Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-02, 06:34   #1
Mäktigman
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 167
Spirulina/Chlorella

Vad tycker Kolozzeum om Spirulina samt Chlorella, är det något att ha? Har läst massor av positiva saker om båda två, fast jag läste också det här om just chlorella; https://robbwolf.com/2012/01/19/troj...lla-superfood/

"While activated immune system may be beneficial in situations such as during an infectious disease outbreak, one must ask what happens to us when we make chlorella a regular part of diet, indeed, a food. Chronic exposure to LPS leads to chronic systemic inflammation, "

Tydligen ska chlorella innehålla lipopolysackarider som triggar igång immunsystemet och därmed skapar inflammation i kroppen, om jag nu har förstått det rätt.


All hjälp är välkommen!
Mäktigman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 15:31   #2
FknGainzBro
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2018
Ort: https://t.me/pump_upp
Inlägg: 113
Jag förstår ej vad poängen av detta ska vara

Skickat från min G8141 via Tapatalk
FknGainzBro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 16:38   #3
Klistergeten
Registered User
 
Klistergetens avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 63
Jag har ätit både spirulina och chlorella dagligen i drygt ett år nu. Anekdotiskt har jag inte varit sjuk sedan jag började med detta. Men det var visserligen åratal sen jag var sjuk även innan det också.

Vad jag gissar och har läst mig till så verkar det vara lika stor sannolikhet att det är nyttigt som det är skadligt, troligtvis gör det varken till eller från att käka det.
Klistergeten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 18:21   #4
Mäktigman
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten Visa inlägg
Jag har ätit både spirulina och chlorella dagligen i drygt ett år nu. Anekdotiskt har jag inte varit sjuk sedan jag började med detta. Men det var visserligen åratal sen jag var sjuk även innan det också.

Vad jag gissar och har läst mig till så verkar det vara lika stor sannolikhet att det är nyttigt som det är skadligt, troligtvis gör det varken till eller från att käka det.
Vad för positiva effekter har du märkt av? Antar att du känner av något najs med tanke på att du har tagit det i år nu.
Mäktigman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 18:25   #5
Mäktigman
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av FknGainzBro Visa inlägg
Jag förstår ej vad poängen av detta ska vara

Skickat från min G8141 via Tapatalk
Frågan är om vad forskningen eller vad folks personliga åsikter här är gällande spirulina eller chlorella. Som sagt har jag, liksom många andra säkert hört massor med positiva effekter bägge två, men artikeln jag länkade snackade ju om att det kanske inte är lika bra som man tror, då iaf chlorella skapar inflammation m.m. i kroppen.
Mäktigman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)