i detta.
allright, jag upplevde skaparn som aktiv i sin åsikt och gamla hederliga jwzrd som applåderade ihop med din åsikt, men jag håller med om att enskilda individers åsikter inte ska spegla en klubb eller annat. Ber om ursäkt för det och då jag ändå har följt styrkeklubbarnas framgång så vill jag poängtera att STK är en framgångsfull klubb med stor potential.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:34   #15636
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
stevebc i en ligistfirma? Kanske Powerpuff-pinglorna i så fall. (inget personligt, Steve)
Hur skulle jag kunna ta det personligt att bli jämförd med en animerad flicka? Men ja, på en ligistskala från 0 till 10 så ligger jag nog på powerpuff-nivå, dvs jag må äta kött, men jag källsorterar åtminstone.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:38   #15637
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Hur skulle jag kunna ta det personligt att bli jämförd med en animerad flicka? Men ja, på en ligistskala från 0 till 10 så ligger jag nog på powerpuff-nivå, dvs jag må äta kött, men jag källsorterar åtminstone.
eftersom du nämner detta 3 ggr på en minut så är det helt klart underlag för inspektion.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:48   #15638
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Alla vet att STK är Kolos mörka sida.
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 23:55   #15639
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Alla vet att STK är Kolos mörka sida.
ja, lite så, trevliga o starka grappar o tjejjer, också en majoritet på forumet. Inget fel med det, tvärtom, sjuktt kul!

Men, ifrågasätter du dödlyftarjesus så är du med i nästa body. Iofs vill jag gärna se en intervju med trance i body.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 00:25   #15640
L2310
Registered User
 
L2310s avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
För att jag blir arg på killar som är ute efter att sno min tjej?

Äh var inte så känsliga pojkar! Se det som en komplimang, killarna tycker ju uppenbarligen att din flickvän är snygg

Själv tycker (tyckte, med mitt ex) jag att det är rätt kul. Lite "jepp, han är snygg, och ni kan ju försöka tjejer men i vilket fall som så är det ändå mig han går hem med ikväll!". Bara för att en kille raggar på en tjej på krogen betyder det inte att tjejen kommer att tillåta sig att bli "snodd" för det. Man har väl ändå en egen vilja, och skulle tjejen göra nåt så vet man ju ändå att det inte var nåt att ha.
L2310 är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 00:31   #15641
StampChamp
Registered User
 
StampChamps avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 855
Citat:
Ursprungligen postat av L2310 Visa inlägg
Äh var inte så känsliga pojkar! Se det som en komplimang, killarna tycker ju uppenbarligen att din flickvän är snygg

Själv tycker (tyckte, med mitt ex) jag att det är rätt kul. Lite "jepp, han är snygg, och ni kan ju försöka tjejer men i vilket fall som så är det ändå mig han går hem med ikväll!". Bara för att en kille raggar på en tjej på krogen betyder det inte att tjejen kommer att tillåta sig att bli "snodd" för det. Man har väl ändå en egen vilja, och skulle tjejen göra nåt så vet man ju ändå att det inte var nåt att ha.
Håller med, om man inte kan ta sånt är man osäker i sig själv och sitt förhållande. Det är aldrig bra!
StampChamp är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 00:32   #15642
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av l2310 Visa inlägg
äh var inte så känsliga pojkar! Se det som en komplimang, killarna tycker ju uppenbarligen att din flickvän är snygg

själv tycker (tyckte, med mitt ex) jag att det är rätt kul. Lite "jepp, han är snygg, och ni kan ju försöka tjejer men i vilket fall som så är det ändå mig han går hem med ikväll!". Bara för att en kille raggar på en tjej på krogen betyder det inte att tjejen kommer att tillåta sig att bli "snodd" för det. Man har väl ändå en egen vilja, och skulle tjejen göra nåt så vet man ju ändå att det inte var nåt att ha.
+1
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 02:12   #15643
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Mikaelj, personangrepp? Det är ju du som gör personangrepp, ingen annan. Och jag ser naiv som likhetstecken med dum, ja.
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 02:48   #15644
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av L2310 Visa inlägg
Äh var inte så känsliga pojkar! Se det som en komplimang, killarna tycker ju uppenbarligen att din flickvän är snygg

Själv tycker (tyckte, med mitt ex) jag att det är rätt kul. Lite "jepp, han är snygg, och ni kan ju försöka tjejer men i vilket fall som så är det ändå mig han går hem med ikväll!". Bara för att en kille raggar på en tjej på krogen betyder det inte att tjejen kommer att tillåta sig att bli "snodd" för det. Man har väl ändå en egen vilja, och skulle tjejen göra nåt så vet man ju ändå att det inte var nåt att ha.
Och återigen, vet inte hur många gånger jag ska behöva förklara detta i klarspråk, har inte med att göra om tillit eller att jag är rädd att tjejen ska bli "snodd", är hon sån så dumpar jag, who cares, har med att göra att det stör mig om hon inte förstår. Dum, naiv, kalla det vad ni vill, för mig är det själva grejen och oerhört frustrerande och då känner jag för att dumpa. Vill jag ha en dum flickvän kan jag lika gärna gå på krogen o hitta engångsligg...

Sen en intressant sak i ämnet är ju faktiskt hur det ser ut på kärleksfronten för både Mini, MikaelJ och Tolkia, som alla gladeligen säger att vi gör fel, tillskriver oss diverse negativa egenskaper och skällsord, o kanske sitter där alldeles själva med sina utomordentliga moralistiska synpunkter, men är singlar? Hur kan det komma sig?
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997

Senast redigerad av MrBoris den 2011-11-17 klockan 02:50.
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 09:12   #15645
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Mikaelj, personangrepp? Det är ju du som gör personangrepp, ingen annan. Och jag ser naiv som likhetstecken med dum, ja.
Vilka personangrepp har jag gjort? Jag går bara på sak. Ge mig exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
men är singlar? Hur kan det komma sig?
På vilket sätt är det relaterat? De synpunkter, ex. att dämpa sitt kontrollbehov, jag påpekat är ju såna som gör att ett förhållande håller längre, än utan.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-11-17 klockan 09:16.
mikaelj är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)